Mike'a Conwaya

1. Kim jest Mike Conway?

Mike Conway to brytyjski pilot urodzony 19 sierpnia 1983 roku. Jego miejscem urodzenia jest Bromley. Od 2015 roku rywalizuje z zespołem Toyota Gazoo Racing w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC).

©DPPI

2. Młodsza podróż Mike'a Conwaya

©DPPI

Mike Conway, który zadebiutował w kartingu w wieku ośmiu lat, rozpoczął wyścigi jednomiejscowymi samochodami w Formule Ford w 2001 roku wraz z Van Diemenem. Mike Conway następnie dołączył do brytyjskich mistrzostw Formuły Renault. Pod koniec drugiego sezonu w Formule Renault zdobył tytuł w 2004 roku. Bazując na tym sukcesie, brytyjski kierowca podpisał kolejny sezon z 2MB Sports Management w mistrzostwach brytyjskiej Formuły 3 i zajął 3. miejsce.

Dobre występy, które zapewnią mu pierwszy krok w tych samych mistrzostwach w 2006 roku z Räikkönen Robertson Racing, zespołem byłego kierowcy Formuły 1. W 2007 roku Mike Conway awansował do serii GP2 wraz z Super Nova Racing. Mike Conway będzie miał trudny start, ponieważ w pierwszych siedmiu wyścigach cztery wycofały się z wyścigu. Mike Conwayowi udało się jeszcze zdobyć podium w Anglii na torze Silverstone i został kierowcą rezerwowym Hondy w Formule 1.

Podczas swojego drugiego sezonu w GP2 Mike Conway dołączył do Trident Racing, z którym odniósł zwycięstwo w Monako, co było jego jedynym zwycięstwem w sezonie, i zajął 12. miejsce. Brytyjski kierowca na koniec sezonu zajął 12. miejsce w klasyfikacji generalnej.

W tym samym roku Mike Conway wypróbował Indycar, co opłaciło się, gdy w następnym sezonie dołączył do Dreyer & Reinbold Racing. W 2010 roku, na ostatnim okrążeniu wyścigu Indianapolis 500, Mike Conway uległ wypadkowi, w wyniku którego pauzował przez sześć miesięcy. W pojedynku z Ryanem Hunter-Reayem Mike Conway został wyrzucony w powietrze, złamał nogę i doznał wielu innych obrażeń.

W 2011 roku brytyjski kierowca dołączył do Andretti Autosport na swój drugi sezon w Indycar. To właśnie z tym nowym zespołem Mike Conway odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Long Beach. Reszta sezonu jest jednak rozczarowująca dla kierowcy ścigającego się na brytyjskiej licencji. Dlatego w następnym roku mieszkaniec Bromley dołączył do AJ Foyt Enterprises. Mike Conway ze swoim nowym zespołem udaje się ponownie wystartować w Indianapolis 500, ale po wypadku nie kończy amerykańskiej imprezy.

W ciągu następnych dwóch sezonów Mike Conway będzie rywalizował z trzema różnymi zespołami (Rahal Letterman Lanigan Racing, Dale Coyne Racing i Ed Carpenter Racing). Brytyjczyk wystartuje łącznie w 19 rundach, podczas których w 2014 roku dwukrotnie udało mu się zatriumfować.

Po sześciu latach spędzonych w Indycar Series Mike Conway opuszcza mistrzostwa z trzecim zwycięstwem na koncie odniesionym w latach 2011 i 2014. Oprócz Indycar i Endurance Mike Conway powinien był znać także Formułę E. Podczas gdy miał debiutować w Formuła E w tym samym roku z Dragon Racing, na tydzień przed rozpoczęciem mistrzostw, zespół ogłosił jego zastąpienie przez Orola Servià.

3. Wytrzymała podróż Mike’a Conwaya

Równolegle z karierą w IndyCar, pochodzący z Bromley zdecydował się wystartować w Endurance Championship 2013 (WEC) w LMP2 wraz z G-Drive Racing wraz z Johnem Martinem i Romanem Rusinovem. Swój pierwszy sezon w WEC Mike Conway będzie miał dobry start, odnosząc 4 zwycięstwa w pierwszym sezonie. Brytyjczyk mógł dodać do swojego rekordu w LM P24 podium w 2-godzinnym wyścigu Le Mans, ale ostatecznie ocena Mike'a Conwaya zostanie obniżona pod koniec imprezy rozgrywanej w mieście Le Mans w ramach WEC.

Jego pierwszy sezon w WEC w G-Drive Racing pozwolił mu zostać zauważonym przez Toyota Gazoo Racing. Dołączył do zespołu jako kierowca testowy i rezerwowy. W 2014 roku wziął udział w trzech rundach u boku Alexandra Wurza i Stéphane'a Sarrazina. W swoim drugim wyścigu w LM P1 wygrał 6-godzinny wyścig w Bahrajnie. Mike Conway dwa tygodnie później zajął 4. miejsce w Sao Paulo.

