Colin Kolles opowiada o swoim projekcie Hypercar

Rumun ujawnił także pierwsze rysunki swojego nowego hipersamochodu Le Mans o kryptonimie PMC Project LMH. Wynik 36 miesięcy pracy i rozwoju za pośrednictwem CFD, ten ostatni będzie rywalizować w WEC w przyszłym sezonie.

opublikowany 01/10/2020 à 16:03

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Colin Kolles opowiada o swoim projekcie Hypercar

Co możesz nam powiedzieć o tym samochodzie?

 

Jesteśmy małym producentem, dlatego musimy się wyróżniać oferując produkt niemal jedyny w swoim rodzaju. Naszym pomysłem było zbudowanie samochodu, który będzie mógł poruszać się po drodze i torze.

Jedyną inną marką, która oferuje to jest Porsche szczególnie w przypadku 911 GT2 RS Clubsport. Dlatego trzeba było poczekać na ratyfikację regulaminu, bo to właśnie z tego samochodu (Le Mans Hypercar. przyp. red.) będzie wywodził się model drogi i jego zamiłowanie do Track Days, które mam nadzieję zaprezentować w przyszłym roku.

A co z silnikiem?

Od naszej ostatniej rozmowy przepisy uległy kolejnej zmianie. Teraz mogę zamontować taki silnik, jaki chciałem (Gibson V8, który jest wyposażeniem Enso CLM P1/01. Przyp. red.). W samochodzie produkcyjnym będzie on sprzężony z silnikiem hybrydowym, który osiągnie moc 1000 KM.

Czy powinniśmy rozumieć, że w wersji wyścigowej ich nie będzie?

Nie, ze względu na wydajność, koszty i regulacje. Nasz silnik dostarcza 700 KM, a początkowy plan zakładał dodanie układu hybrydowego. Zmniejszono jednak moc (500 kW, około 670 KM. Przyp. red.). Hybryda dałaby nam przewagę przy wychodzeniu z zakrętów i podczas deszczu, ale wówczas zostalibyśmy ukarani pod względem masy.

Ile samochodów zamierzacie wyprodukować?

Wszystko będzie zależeć od zapotrzebowania, ale nie więcej niż 100 jest pewne. Chcę, żeby pozostał modelem ekskluzywnym.

Czy wszystko odbywa się samodzielnie w firmie Kodewa w Greeding w Niemczech?

Wszystko jest projektowane przez nas, ale niektóre części są budowane przez podwykonawców, jak np. monocoque.

Czy to największy projekt Twojej firmy?

Nie myślę tak. Mam w głowie konkretny plan. Niektórzy pytają mnie, dlaczego uparcie robię LM P1 przestarzałym samochodem. Zrobiłem to, abyśmy mogli się uczyć i zrozumieć wymagania samochodu o wysokich osiągach, zanim stworzyliśmy nasz Hypercar. I spójrz, wciąż tu jesteśmy, choć niektórzy wyjechali, a inni odwołali swoje przybycie. I poza Toyota, jako jedyni dzisiaj w LM P1 zaprojektowaliśmy własny samochód.

Kiedy masz nadzieję, że będziesz mógł jeździć samochodem?

W lutym, może wcześniej. Czekamy na pierwszy jednokadłubowiec.

Wystarczająco, żeby być na to gotowym 1000 mil Sebring ?

Rejestruję się tylko wtedy, gdy zgadzam się z propozycją. I szczerze mówiąc, znając tor Sebring, nie jestem pewien, czy jest on najodpowiedniejszy do startu samochodu w zawodach. To nie ma sensu, ratujesz wrak.

Czy samochód będzie dostępny w sprzedaży?

Oczywiście, ale sami też kogoś zatrudnimy.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz