Fernando Alonso chce wziąć udział w nowej erze wytrzymałości

Fernando Alonso nie kryje chęci wzięcia udziału w przyszłej epoce, która wkrótce powinna rozpocząć się połączeniem ACO i IMSA.

opublikowany 06/05/2020 à 14:15

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Fernando Alonso chce wziąć udział w nowej erze wytrzymałości

Mając przyszłość, która musi obejmować Hypercar i LMDh, międzynarodowa firma wytrzymałościowa może zapisać nową, ważną kartę w swojej długiej historii. Nowa kategoria LMH (Hypercar) musi pojawić się jako pierwsza w ACO / IMSA, zapoczątkowanego w ostatnich miesiącach, i może być okazją do ponownego znalezienia się na właściwej drodze Fernando Alonso.

Zapytany przez konto na Instagramie 24 godziny Le Mans, z pytaniami fanów, dwukrotna mistrzyni świata F1 i dwukrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans, nie kryje chęci odzyskania wytrzymałości.

„Ten projekt może zakończyć się sukcesem, jeśli znajdziesz zaangażowanie producentów, którzy mogą pochodzić z Ameryki, Azji, Europy, ale także prywatnych zespołów, samochodów klientów, analizuje byłego pilota Toyota en WEC.

To coś, na co z zainteresowaniem patrzę w przyszłość i to, jak ona się rozwinie. Myślę, że w przypadku Hypercar jest to krok naprzód. Niestety wraz z wycofaniem Audi i Porsche, LM P1 był trochę słaby. Hypercar mógłby ponownie wnieść adrenalinę do klasy wyższej.

Dopóki w sieci jest kilka samochodów, nie ma znaczenia, czy są one służbowe, czy prywatne. Te wyścigi wytrzymałościowe zawsze dostarczają akcji i emocji aż do ostatniego okrążenia, ponieważ w tego typu wyścigach wszystko może się zdarzyć.

Myślę, że Hypercar to świetny projekt z różnymi rozwiązaniami. Wiem, że WEC radzi sobie teraz dobrze dzięki IMSA. W przyszłości jest wiele rzeczy, które poprawią wytrzymałość i chcę być tego częścią. »

Co z przyszłością w F1?

Hiszpan z uwagą śledzi także rozwój sytuacji w F1, w której w 2022 roku pojawią się zupełnie nowe przepisy techniczne, po przełożeniu ogłoszonym przez Liberty Media w obliczu kryzysu wynikającego z pandemii wirusa koronowego.

„Zawsze mówiłem: w 2021 roku obowiązują nowe przepisy w F1 i mógłbym tam pojechać, ponieważ potencjalnie byłoby większe zainteresowanie i bliżej samochody, przyznaje Alonso. Przepisy przesunięto na rok 2022, co w pewnym sensie jest złą wiadomością, ponieważ potrzebujemy bardziej zrównoważonych samochodów i jak najszybciej nowych przepisów.

Jest to jednak zrozumiałe, ponieważ w tej sytuacji nie było możliwości opracowania pojazdów jednomiejscowych. Jeśli chodzi o mnie, to mniej więcej wiem, co będę robić w przyszłym roku. Mam nadzieję, że wkrótce usłyszysz więcej. »

 

 

0 Zobacz komentarze)