Jego występy w Toyocie nr 7 pozwolą mu podpisać kontrakt z Toyota Gazoo Racing w WEC na cały sezon 2015. Mike Conway, Stéphane Sarrazin i Alexander Wurtz to trio wybrane do przejęcia kontroli nad Toyotą TS040 Hybrid. Ćwiczenie będzie bardziej skomplikowane dla Mike'a Conwaya w WEC, który musi zadowolić się jednym podium z Toyota Gazoo Racing i wycofaniem się z Le Mans.

Następnie w Toyocie Gazoo Racing w WEC w 2016 roku zostaną wprowadzone zmiany. Odchodzi Alexander Wurtz, który odchodzi na rzecz Kamui Kobayashiego. Ta zmiana opłaci się Toyocie. Za kierownicą Toyoty TS050 Hybrid w kategorii LM P1 w WEC Mike Conway, Stéphane Sarrazin i Kamui Kobayashi zdobędą 6 podium w 9 wyścigach, w tym po raz pierwszy dla Mike'a Conwaya, podium z Toyotą w mieście Le Mans . Ponadto załoga Toyoty nr 6 wygra w tym sezonie 6-godzinny wyścig Fuji w WEC.

Po rozczarowującym sezonie w WEC 2017 (tylko 4 pole position i 3 podium) Mike Conway przybywa z Kamui Kobayashim i José Maríą Lopezem, aby ponownie wystartować w Toyocie nr 7. Brytyjczykowi udaje się zwyciężyć w Fuji i Szanghaju. Wyniki te nie będą jednak wystarczające, aby zmartwić pozostałą załogę Toyoty Gazoo Racing, która wyprzedzi Toyotę z numerem 7 w klasyfikacji generalnej WEC. Mike Conway z José Maríą Lopezem i Kamui Kobayashim nadal musi zadowolić się drugim miejscem w Le Mans za trio Toyoty z numerem 2: Fernando Alonso, Kazuki Nakajima i Sébastien Buemi.

W ostatnim sezonie ery LM P1 w WEC Mike Conway, José María Lopez i Kamui Kobayashi w końcu zdołali wspiąć się na szczyt rankingów WEC na koniec sezonu. Osiągi, które trio Toyoty TS050 Hybrid zawdzięcza swoim 4 zwycięstwom na torze Spa-Francorchamps, na Silverstone i dwukrotnie w Bahrajnie. Jednak mieszkańcowi Bromley wciąż brakuje zwycięstwa w Le Mans.

Brytyjczykowi udało się go wreszcie zdobyć w sezonie WEC 2021. Mike Conway z Toyota Gazoo Racing odniesie triumf w Le Mans w Hypercar, zdobywając pole position przez Kamui Kobayashiego. Pozostała część sezonu będzie również wypełniona sukcesami Toyoty Gazoo Racing w Hypercar. Oprócz pierwszego miejsca w Sarthe, pochodzący z Bromley wygrał 6-godzinny wyścig na Monzy i 6-godzinny wyścig w Bahrajnie. Z krótką przewagą (5 punktów) trio Toyota Gazoo Racing po raz drugi z rzędu zajęło pierwsze miejsce w długodystansowych mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych 2021. W 7 próbach w Le Mans z Toyota Gazoo Racing Mike Conwayowi udało się tylko raz wygrać 24-godzinny wyścig Le Mans.

4. Opinia AUTOhebdo na temat Mike'a Conwaya

Po rozczarowującym występie w IndyCar Mike Conway znalazł swoje powołanie w WEC. Mike Conway, który od dawna gwarantował drugie miejsce w Le Mans, w końcu zwyciężył w 2 roku. Mike Conway wniósł do zespołu Toyota Gazoo Racing spokój i niezawodność, czyli dwie istotne zalety w klasie Endurance. Choć nie jest najszybszym kierowcą w swoim trio, Mike Conway popełnia bardzo niewiele błędów w wyścigu. Jeśli jej dwaj koledzy z drużyny nie popełnią błędu, Toyota nr 2021 nadal jest obecna w walce o zwycięstwo w kategorii Hypercar.

Mike'a Conwaya
Mike'a Conwaya
Pays gb.png
Stabilny Toyota
wiek 19 sierpnia 2022 (1 rok)

powiązane badania

Sébastien Buemi
Sébastien Buemi
Pays ch.png
Stabilny Toyota
Brendon Hartley
Brendon Hartley
Pays nz.png
Stabilny Toyota
Jose Marii Lopeza
Jose Marii Lopeza
Pays Srebrzyk
Stabilny Toyota

Kierowcy swojego pokolenia

Listy utworów