Macéo Capietto: „Iron Lynx daje mi bardzo dużą szansę”

Macéo Capietto jest jednym z kandydatów na jednomiejscowy egzemplarz, który pojawi się w klasie Endurance. 18-latek opowiada nam o swoim przejściu z FRECA do kategorii LM P2, w której będzie walczył o debiut w tej dyscyplinie.

opublikowany 09/04/2024 à 10:51

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Macéo Capietto: „Iron Lynx daje mi bardzo dużą szansę”

Macéo Capietto porzuca jednomiejscowe samochody Endurance w 2024 r. - Fot. S. Rozendaal / Holenderska Agencja Fotograficzna

Macéo Capietto, jak trafiłeś do Proton-Iron Lynx na ten sezon?

Po dwóch latach we FRECA początkowym celem było powtórzenie kolejnego sezonu w dużym zespole. Dość szybko zdaliśmy sobie sprawę, że ze względu na brak budżetu nie będzie to możliwe. Dzięki naszym kontaktom w Iron Lynx musieliśmy celować w GT3 w Lamborghini. Testy zeszłej zimy wypadły bardzo dobrze, ale wszystkie miejsca były zajęte. Wtedy pojawiła się szansa na zrobienie LM P2. To duży krok w mojej karierze, w pewnym momencie stawało się to trudne. Iron Lynx daje mi bardzo duże możliwości.

Czy różnica nie jest zbyt znacząca, aby przejść bezpośrednio z FRECA do LM P2?

Pewne jest, że proto jest szybsze, ale zachowanie nie różni się zbytnio. Na pokładzie jest dużo więcej elektroniki. Musisz nauczyć się oszczędzać paliwo i opony. W czystej jeździe różnica nie jest aż tak oczywista. Szybko się do tego przyzwyczajasz.

Jak radzisz sobie ze dzieleniem się samochodem po raz pierwszy w swojej karierze?

Staram się być jak najbardziej zaangażowany w współpracę z moimi kolegami z drużyny Jonasem (Ried) i Matteo (Cairoli) i pomagamy sobie nawzajem. Kiedy byłem w RPM (w 2023 roku), miałem takie samo nastawienie. Choć Matteo jeździ w LMDh w Lamborghini, w LM P2 wszyscy jesteśmy trochę początkujący (Jonas Ried startował w tej kategorii w 2023 roku. Przyp. red.).

Jakie masz ambicje w obliczu tak trudnej sytuacji?

Podczas kwalifikacji powinniśmy być w stanie walczyć od początku w czołówce. Ale nie jestem pewien co do tempa wyścigowego. Osobiście nadal muszę to poprawić w porównaniu z Matteo. Jesteśmy w nieco gorszej sytuacji w porównaniu do innych, ponieważ mamy dwóch kierowców w kategorii Silver (w porównaniu z tylko jednym dla pozostałych LM P2. Przypis wydawcy).

Czy wchodząc do składu Iron Lynx i do sportowego proto, masz na oku Hypercar w przyszłości?

Czemu nie, ale na razie jestem całkowicie skupiony na LM P2 z Iron Lynx, dziękuję im. Myślę, że potrzebujesz dwóch lub trzech sezonów, zanim zaczniesz szukać czegoś innego.

CZYTAJ TAKŻE > Na pierwszy dzień roku w Barcelonie zarejestrowało się ponad 40 uczestników

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz