Sezon rozpoczyna się w Sebring 18 marca WEC w środę, 12 stycznia, opublikowano pierwszą listę zgłoszeń na sezon 2022 obejmującą łącznie 39 samochodów: 6 Hypercarów, 15 LM P2, 5 GTE Pro i 13 GTE Am.
REKORDOWA SIATKA ROCZNICOWA DLA #WEC – Sezon 10 Świata FIA Wytrzymałość W mistrzostwach pojawi się największa w historii stawka, gdy WEC wkroczy w nową złotą erę z 39 samochodami.
6️⃣Hipersamochód
1️⃣5️⃣ LMP2
5️⃣ LMGTE Pro
1️⃣3️⃣ LMGTE AmWięcej szczegółów na temat https://t.co/npNU9AKkHH pic.twitter.com/GRlbxDnyWQ
— Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (@FIAWEC) 12 stycznia 2022 r.
Hypercar: z Peugeot, bez ByKolles
W Hypercar znajdziemy, co nie jest zaskoczeniem, jedno i drugie Toyota GR010 – Hybryda z prawie niezmienioną załogą. Jedyna zmiana w składzie mistrzów świata: Ryo Hirakawa zastępuje swojego rodaka Kazuki Nakajima obok Sébastien Buemi et Brendon Hartley w numerze 8. Zwycięskie trio z 24 godziny Le Mans w numerze 7 Mike'a Conwaya, Kamui Kobayashi i Jose Marii López będą walczyć o obronę tytułu. Alpine nadal pojawia się w tej kategorii ze swoją „babcią” i sam André Negrao jest na razie oficjalnie potwierdzony. Jest tam także Glickenhaus nr 708 z Francuzem Olivierem Pla drugi amerykański prototyp ma wystartować w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Peugeot 9×8 pojawia się także w dwóch przykładach z numerem 93 na czele z Paulem di Resta i numerem 94 Loic Duval. Rozkład pozostałych sterowników nie jest jeszcze znany. Dokładna data wejścia LMH do zawodów w Lion, która wciąż oczekuje na zatwierdzenie, również jest niepewna, ale jej obecność na tymczasowej liście zgłoszeń na cały sezon może oznaczać, że będzie to pierwszy zawodnik z Sebring. I odwrotnie, ByKolles nadal nie pojawia się na tej liście.
CZYTAJ TAKŻE > Wytrzymałość – Peugeot 9X8 jeździ!
Nowość w LM P2
Pole LM P2 jest pełne nowych funkcji z kilkoma nowymi zespołami. Zgodnie z zapowiedziami Vector Sport pojedzie z Nico Müllerem i Sébastienem Bourdais. Wspierać ich będzie Brytyjczyk Ryan Cullen w Oreca nr 10. W Premie stawiamy na mistrzów Europy 2021 z Louisem Delétrazem i Robertem Kubicą, transfery z WRT. Polak przylatuje także ze swoim sponsorem Orlenem w bagażu. Trzecim zawodnikiem z numerem 9 Prema Orlen Team będzie Lorenzo Colombo. Po stronie WRT Sean Gelael przyjedzie z numerem 31, a Rui Andrade drugim samochodem pod szwajcarską banderą, numerem 41 Realteam by WRT. Ich koledzy z drużyny nie są jeszcze znani, ale należy pamiętać, że zespół Jota zostaje wyludniony wraz z wyjazdem Stoffela Vandoorne'a i Toma Blomqvista w nieznane jeszcze miejsce. Czy Sean Gelael zabrałby ze sobą w walizkach swoich towarzyszy podróży w 2021 roku? Aby zastąpić to trio, brytyjski zespół stawia na Olivera Rasmussena, Edwarda Jonesa i Jonathana Aberdeena na 28. miejscu. Roberto Gonzalez i Antonio Felix da Costa nadal występują w drugiej Jocie, numer 38, w której Will Stevens zastępuje niedawno emerytowanego Anthony'ego Davidsona.
W United Autosports Josh Pierson będzie osobą, którą należy uważnie obserwować w wieku 16 lat. Młody Amerykanin będzie wspierał Alexandra Lynna i Olivera Jarvisa w numerze 23, podczas gdy Phil Hanson i Filipe Albuquerque pozostaną związani z numerem 22 z Williamem Owenem. Inna amerykańska drużyna zaplanowana na ten sezon, Team Penske, planuje wystawić Dane Camerona, Felipe Nasra i Francuza Emmanuela Collarda. Po stronie francuskiej François Perrodo powraca do prototypu wraz z AF Corse i dwoma kolegami z drużyny na rok 2021, Nicklasem Nielsenem i Alessio Roverą. Jean-Baptiste i Mathieu Lahaye również pojadą w LM P2 wraz z François Heriau. Wreszcie zespół Richard Mille Racing robi coś nowego z młodym francuskim kolarzem Lilou Wadoux, który 2 listopada awansował na pozycję startową po awansie do LM P7 podczas testu Rookie Test w Bahrajnie. Żadna dziewczyna z trio 2021 (Tatiana Calderón, Sophia Floersch, Beitske Visser) nie pojawia się w żadnym zespole na tej tymczasowej liście, ani Charles Milesi, choć krążą plotki, że w tym sezonie ta załoga nie może już składać się w 100% z kobiet…
Siatka do wypełnienia GT
Kategoria GTE Pro zasadniczo charakteryzuje się powrotem Corvette. Tommy Milner i Nick Tandy będą w tym sezonie jeździć Chevroletem Corvette C8.R z numerem 64. Załogi AF Corse nie są w pełni potwierdzone, ale będą tam Alessandro Pier Guidi i Miguel Molina. W domu Porschezgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami za kierownicą #91 zasiądą Gianmaria Bruni i Richard Lietz, zaś Michael Christensen zastąpi Neela Janiego obok Kévina Estre w #92. W GTE Am większość załóg jest nadal niekompletna, z wyjątkiem AF Corse nr 21 (Simon Mann, Christoph Ulrich, Toni Vilander) i Northwest AMR nr 98 (Paul Dalla Lana, David Pittard, Nicki Thiim).
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
DANIELA MEYERSA
12 o 01:2022
Czytałem też, że odmówiono wpisu Vanwall Vandervell ByKolles (mimo że wpis zostałby opłacony), ponieważ nie został zatwierdzony?! To nie może być przyczyną, ponieważ Peugeot też nią nie jest! W każdym razie, jeśli ACO już dokonuje selekcji, co będzie robić od 2023 roku? Tym bardziej niezrozumiałe, że w Hypercarze panuje straszliwy brak samochodów.