François Cevert miałby dziś 80 lat – Tragiczna kariera francuskiego księcia F1

Aniołowi ściętemu w locie François Cevertowi obiecano świetlaną przyszłość w obliczu swojego przyjaciela i mentora Jackie Stewarta.

opublikowany 25/02/2024 à 13:00

Francois Hurel

2 Zobacz komentarze)

François Cevert miałby dziś 80 lat – Tragiczna kariera francuskiego księcia F1

François Cevert był prawdziwym talentem © DPPI

Po czterech sezonach nauki pod okiem Jackie Stewarta został jego wyznaczonym następcą w zespole Tyrrell u szczytu jego możliwości. Tytuł mistrza świata był w jego zasięgu w 1974 r., zanim szyna na torze Watkins Glen w stanie Nowy Jork podczas treningów przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych zdecydowała inaczej, 6 października 1973 r. Jak na ironię, François Cevert zginął na torze w którym odniósł jedyne zwycięstwo F1. Kiedy dwa lata wcześniej położył kres trzynastoletniej suszy francuskich kierowców, od ostatniego sukcesu Maurice'a Trintignanta podczas Grand Prix Monako w 1958 r. Przystojny, utalentowany, szczęśliwy, Cevert miał wszystko, co mu się podobało, ale Pozory często mylą. Są gorsze miejsca na start w życiu niż bycie synem jubilera z Neuilly-sur-Seine (Hauts-de-Seine). Ale Charles Goldenberg nie miał w sercu wyścigów samochodowych. Dlatego też François Cevert zdecydował się wejść do świata wyścigów pod nazwiskiem swojej matki.

Zastępując Johnny'ego Servoz-Gavina w Tyrrell, François Cevert rozpoczął swoją praktykę w F1 za kierownicą March 701, zaczynając od GP Holandii w 1970 r. © DPPI[/capt

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

2 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

Yves-Henri RANDIER

25 o 02:2024

29 czerwca 1969, tor Gueux, GP Reims w ramach European F2 Trophy: pierwszy wyścig samochodowy w roli widza w krótkich spodenkach... i zwycięstwo François Ceverta przed niesamowitą rywalizacją, w skład której wchodzą kierowcy F1 lub ci, którzy już tego dotknęli F1 (Wddows, Courage, Stewart, Rollinson, Rodriguez, Mc Rae, Westbury, Rindt, Siffert, Beltoise, Ickx, Ahrens, Servoz-Gavin, Hill i Hahne). Kolejna era, w której kierowcy F1 schodzili w dół kategorii w imię chwały i odrobiny pieniędzy!

1

07 o 10:2022

Glen, prawdziwy tor...o wiele bardziej spektakularny niż Austin, Miami czy Las Vegas! Szkoda, że ​​nie został zmodernizowany pod kątem F1, zwłaszcza, że ​​znajduje się 450 km od nowojorskiego megalopolis. Biorąc to pod uwagę, modernizacja Laguna Seca w celu zatrzymania się tam F1 byłaby ładniejsza niż różne „tylkery” budowane po lewej i prawej stronie

1

Aby napisać komentarz