Pierwsi zawodnicy na sezon WEC 2022

W środę, 12 stycznia, WEC ogłosiło pierwszą listę zgłoszeń na sezon 2022, którego pierwszym wyścigiem będzie dystans 1 mil w Sebring zaplanowany na 000 marca.

opublikowany 12/01/2022 à 10:00

Walenty GLO

1 Zobacz komentarze)

Pierwsi zawodnicy na sezon WEC 2022

François Flamand / DPPI

Sezon rozpoczyna się w Sebring 18 marca WEC w środę, 12 stycznia, opublikowano pierwszą listę zgłoszeń na sezon 2022 obejmującą łącznie 39 samochodów: 6 Hypercarów, 15 LM P2, 5 GTE Pro i 13 GTE Am. 

Hypercar: z Peugeot, bez ByKolles

W Hypercar znajdziemy, co nie jest zaskoczeniem, jedno i drugie Toyota GR010 – Hybryda z prawie niezmienioną załogą. Jedyna zmiana w składzie mistrzów świata: Ryo Hirakawa zastępuje swojego rodaka Kazuki Nakajima obok Sébastien Buemi et Brendon Hartley w numerze 8. Zwycięskie trio z 24 godziny Le Mans w numerze 7 Mike'a Conwaya, Kamui Kobayashi i Jose Marii López będą walczyć o obronę tytułu. Alpine nadal pojawia się w tej kategorii ze swoją „babcią” i sam André Negrao jest na razie oficjalnie potwierdzony. Jest tam także Glickenhaus nr 708 z Francuzem Olivierem Pla drugi amerykański prototyp ma wystartować w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Peugeot 9×8 pojawia się także w dwóch przykładach z numerem 93 na czele z Paulem di Resta i numerem 94 Loic Duval. Rozkład pozostałych sterowników nie jest jeszcze znany. Dokładna data wejścia LMH do zawodów w Lion, która wciąż oczekuje na zatwierdzenie, również jest niepewna, ale jej obecność na tymczasowej liście zgłoszeń na cały sezon może oznaczać, że będzie to pierwszy zawodnik z Sebring. I odwrotnie, ByKolles nadal nie pojawia się na tej liście.

CZYTAJ TAKŻE > Wytrzymałość – Peugeot 9X8 jeździ!

Nowość w LM P2

Pole LM P2 jest pełne nowych funkcji z kilkoma nowymi zespołami. Zgodnie z zapowiedziami Vector Sport pojedzie z Nico Müllerem i Sébastienem Bourdais. Wspierać ich będzie Brytyjczyk Ryan Cullen w Oreca nr 10. W Premie stawiamy na mistrzów Europy 2021 z Louisem Delétrazem i Robertem Kubicą, transfery z WRT. Polak przylatuje także ze swoim sponsorem Orlenem w bagażu. Trzecim zawodnikiem z numerem 9 Prema Orlen Team będzie Lorenzo Colombo. Po stronie WRT Sean Gelael przyjedzie z numerem 31, a Rui Andrade drugim samochodem pod szwajcarską banderą, numerem 41 Realteam by WRT. Ich koledzy z drużyny nie są jeszcze znani, ale należy pamiętać, że zespół Jota zostaje wyludniony wraz z wyjazdem Stoffela Vandoorne'a i Toma Blomqvista w nieznane jeszcze miejsce. Czy Sean Gelael zabrałby ze sobą w walizkach swoich towarzyszy podróży w 2021 roku? Aby zastąpić to trio, brytyjski zespół stawia na Olivera Rasmussena, Edwarda Jonesa i Jonathana Aberdeena na 28. miejscu. Roberto Gonzalez i Antonio Felix da Costa nadal występują w drugiej Jocie, numer 38, w której Will Stevens zastępuje niedawno emerytowanego Anthony'ego Davidsona.

Sean Gelael i Stoffel Vandoorne nie będą już jeździć dla Joty w 2022 roku (fot. François Flamand / DPPI)

W United Autosports Josh Pierson będzie osobą, którą należy uważnie obserwować w wieku 16 lat. Młody Amerykanin będzie wspierał Alexandra Lynna i Olivera Jarvisa w numerze 23, podczas gdy Phil Hanson i Filipe Albuquerque pozostaną związani z numerem 22 z Williamem Owenem. Inna amerykańska drużyna zaplanowana na ten sezon, Team Penske, planuje wystawić Dane Camerona, Felipe Nasra i Francuza Emmanuela Collarda. Po stronie francuskiej François Perrodo powraca do prototypu wraz z AF Corse i dwoma kolegami z drużyny na rok 2021, Nicklasem Nielsenem i Alessio Roverą. Jean-Baptiste i Mathieu Lahaye również pojadą w LM P2 wraz z François Heriau. Wreszcie zespół Richard Mille Racing robi coś nowego z młodym francuskim kolarzem Lilou Wadoux, który 2 listopada awansował na pozycję startową po awansie do LM P7 podczas testu Rookie Test w Bahrajnie. Żadna dziewczyna z trio 2021 (Tatiana Calderón, Sophia Floersch, Beitske Visser) nie pojawia się w żadnym zespole na tej tymczasowej liście, ani Charles Milesi, choć krążą plotki, że w tym sezonie ta załoga nie może już składać się w 100% z kobiet…

Siatka do wypełnienia GT

Kategoria GTE Pro zasadniczo charakteryzuje się powrotem Corvette. Tommy Milner i Nick Tandy będą w tym sezonie jeździć Chevroletem Corvette C8.R z numerem 64. Załogi AF Corse nie są w pełni potwierdzone, ale będą tam Alessandro Pier Guidi i Miguel Molina. W domu Porschezgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami za kierownicą #91 zasiądą Gianmaria Bruni i Richard Lietz, zaś Michael Christensen zastąpi Neela Janiego obok Kévina Estre w #92. W GTE Am większość załóg jest nadal niekompletna, z wyjątkiem AF Corse nr 21 (Simon Mann, Christoph Ulrich, Toni Vilander) i Northwest AMR nr 98 (Paul Dalla Lana, David Pittard, Nicki Thiim).

Odkryj tymczasową listę zgłoszeń na WEC 2022

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

12 o 01:2022

Czytałem też, że odmówiono wpisu Vanwall Vandervell ByKolles (mimo że wpis zostałby opłacony), ponieważ nie został zatwierdzony?! To nie może być przyczyną, ponieważ Peugeot też nią nie jest! W każdym razie, jeśli ACO już dokonuje selekcji, co będzie robić od 2023 roku? Tym bardziej niezrozumiałe, że w Hypercarze panuje straszliwy brak samochodów.

Aby napisać komentarz