Urodzony w Modenie w 1898 roku, syn hutnika interesował się dziennikarstwem i operą, zanim wyczyny Ralpha de Palmy, amerykańskiego kierowcy włoskiego pochodzenia, rozpaliły w nim płomień sportów motorowych. Karierę w przemyśle motoryzacyjnym rozpoczął po I wojnie światowej. Odrzucony przez Fiata, zaczął u konstruktora nadwozi w Turynie, a następnie zaprzyjaźnił się z Ugo Sivoccim, pilotem CMN (Costruzioni Meccaniche Nazionali), który zatrudnił go w 1919 roku w mediolańskiej firmie. Tak rozpoczął swoją karierę wyścigową podczas wyścigu Parma-Berceto, zanim dołączył Alfa Romeo z 1920 r. Drugie miejsce na Targa Florio i kilka sukcesów w imprezach drugorzędnych świadczą o pewnym talencie, ale zapalczywy Enzo będzie musiał przełożyć swoje udziały ze względu na niepewny stan zdrowia.
125 lat od Enzo Ferrarinarodziny w 125 sekund Każda podróż zaczyna się od marzenia. Ale marzenie nie staje się rzeczywistością bez wizji, determinacji i wytrwałości. I to są te same zasady, które nas inspirują #Ferrari codziennie. #PamiętamEnzo pic.twitter.com/llpPP8NOMS
— Ferrari Hypercar (@FerrariHypercar) 18 lutego 2023 r.
Jego cechy organizatora i przywódcy ludzi szybko wyparły jego talenty kierowcy, nawet jeśli ścigał się sporadycznie, aż do narodzin syna Dino w 1932 roku. Jako zręczny negocjator był inicjatorem przeniesienia inżynierów Fiata, Luigiego Bazziego. i Vittorio Jano do Alfy Romeo. Ta ostatnia dała początek P2, co pozwoliło włoskiej firmie zdobyć pierwsze mistrzostwa świata dedykowane producentom w 1925 roku. Alfa Romeo
Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.
Pozostało Ci 90% do odkrycia.
Już subskrybujesz?
Zaloguj się
- Nieograniczone przedmioty premium
- Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
- Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)