Mike'a Conwaya
1. Kim jest Mike Conway?
Mike Conway to brytyjski pilot urodzony 19 sierpnia 1983 roku. Jego miejscem urodzenia jest Bromley. Od 2015 roku rywalizuje z zespołem Toyota Gazoo Racing w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC).
2. Młodsza podróż Mike'a Conwaya
Mike Conway, który zadebiutował w kartingu w wieku ośmiu lat, rozpoczął wyścigi jednomiejscowymi samochodami w Formule Ford w 2001 roku wraz z Van Diemenem. Mike Conway następnie dołączył do brytyjskich mistrzostw Formuły Renault. Pod koniec drugiego sezonu w Formule Renault zdobył tytuł w 2004 roku. Bazując na tym sukcesie, brytyjski kierowca podpisał kolejny sezon z 2MB Sports Management w mistrzostwach brytyjskiej Formuły 3 i zajął 3. miejsce.
Dobre występy, które zapewnią mu pierwszy krok w tych samych mistrzostwach w 2006 roku z Räikkönen Robertson Racing, zespołem byłego kierowcy Formuły 1. W 2007 roku Mike Conway awansował do serii GP2 wraz z Super Nova Racing. Mike Conway będzie miał trudny start, ponieważ w pierwszych siedmiu wyścigach cztery wycofały się z wyścigu. Mike Conwayowi udało się jeszcze zdobyć podium w Anglii na torze Silverstone i został kierowcą rezerwowym Hondy w Formule 1.
Podczas swojego drugiego sezonu w GP2 Mike Conway dołączył do Trident Racing, z którym odniósł zwycięstwo w Monako, co było jego jedynym zwycięstwem w sezonie, i zajął 12. miejsce. Brytyjski kierowca na koniec sezonu zajął 12. miejsce w klasyfikacji generalnej.
W tym samym roku Mike Conway wypróbował Indycar, co opłaciło się, gdy w następnym sezonie dołączył do Dreyer & Reinbold Racing. W 2010 roku, na ostatnim okrążeniu wyścigu Indianapolis 500, Mike Conway uległ wypadkowi, w wyniku którego pauzował przez sześć miesięcy. W pojedynku z Ryanem Hunter-Reayem Mike Conway został wyrzucony w powietrze, złamał nogę i doznał wielu innych obrażeń.
W 2011 roku brytyjski kierowca dołączył do Andretti Autosport na swój drugi sezon w Indycar. To właśnie z tym nowym zespołem Mike Conway odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Long Beach. Reszta sezonu jest jednak rozczarowująca dla kierowcy ścigającego się na brytyjskiej licencji. Dlatego w następnym roku mieszkaniec Bromley dołączył do AJ Foyt Enterprises. Mike Conway ze swoim nowym zespołem udaje się ponownie wystartować w Indianapolis 500, ale po wypadku nie kończy amerykańskiej imprezy.
W ciągu następnych dwóch sezonów Mike Conway będzie rywalizował z trzema różnymi zespołami (Rahal Letterman Lanigan Racing, Dale Coyne Racing i Ed Carpenter Racing). Brytyjczyk wystartuje łącznie w 19 rundach, podczas których w 2014 roku dwukrotnie udało mu się zatriumfować.
Po sześciu latach spędzonych w Indycar Series Mike Conway opuszcza mistrzostwa z trzecim zwycięstwem na koncie odniesionym w latach 2011 i 2014. Oprócz Indycar i Endurance Mike Conway powinien był znać także Formułę E. Podczas gdy miał debiutować w Formuła E w tym samym roku z Dragon Racing, na tydzień przed rozpoczęciem mistrzostw, zespół ogłosił jego zastąpienie przez Orola Servià.
3. Wytrzymała podróż Mike’a Conwaya
Równolegle z karierą w IndyCar, pochodzący z Bromley zdecydował się wystartować w Endurance Championship 2013 (WEC) w LMP2 wraz z G-Drive Racing wraz z Johnem Martinem i Romanem Rusinovem. Swój pierwszy sezon w WEC Mike Conway będzie miał dobry start, odnosząc 4 zwycięstwa w pierwszym sezonie. Brytyjczyk mógł dodać do swojego rekordu w LM P24 podium w 2-godzinnym wyścigu Le Mans, ale ostatecznie ocena Mike'a Conwaya zostanie obniżona pod koniec imprezy rozgrywanej w mieście Le Mans w ramach WEC.
