Zaskocz tę środę, 31 maja, zmianą bilansu wydajności przeprowadzoną jeszcze przed Dniem Testu Stulecia 24 godziny Le Mans, choć nie miało to być modyfikowane aż do wyścigu. Automobile Club de l'Ouest (ACO) i FIA wyjaśniły swoje stanowisko w zwięzłym komunikacie prasowym w czwartek rano.
« Pierwsze wyścigi sezonu FIA World Endurance Championship 2023 pokazały, że różnice pomiędzy różnymi samochodami w specyfikacji LMH rywalizującymi w klasie Hypercar były większe, niż początkowo oczekiwano, zostało to wyjaśnione.
Biorąc te czynniki pod uwagę i po dogłębnej analizie dostępnych danych, Komitet WEC zdecydowała, że cel zapewnienia równych warunków działania w klasie Hypercar zostanie najlepiej osiągnięty poprzez wprowadzenie korekty pomiędzy platformami LMH i LMDh, ale także w obrębie tych platform. »
Zwyciężył w pierwszych trzech wyścigach sezonu, Toyota zostaje zatem ukarany dodatkowymi 37 kilogramami za stulecie. Na biegunie w Sebring, Ferrari dodaje się 24 kilogramy. Po drugiej stronie spektrum znajdują się najmniej wydajni producenci na początku sezonu Peugeot, Glickenhaus i Vanwall nie ulegają zmianom.
CZYTAJ TAKŻE > Nowy BoP na 24-godzinny wyścig Le Mans
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)