W 2024 roku Audi będzie obchodzić kilka rocznic legendarnych modeli

Rok 2024 będzie w Audi rokiem świętowania, związanym z rocznicą kilku kamieni milowych w historii czteropierścieniowej marki, w tym 40. rocznicą Audi Quattro.

opublikowany 15/01/2024 à 11:57

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

W 2024 roku Audi będzie obchodzić kilka rocznic legendarnych modeli

© Audi

Najważniejsze rocznice w skrócie: w cyfrowej broszurze „Rocznice 2024” Audi Tradition szczegółowo opisuje najważniejsze rocznice tego roku 2024 i podsumowuje ponad 30 ważnych wydarzeń historycznych związanych z produktami, firmą i sportami motorowymi. Broszura jest już dostępna do pobrania w języku angielskim i niemieckim na stronie Witryna internetowa Audi MediaCenter.

Rocznice, które Audi Tradition będzie obchodzić w 2024 roku, są tak różnorodne, jak historia marki z czterema pierścieniami. Audi 50 obchodzi swoje 50-lecie, fabryka Auto Union w Ingolstadt obchodzi swoje 75-lecie, a założyciel Audi, August Horch, 125 lat temu założył swoją pierwszą firmę w Kolonii. Broszura rocznicowa zawiera listę ponad 30 rocznic, w tym przegląd modeli Audi wprowadzonych na rynek ponad 30 lat temu, które otrzymają tablicę rejestracyjną „H” w 2024 roku (pojazd kolekcjonerski).

Wśród tych modeli znajduje się Audi A8, którego premiera w 1994 roku oznaczała wejście Audi do kategorii samochodów luksusowych. Wyprodukowany w Neckarsulm i zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, sedan wprowadził Audi Space Frame, całkowicie aluminiowe nadwozie. Kultowe Audi RS 2 Avant również będzie obchodziło w 30 roku 2024-lecie swojego istnienia: opracowane w ramach wspólnego projektu Audi i Porsche, Audi RS 2 Avant ustanowiło tradycję modeli RS o wysokich osiągach. W książeczce poświęca się temu cały rozdział.

Audi Sport Quattro świętuje swoje 40-lecie

Dla Audi Sport rok 1984 okazał się szczególnie udany. Sezon rozpoczął się zwycięstwem, kiedy Walter Röhrl zwyciężył w legendarnym wyścigu Rajd samochodowy w styczniu w Monte-Carlo za kierownicą Audi quattro. Następnie Stig Blomqvist i jego pilot Björn Cederberg zdobyli tytuł mistrza świata kierowców, a Audi tytuł mistrza świata producentów. Sezon kończy się zwycięstwem Haralda Demutha: wraz z Willym Luxem Demuth przedwcześnie wygrał Rajdowe Mistrzostwa Niemiec za kierownicą Audi quattro podczas International Sachs Baltic Rally, dziewiątej rundy Rajdowych Mistrzostw Niemiec.

Francuska kierowca Michèle Mouton również zrobiła furorę 40 lat temu: na Pikes Peak pojechała Audi Sport quattro i zwyciężyła w kategorii samochodów rajdowych Audi. Z homologacją wymagającą produkcji 200 pojazdów, Audi Sport quattro było dostępne w wersji drogowej i rajdowej od 1984 roku. Często nazywana „krótką” ze względu na zmniejszony rozstaw osi, wersja o mocy 306 KM była najmocniejszym samochodem produkcyjnym w Niemczech wtedy. Pod koniec kwietnia 1984 roku ukończono produkcję 200 egzemplarzy Audi Sport quattro wymaganych do homologacji. Na początku maja rajdowa wersja Sport quattro Grupy B debiutuje na Rajdzie Korsyki: całą tę historię opowiada cały rozdział w nowej rocznicowej broszurze.

Srebrna Strzała obchodzi swoje 90-lecie

Pół wieku wcześniej, 90 lat temu, Auto Union było już aktywne w międzynarodowym sporcie motorowym. Po fuzji Audi, DKW, Horch i Wanderer w 1932 roku, nowa firma Auto Union AG chciała promować nową nazwę grupy „Auto Union” i charakterystyczny czteropierścieniowy emblemat. Ferdinand Porsche, któremu zlecono już budowę samochodu wyścigowego przed fuzją z fabrykami Wanderer, został poproszony o zbudowanie takiego samochodu dla Auto Union. Wynik był w równym stopniu rewelacyjny, co rewolucyjny: nowy 4,4-litrowy silnik z 16 cylindrami, kompresorem i mocą 295 KM został zamontowany pośrodku pojazdu, bezpośrednio za kierowcą.

Konstrukcja ta nadała samochodowi wyścigowemu niezwykły wygląd z krótkim przodem, wyprzedzając układ napędowy nadal używany w samochodach wyścigowych Formuła 1 Dzisiaj. Samochód wyścigowy Auto Union po raz pierwszy oficjalnie pojawił się w AVUS w Berlinie 6 marca 1934 roku z Hansem Stuckiem za kierownicą. Kilka tygodni później, 27 maja 1934 roku, Auto Union Typ A, jak go nazywano wewnętrznie, zadebiutował na międzynarodowej scenie sportowej, rozpoczynając pomyślną erę Srebrnych Strzał „Auto Union”.

CZYTAJ TAKŻE > Zegarki – Cartier Cheich, oddech pustyni

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz