To duży krok naprzód, który właśnie podjęła FFSA w wyścigu o neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla „do 2050 r.” zaledwie kilka dni przed inauguracją sezonu 2022 F4 France. W czasie, gdy niektóre zawody stopniowo zwracają się w stronę paliw odnawialnych, francuska firma F4 będzie w tym roku korzystać z biopaliwa po podpisaniu „ umowa techniczno-handlowa » z Repsolem (dużą hiszpańską grupą naftową).
Współpraca obu stron” planuje wykorzystanie 30 000 litrów biopaliwa opracowanego i rafinowanego w laboratorium technologicznym Repsol w Móstoles (Madryt). » To w 100% odnawialne paliwo « spełnia kryteria zrównoważonego rozwoju ustanowione na mocy Europejskiej Dyrektywy w sprawie Energii Odnawialnej (RED), a także parametry specyfikacji „Advanced Sustainable Fuel” ustanowionej przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA). Biopaliwo, którego formuła pozwala na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o ponad 70% w porównaniu z paliwami kopalnymi. "
« Cieszę się, że mogę ustawić francuski sport motorowy, a w szczególności naszą F4, jako poligon doświadczalny dla rozwoju technologicznego paliw odnawialnych, – cieszy się Nicolas Deschaux, prezes FFSA. Ta umowa z firmą Respol, której mimochodem gratuluję zaangażowania w dostarczenie nam innowacyjnego i bardziej bezemisyjnego rozwiązania na nasze mistrzostwa jednomiejscowy wysokim poziomie, doskonale wpisuje się w strategię środowiskową naszej federacji, której celem jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2050 roku. "
FFSA i FFM (federalna formacja Le Mans), które kontynuują swoją drogę do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, muszą być obecne podczas 2.e pół roku I „Barometr Środowiskowy” sportów motorowych.
CZYTAJ TAKŻE > Mistrzostwa Francji F4 w nowej erze w 2022 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)