Opublikowano pierwszą listę zgłoszeń do wyścigu Le Mans Classic 2022

Skoncentruj się na sześciu wyjątkowych samochodach, które wezmą udział w edycji Le Mans Classic 2022 w Sarthe.

opublikowany 29/01/2022 à 12:26

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Opublikowano pierwszą listę zgłoszeń do wyścigu Le Mans Classic 2022

© aco-Dominique-Breunot

Pierwsze sześć startów wyścigu Le Mans Classic 2022 (30 czerwca – 3 lipca) ma już swoje listy zgłoszeń. Wysoka masaWytrzymałość Historyczny plan na torze Sarthe po czterech latach nieobecności jest pełny dla kategorii od 1923 do 1981.

>>Zaangażowany<

Zacznijmy od Plateau 1 (samochody od 1923 do 1939) z 69 pojazdami. Odnotowujemy obecność Bugati, Bentley i innych Alfa Romeo, trzy marki, które zaznaczyły pierwsze edycje 24 godziny Le Mans.

Na przykład Austriak Martin Halusa zatrudni piękną Alfa Romeo 8C 2300 w wersji Zagato z 1932 r. Brał udział w Targo Florio i Mille Miglia przez 3 kolejne lata: 1932, 1933 i 1934. 8C 2300 ubrany w nadwozie Le Mans był nie do pobicia na torze Sarthe w latach 1931–1934.

Alfa Romeo 8C 2300

© Klasyczny Le Mans

 

W Plateau 2 (1949-56) Francja znajdzie się w centrum uwagi dzięki specjaliście od Talbot-Lagot, Czechowi Robertowi Kudeli. Nominowany do Concours d'Elegance w Pebble Beach 2018 pojedzie samochodem T26 Wielki Sport, jedyny samochód Grand Prix F1 wygrać klasyk Le Mans w 1950 r. dzięki rodzinie Rosier (ojciec Louis i syn Jean-Louis). Przykład, jaki będzie w Le Mans, dał Louis Rosier i inna legenda, czterokrotny mistrz świata F1, Juan Manuel Fangio. Jest to zatem wyjątkowy egzemplarz, którego nie można przegapić!

Krzew róży Talbot Lago T26

© Klasyczny Le Mans

Po stronie Płaskowyżu 3 (1957-61) gwiazdą będzie Jaguar D-Type, po prostu zwycięski samochód dramatycznej edycji z 1955 r. Nigel Webb poprowadzi łódź o płetwach rekina, która brała udział w wypadku, w którym zginęły 84 osoby, w tym francuski kierowca Pierre Levegh.

Jaguar D-Type 1955

© Klasyczny Le Mans

Na scenie 4 (1962-65) zabawnie Karola Deutscha Peugeot SP 66 zadebiutuje w Le Mans Classic. Ten wspaniały model samochodu wyścigowego został zaprojektowany, aby zdobyć indeks wydajności, w szczególności dzięki masie piórkowej wynoszącej 740 kg, eleganckiej linii i czterocylindrowemu silnikowi Peugeot 204 wykonanemu ze stopu aluminium. Jest łatwo rozpoznawalny dzięki dwóm pionowym żebrom zaprojektowanym w celu poprawy jego stabilności przy dużych prędkościach na niektórych torach, takich jak Le Mans.

CD Peugeota SP66

© Klasyczny Le Mans

W Plateau 5 (1966-71) melomani będą zachwyceni V12 cudownego Ferrari 312 P z 1969 r. Prowadzony wściekle przez Davida Franklina pomimo jego 75 lat, podczas Grand Prix de l'Âge d'Or 2021 (Ah nr 2315) spotkaliśmy ten wysublimowany samochód i jego kierowcę z jego bardzo brytyjską pasją.

Klasyczne Ferrari 312 P Le Mans

© Klasyczny Le Mans

Wreszcie Gilles Ceron zagra kartę oryginalności w Plateau 6 (1972-81). Francuz zadebiutuje m.in Chevrolet Camaro IMSA GTO. Jednym z nich było spektakularnie nadbudowane Camaro, wyposażone w tylne hamulce bębnowe, które uległy awarii już po 13 okrążeniach toru. Miejmy nadzieję, że w 2022 roku będzie szczęśliwsza!

Chevrolet Camaro IMSA GTO

© ACO

Les listes des engagés Group C, Endurance Racing Legends, Porsche Classic Race Le Mans et Jaguar Classic Challenge seront dévoilées sous peu.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)