Jego pierwszy sezon w WEC w G-Drive Racing pozwolił mu zostać zauważonym przez Toyota Gazoo Racing. Dołączył do zespołu jako kierowca testowy i rezerwowy. W 2014 roku wziął udział w trzech rundach u boku Alexandra Wurza i Stéphane'a Sarrazina. W swoim drugim wyścigu w LM P1 wygrał 6-godzinny wyścig w Bahrajnie. Mike Conway dwa tygodnie później zajął 4. miejsce w Sao Paulo.
Jego występy w Toyocie nr 7 pozwolą mu podpisać kontrakt z Toyota Gazoo Racing w WEC na cały sezon 2015. Mike Conway, Stéphane Sarrazin i Alexander Wurtz to trio wybrane do przejęcia kontroli nad Toyotą TS040 Hybrid. Ćwiczenie będzie bardziej skomplikowane dla Mike'a Conwaya w WEC, który musi zadowolić się jednym podium z Toyota Gazoo Racing i wycofaniem się z Le Mans.
Następnie w Toyocie Gazoo Racing w WEC w 2016 roku zostaną wprowadzone zmiany. Odchodzi Alexander Wurtz, który odchodzi na rzecz Kamui Kobayashiego. Ta zmiana opłaci się Toyocie. Za kierownicą Toyoty TS050 Hybrid w kategorii LM P1 w WEC Mike Conway, Stéphane Sarrazin i Kamui Kobayashi zdobędą 6 podium w 9 wyścigach, w tym po raz pierwszy dla Mike'a Conwaya, podium z Toyotą w mieście Le Mans . Ponadto załoga Toyoty nr 6 wygra w tym sezonie 6-godzinny wyścig Fuji w WEC.
Po rozczarowującym sezonie w WEC 2017 (tylko 4 pole position i 3 podium) Mike Conway przybywa z Kamui Kobayashim i José Maríą Lopezem, aby ponownie wystartować w Toyocie nr 7. Brytyjczykowi udaje się zwyciężyć w Fuji i Szanghaju. Wyniki te nie będą jednak wystarczające, aby zmartwić pozostałą załogę Toyoty Gazoo Racing, która wyprzedzi Toyotę z numerem 7 w klasyfikacji generalnej WEC. Mike Conway z José Maríą Lopezem i Kamui Kobayashim nadal musi zadowolić się drugim miejscem w Le Mans za trio Toyoty z numerem 2: Fernando Alonso, Kazuki Nakajima i Sébastien Buemi.
W ostatnim sezonie ery LM P1 w WEC Mike Conway, José María Lopez i Kamui Kobayashi w końcu zdołali wspiąć się na szczyt rankingów WEC na koniec sezonu. Osiągi, które trio Toyoty TS050 Hybrid zawdzięcza swoim 4 zwycięstwom na torze Spa-Francorchamps, na Silverstone i dwukrotnie w Bahrajnie. Jednak mieszkańcowi Bromley wciąż brakuje zwycięstwa w Le Mans.
Brytyjczykowi udało się go wreszcie zdobyć w sezonie WEC 2021. Mike Conway z Toyota Gazoo Racing odniesie triumf w Le Mans w Hypercar, zdobywając pole position przez Kamui Kobayashiego. Pozostała część sezonu będzie również wypełniona sukcesami Toyoty Gazoo Racing w Hypercar. Oprócz pierwszego miejsca w Sarthe, pochodzący z Bromley wygrał 6-godzinny wyścig na Monzy i 6-godzinny wyścig w Bahrajnie. Z krótką przewagą (5 punktów) trio Toyota Gazoo Racing po raz drugi z rzędu zajęło pierwsze miejsce w długodystansowych mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych 2021. W 7 próbach w Le Mans z Toyota Gazoo Racing Mike Conwayowi udało się tylko raz wygrać 24-godzinny wyścig Le Mans.
4. Opinia AUTOhebdo na temat Mike'a Conwaya
Po rozczarowującym występie w IndyCar Mike Conway znalazł swoje powołanie w WEC. Mike Conway, który od dawna gwarantował drugie miejsce w Le Mans, w końcu zwyciężył w 2 roku. Mike Conway wniósł do zespołu Toyota Gazoo Racing spokój i niezawodność, czyli dwie istotne zalety w klasie Endurance. Choć nie jest najszybszym kierowcą w swoim trio, Mike Conway popełnia bardzo niewiele błędów w wyścigu. Jeśli jej dwaj koledzy z drużyny nie popełnią błędu, Toyota nr 2021 nadal jest obecna w walce o zwycięstwo w kategorii Hypercar.