Puchar Świata Samochodów Turystycznych (WTCR) wprowadza pewne zmiany w swoich regulaminach sportowych w ramach przygotowań do sezonu 2022. Dwa wyścigi na każde spotkanie będą dłuższe i pozwolą zdobyć więcej punktów.
Punkty i dystans
Rzeczywiście, wyścig 1 zapewni zwycięzcy 30 punktów, z następującym podziałem do 15. miejsca w klasyfikacji: 2. miejsce = 23; 3. = 19; 4. = 16; 5. = 14; 6. = 12; 7. = 10; 8. = 8; 9. = 7; 10. = 6; 11. = 5; 12. = 4; 13. = 3; 14. = 2; 15. = 1.
Pierwszy wyścig weekendu będzie trwał 30 minut + 1 okrążenie, natomiast wyścig 2 będzie ograniczony do 25 minut + 1 okrążenie. Podczas wydarzeń miejskich, takich jak spotkanie w Pau (Pyrénées-Atlantiques, 6–8 maja), w przypadku interwencji samochodu bezpieczeństwa, wyścig 1 zostanie przedłużony do 35 minut + 1 okrążenie i 30 minut + 1 okrążenie w przypadku wyścigu 2 .
W rzeczywistości wyścig 2 przyniesie zwycięzcy 25 punktów, z następującym podziałem do 15. miejsca: 2. miejsce = 20; 3. = 16; 4. = 13; 5. = 11; 6. = 10; 7. = 9; 8. = 8; 9. = 7; 10. = 6; 11. = 5; 12. = 4; 13. = 3; 14. = 2; 15. = 1. Pierwsze 10 pozycji na polach startowych dla Wyścigu 2 zostanie odwróconych, tak jak miało to miejsce w przypadku Wyścigu 1 w 2021 roku.
Czas naprawy
W razie wypadku mechanicy będą mniej obciążeni naprawą samochodów pomiędzy dwoma wyścigami. Rzeczywiście, czas naprawy w boksie wyniesie co najmniej 60 minut w porównaniu do 20 do 2021 r. Celem jest, aby kierowcy mogli odpuścić na torze w pierwszym wyścigu, gdzie krótki interwał naprawczy i słabszy odpowiednik księgowy spowodowały duże straty do chwili obecnej dobrowolnie zachować ostrożność.
Kwalifikacje
Ten sam cel podczas kwalifikacji. Pięciu najszybszych kierowców, niezależnie od fazy kwalifikacyjnej, w której wyznaczyli swój czas (Q1, Q2 czy Q3), otrzyma punkty: 10, 8, 6, 4, 2. Powinno to pozwolić zawodnikom na atak bez druga myśl, szczególnie w Q2, gdzie powolna gra w celu wykorzystania 10. miejsca zajmowała zbyt dużo miejsca.
Waga kompensacyjna
Zasady w tym zakresie zostały uproszczone. Najbardziej spowolniony pilot nie będzie w stanie przekroczyć 40 kg ciężaru kompensacyjnego (w porównaniu do 60 poprzednio), aby zaostrzyć występujące siły. Wszystkie samochody rozpoczną sezon bez masy kompensacyjnej. W przypadku drugiego wydarzenia waga wyrównawcza dla każdego modelu będzie oparta na najlepszym czasie kwalifikacyjnym uzyskanym podczas poprzednich zawodów. Począwszy od trzeciego wydarzenia, waga rekompensaty będzie opierać się na najlepszym czasie kwalifikacyjnym uzyskanym w jednym z dwóch poprzednich wydarzeń, a nie na średnim czasie dwóch najlepszych czasów okrążeń z trzech wydarzeń, jak miało to miejsce w 2021 roku.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)