H+3: Porsche nr 1 i Audi nr 8 na dywanie

6-godzinny wyścig na Silverstone był punktem zwrotnym w związku z podwójnym wycofaniem się z wyścigu Porsche nr 1, które znajdowało się na czele, oraz Audi nr 8.

opublikowany 17/04/2016 à 15:57

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

H+3: Porsche nr 1 i Audi nr 8 na dywanie

Ponieważ druga godzina wyścigów właśnie dobiegła końca na Silverstone, wydarzenie zmieniło swój wygląd. Chwila Brendon Hartley miał wygodną przewagę, pilot Porsche 919 Hybrid nr 1 zderzyło się z modelem Gulf Racing 911 RSR Michaela Wainwrighta nr 86, składając zbyt wcześnie. Nowozelandczyk prawie się przewrócił i wylądował na ścianie opony. W tym samym czasie Lucas di Grassi, któremu brakowało wydajności w swoim Audi R18 z numerem 8, zatrzymał się na torze z powodu problemu mechanicznego.

Żółty pełny kurs, który nastąpił po tym, zacieśnił pozycje. Benoît Tréluyer wykorzystał ponowne uruchomienie i zajął pierwsze miejsce w Audi nr 7 przeciwko Porsche nr 2 Marca Lieba. Niemiec pozostał za kołami auta na Ringach, które toczyły zaciętą walkę o prowadzenie.

Toyota skorzystał z okazji, aby stanąć na tymczasowym podium za kierownicą TS050 Hybrid nr 5 firmy Kazuki Nakajima co wciąż wyprzedza numer 6 Stéphane'a Sarrazina.

G-Drive Racing pozostaje na prowadzeniu w LMP2 wraz z René Rastem pomimo problemów z elektroniką, które spowodowały, że Oreca 05 z G-Drive Racing stracił prowadzenie w tej kategorii. Zawodnik z numerem 26 awansował do pierwszego rzędu, przed Strakka Racing Gibson 015S prowadzonym przez Danny'ego Wattsa i RGR Sport Moranda Ligiera JS P2 Bruno Senny.

AF Corse pozostaje na szczycie GTE Pro dzięki Ferrari 488 GTE nr 71 prowadzony przez Davide Rigona, który poprzedzaAston Martin Vantage nr 95 Marco Sorensena i Fordy GT Billy'ego Johnsona i Marino Franchittiego. Abu Dhabi Proton Racing utrzymuje prowadzenie w GTE Am dzięki 911 RSR Khaleda Al Qubaisi.

0 Zobacz komentarze)