Pierwsze sześć startów wyścigu Le Mans Classic 2022 (30 czerwca – 3 lipca) ma już swoje listy zgłoszeń. Wysoka masaWytrzymałość Historyczny plan na torze Sarthe po czterech latach nieobecności jest pełny dla kategorii od 1923 do 1981.
Zacznijmy od Plateau 1 (samochody od 1923 do 1939) z 69 pojazdami. Odnotowujemy obecność Bugati, Bentley i innych Alfa Romeo, trzy marki, które zaznaczyły pierwsze edycje 24 godziny Le Mans.
Na przykład Austriak Martin Halusa zatrudni piękną Alfa Romeo 8C 2300 w wersji Zagato z 1932 r. Brał udział w Targo Florio i Mille Miglia przez 3 kolejne lata: 1932, 1933 i 1934. 8C 2300 ubrany w nadwozie Le Mans był nie do pobicia na torze Sarthe w latach 1931–1934.
W Plateau 2 (1949-56) Francja znajdzie się w centrum uwagi dzięki specjaliście od Talbot-Lagot, Czechowi Robertowi Kudeli. Nominowany do Concours d'Elegance w Pebble Beach 2018 pojedzie samochodem T26 Wielki Sport, jedyny samochód Grand Prix F1 wygrać klasyk Le Mans w 1950 r. dzięki rodzinie Rosier (ojciec Louis i syn Jean-Louis). Przykład, jaki będzie w Le Mans, dał Louis Rosier i inna legenda, czterokrotny mistrz świata F1, Juan Manuel Fangio. Jest to zatem wyjątkowy egzemplarz, którego nie można przegapić!
Po stronie Płaskowyżu 3 (1957-61) gwiazdą będzie Jaguar D-Type, po prostu zwycięski samochód dramatycznej edycji z 1955 r. Nigel Webb poprowadzi łódź o płetwach rekina, która brała udział w wypadku, w którym zginęły 84 osoby, w tym francuski kierowca Pierre Levegh.
Na scenie 4 (1962-65) zabawnie Karola Deutscha Peugeot SP 66 zadebiutuje w Le Mans Classic. Ten wspaniały model samochodu wyścigowego został zaprojektowany, aby zdobyć indeks wydajności, w szczególności dzięki masie piórkowej wynoszącej 740 kg, eleganckiej linii i czterocylindrowemu silnikowi Peugeot 204 wykonanemu ze stopu aluminium. Jest łatwo rozpoznawalny dzięki dwóm pionowym żebrom zaprojektowanym w celu poprawy jego stabilności przy dużych prędkościach na niektórych torach, takich jak Le Mans.
W Plateau 5 (1966-71) melomani będą zachwyceni V12 cudownego Ferrari 312 P z 1969 r. Prowadzony wściekle przez Davida Franklina pomimo jego 75 lat, podczas Grand Prix de l'Âge d'Or 2021 (Ah nr 2315) spotkaliśmy ten wysublimowany samochód i jego kierowcę z jego bardzo brytyjską pasją.
Wreszcie Gilles Ceron zagra kartę oryginalności w Plateau 6 (1972-81). Francuz zadebiutuje m.in Chevrolet Camaro IMSA GTO. Jednym z nich było spektakularnie nadbudowane Camaro, wyposażone w tylne hamulce bębnowe, które uległy awarii już po 13 okrążeniach toru. Miejmy nadzieję, że w 2022 roku będzie szczęśliwsza!
Les listes des engagés Group C, Endurance Racing Legends, Porsche Classic Race Le Mans et Jaguar Classic Challenge seront dévoilées sous peu.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)