Alpine wygrywa przegrzane 6-godzinne Monza

Alpine odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie w 6-godzinnym wyścigu na Monzy. Peugeot ucierpiał pod włoskim słońcem przed premierą 9X8.

opublikowany 10/07/2022 à 18:04

Walenty GLO

2 Zobacz komentarze)

Alpine wygrywa przegrzane 6-godzinne Monza

Alpine wygrywa 6-godzinny wyścig na Monzy przed Toyotą, Peugeot pozostaje w tyle (fot. Frédéric Le Floch / DPPI)

Duchy uczestników 6-godzinnego wyścigu na Monzy, czwartej rundy sezonu WEC, nagrzał się pod wpływem silnego upału lombardzkiego. Pośród błędów, awarii i starć, to jest toAlpine nr 36, który potem odniósł swoje drugie zwycięstwo w sezonie na zawodach 1000 mil Sebring. Wydawało się, że zostało to obiecane Glickenhausowi. Startując z pole position, Romain Dumas wykorzystał moc amerykańskiego Hypercara i całkowicie zdominował pierwszą połowę zawodów, mając aż 45 sekund przewagi nad rywalem. Toyota. Ta wspaniała szansa została zniweczona przez pierwszy poważny problem z niezawodnością zespołu od czasu jego wejścia do zawodów w 2021 roku. Krótko po trzech godzinach wyścigów 007 LMH nr 708 w nowym niebieskim barwie wpadł do garażu, aby już nigdy z niego nie wyjść. Przyczyną była turbosprężarka.

Wielką atrakcją tego włoskiego spotkania jest Peugeot 9X8 też miał problemy. Załamany już dzień wcześniej w kwalifikacjach, numer 93 ponownie zatrzymał się w wyścigu już po 22 minutach. Wróciła na tor godzinę później, ale nie była w stanie ukończyć okrążeń. O 2:30 w nocy od mety kurtyna garażu została ostatecznie zaciągnięta. Siostrzany samochód otrzymał flagę w szachownicę, ale w sumie zajął 33. miejsce. Daleko od innych samochodów w swojej kategorii.

O zwycięstwie zadecydowano zatem pomiędzy Alpine i oboje Toyota. Numer 36 długo walczył z szybkością Japończyków, ale Matthieu Vaxiviere w końcu znalazł otwarcie, pomimo agresywnej obrony Kamui Kobayashi. Atakując o pierwsze miejsce na nieco ponad godzinę przed końcem, Francuz zobaczył, jak Japończycy od razu rzucają się na niego w boksie. Uszkodzony został prawy tył Toyoty nr 7, a japoński kierowca został ukarany koniecznością zatrzymania się i ruszania po wjechaniu do boksów przy małej prędkości. Dzięki temu zwycięstwu trio złożone z Vaxiviere’a, Mikołaj Lapierre a André Négrão zwiększa swoją przewagę w mistrzostwach świata kierowców nad przewagą Toyoty nr 8, która zwyciężyła w Sarthe, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa i Sébastien Buemii drugie we Włoszech.

CZYTAJ TAKŻE > Alpine chce pozostać w walce o tytuł mistrza świata na Monzy

Corvette zaskakuje Ferrari

Wchodząc z ostatniej pozycji na starcie po karze kwalifikacyjnej za niebezpieczne wypuszczenie z zespołu Richard Mille Racing Team nr 1, Jota z numerem 38 dokonał wyczynu walki o zwycięstwo do końca w kategorii LM P2. Roberto Gonzalez, Antonio Felix da Costa i Will Stevens w końcu trafili na silniejszych od nich graczy, takich jak Rui Andrade, Ferdinand Habsburg i Norman Nato. Po raz pierwszy w tym sezonie zwycięża drużyna Realteam nr 41 należąca do WRT. Vector Sport zdobył swoje pierwsze podium WEC z Sébastienem Bourdais, Ryana Cullena i Nico Mullera.

Na własnym boisku drużyna AF Corse długo wierzyła, że ​​odniosła zwycięstwo w LMGTE Pro. Model nr 52 Antonio Fuoco i Miguela Moliny prowadził przed własną publicznością do ostatnich minut, po czym został zaskoczony przez Corvette C8.R Nicka Tandy'ego i Tommy'ego Milnera. Ferrari umieścił swój drugi AF Corse, numer 51 Alessandro Piera Guidiego i Jamesa Calado, pod koniec nowej gorącej bitwy przeciwko Porsche nr 92 autorstwa Kevina Estre. W LMGTE Am Żelaznym Damom nie udało się zdobyć pole position zdobyte dzień wcześniej przez Sarah Bovy. Pokonani przez Porsche nr 77 Dempsey – Proton Racing (Christian Ried, Sebastian Priaulx, Harry Tincknell), Bovy, Michelle Gatting i Rahel Frey ukończyli wyścig pomimo swojego pierwszego podium w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych.

Rankingi wyścigów znajdziesz TUTAJ

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

2 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

J

dedeHJ37

10 o 07:2022

nie ma nic wspólnego z Coco-rico, ten samochód nie maAlpine niż nazwa! stary Rebelion: podwozie Oreca i silnik Gibson, co tam jest z Renault lubAlpine ? zupełnie jak zdeindustrializowana Francja, która już niczego nie produkuje i wszystko kupuje za granicą!

C

Christiana Agassisa

11 o godzinie 07:2022

Wydaje mi się, że Oreca to francuska firma?

Aby napisać komentarz