Toyota i Porsche na pole position w Fuji

Kwalifikacje do 6-godzinnego wyścigu w Fuji nie były tak konkurencyjne, jak oczekiwano, a Toyota i Porsche potwierdziły hierarchię ustaloną podczas wolnych treningów.

*/

opublikowany 05/10/2019 à 07:24

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Toyota i Porsche na pole position w Fuji

Jeśli koniec wyścigu mógłby odbyć się w deszczu, to w pięknym słońcu i przed dobrze widoczną górą Fuji, które zakwalifikowały się do 6-godzinnego wyścigu Fuji, drugiej rundy zawodów WEC 2019-2020.

Na koniec sesji przerwanej czerwoną flagą po zatrzymaniu się na torze po zakręceniu pojazdu nr 60 Ginetta G1 LT P6, kierowca Toyota nr 8 zdobył pole position dzięki średniemu czasowi 1'24"822 Brendon Hartley et Kazuki Nakajima. Pierwszy rząd będzie w 100% Toyota, numer 7 Kobayashiego-Conway następny o 0”817.

Podczas gdy niektórzy widzieli walkę o pole position ze względu na handicap sukcesu karzący dwie hybrydy TS050, Rebelia nr 1 jest dopiero czwarta z wynikiem 1”137. Trio Senna-Nato-Menezes zostało pokonane przez najszybszego z dwóch Ginetta G60 LT P1, a mianowicie Simpson-Robertson-Smith z numerem 6, który stracił 1”067 w czasie referencyjnym. Co ciekawe, ten ostatni jest zatem szybszy niż numer 5 Orudzhev-Hanley-Ghiotto, spadł do 1”910.

W LM P2, dyskretnie do tej pory, zespół Jackie Chan DC Racing ustanowił najlepszy czas – 1’29”302 – dzięki Ho-Pin Tunga i Gabriela Aubry’ego. Na drugim miejscu znajdziemy na poziomie 0 United Autosports, który pokłada zaufanie w Albuquerque-Jarvis-Hanson, natomiast czołową trójkę zamyka 415 Jota Sport, za kierownicą której zarejestrowany jest Davidson-Gonzalez-Felix da Costa. Nieco walczący,Alpine A470 nr 36 jest szósty, ale liczy na jednorodność swojej załogi, aby jutro po południu awansować w hierarchii.

Nic dziwnego, biorąc pod uwagę występy napotkane podczas wolnych treningów, Porsche zajął pole position w GTE Pro. A to dzięki nr 91 autorstwa Gianmarii Bruni-Richarda Lietza, któremu przypisuje się . Sesja nie była jednak łatwa dla niemieckiej ekipy, gdyż Michael Christensen – prawdopodobnie ofiara przebicia lub pęknięcia zawieszenia – zakończył swój bieg w stertach opon. Podążaj za Ferrari 488 GTE nr 51 autorstwa Calado-Pier Guidi iAston Martin Vantage AMR nr 95 od Sorensen-Thiim, które odpowiednio tracą tylko… 0”041 i 0”110. Ostatecznie wszystkie samochody w danej kategorii są pogrupowane w pięć dziesiątych.

Pozostając w tyle na Silverstone, Porsche nr 57 z Team Project 1 dobrze odzyskało siły. Trio Fraga-Bleekemolen-Keating zdobyło pole position w czasie 1"38 przed załogą TF Sport Aston Martin Vantage AMR powierzoną Yoluc-Adamowi-Eastwoodowi. Na trzecim miejscu, pomimo 733-kilogramowego balastu, plasuje się Ferrari 30 GTE nr 488 wystawione przez AF Corse dla Collarda-Perrodo-Nielsena.

Start wyścigu nastąpi jutro o godzinie 4:00 czasu francuskiego.

*/

0 Zobacz komentarze)