Loic Duval
1. Kim jest Loïc Duval?
Loïc Duval jest Francuzem, urodził się 12 czerwca 1982 roku w Chartres. Obecnie jest kierowcą IMSA i startuje w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) w LM P2.
2. Juniorska kariera Loïca Duvala
Loïc Duval przybył do bolidów jednomiejscowych w 2002 roku w Formule Campus. Zdobył mistrzostwo dziewięcioma zwycięstwami i tyloma pole position. Ta koronacja otwiera drzwi do francuskich mistrzostw Formuły Renault 2.0. Francuz po raz kolejny zdobył tytuł z czterema sukcesami. W 2004 roku dołączył do zespołu Signature w Formule 3 Euro Series. Po dwóch sezonach ma siedem podium i spotyka się z takimi nazwiskami, jak Lewis Hamilton czy Sebastian Vettel. Siódme miejsce w rankingu końcowym zmusiło go do wyjazdu na wygnanie do Japonii z powodu braku środków. Dołączył do Formuły Nippon, gdzie w pierwszym roku odniósł dwa zwycięstwa. Mistrzostwa, które wygra w 2009 roku. Duval w tym samym czasie odkryje wytrzymałość w japońskim Super GT.
3. Kurs wytrzymałościowy Loïca Duvala
Kariera Loïca Duvala w wyścigach długodystansowych rozpoczęła się podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2008 r., gdzie zasiadł za kierownicą Courage-Oreca, dzięki czemu zajął ósme miejsce w klasyfikacji generalnej i został najlepszym młodym zawodnikiem. Po kolejnym udziale w Le Mans w 2010 roku za kierownicą Peugeota 908 HDI, Duval odniósł swój pierwszy sukces w 12-godzinnym wyścigu w Sebring. W towarzystwie Oliviera Panisa i Nicolasa Lapierre’a mieszkaniec Chartres po raz kolejny się wyróżnia.
Do tego stopnia, że w 2012 roku Audi zaoferowało mu możliwość wzięcia udziału w trzech rundach WEC za kierownicą R18 TDI. Zajął drugie miejsce w 12-godzinnym wyścigu w Sebring i wygrał 6-godzinny wyścig w Spa. Rekord okrążenia nie jest pocieszeniem po 24 godzinach w Sarthe, gdzie zajął piąte miejsce. Następny sezon był pierwszym pełnym rokiem Duvala w WEC. Dołącza do dwóch legend 24-godzinnego wyścigu Le Mans: Allana McNisha i Toma Kristensena. Po raz pierwszy wygrał w Le Mans, zdobywając pole position jako bonus. Kilka miesięcy później tytuł mistrza świata był zwieńczeniem sezonu, na który składały się trzy zwycięstwa i cztery miejsca na podium w ośmiu wyścigach. Kolejne dwa lata były mniej udane (7. i 4. miejsce), ale w czerwcu 2014 r. Duval był bliski tragedii w wypadku przy prędkości ponad 270 km/h na zakrętach Porsche.
Przez ostatni rok ery Audi w WEC Duval kontynuuje jazdę w ekipie, którą ma od 2015 roku, w skład której wchodzą Lucas Di Grassi i Oliver Jarvis. Z dwoma zwycięstwami i czterema podium zakończył zawody jako wicemistrzostwo. Loïc Duval opuszcza LM P1 w Audi, ale na sezon 2-2018 przechodzi do LM P19 z zespołem TDS Racing. W 2021 roku jeździ Gibsonem na podwoziu Oreca 07 dla zespołu Realteam Racing.
Od 2022 roku jeździ w Team Peugeot TotalEnergys, gdzie jako doświadczony kierowca nadzoruje powrót francuskiego producenta do Endurance.
4. Opinia AUTOhebdo na temat Loïca Duvala
Jako członek uznanej i legendarnej załogi składającej się z Toma Kristensena i Allana McNisha Francuz często imponował swoją szybkością na okrążeniu. Być może właśnie ze względu na tę cechę Alain Prost postrzegał go jako przyszłego kierowcę F1… Loïc Duval, po dziesięciu latach spędzonych w wyścigach długodystansowych, wciąż niezwykle solidny, jest niewątpliwie jednym z punktów odniesienia w tej dyscyplinie.