Timo Bernharda

1. Kim on jest?

Timo Bernhard jest Niemcem, urodził się 24 lutego 1981 roku w Homburgu. Trzykrotnie wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans (dwa razy w LM P1 i raz w GT). 

2. Kurs juniorski

Po zdobyciu tytułu mistrza kraju w kartingu, Bernhard dołączył do wyścigów samochodów jednomiejscowych w Formule Ford Germany w 1998 roku. Po raz drugi w tej kategorii zajął 3. stopień podium w mistrzostwach. Przykuł uwagę Porsche, który zdecydował się zintegrować go z Porsche Supercup Germany. Pracując w UPS Porsche Junior Team, Bernhard stopniowo stał się zawodowym kierowcą. W 2000 roku po raz pierwszy w dyscyplinie zajął 3. miejsce. Rok później zdobył tytuł.

3. Kurs wytrzymałościowy

Timo Bernhard rozpoczął karierę w wyścigach długodystansowych w 2002 roku, startując w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring i Le Mans. Wygrał oba wydarzenia, z zespołem Alzen Motorsport w Green Hell i GT w Sarthe z Porsche. Kontynuował swoje żniwa 24-godzinnych zwycięstw w następnym roku w Daytona. Bernhard startuje w American Le Mans Series od 2004 roku. Najpierw w GT, gdzie jako debiutant zdobył tytuł. Niemiec przeszedł do LM P2 w 2006 roku. W ciągu 3 lat dwukrotnie zdobył tytuł mistrza tej kategorii. Rok 2009 był dla pilota punktem zwrotnym. Audi wybrało go do prowadzenia R15 TDI w Le Mans, obok Romaina Dumasa i Alexandre'a Prémata. Zespół, z którym będzie brał udział w imprezie do 2011 roku. Dwa lata później Bernhard wraca do Porsche, aby rywalizować w WEC. Swoją przygodę rozpoczyna w towarzystwie Pileta i Bergmeistera. W następnym roku utworzył załogę, z którą miał zatriumfować. W latach 2014–2017 trio z Hartleyem i Webberem osiągnęło świetne wyniki. Razem zdobywają mistrzostwo. Bernhard dodaje drugi tytuł do swojej listy osiągnięć w 2017 roku, obok Hartleya i Earla Bambera. Z dodatkowym bonusem w postaci kolejnego zwycięstwa w Le Mans. Opuszcza WEC z tym tytułem w kieszeni. Bernhard rozpoczyna ostatnie wyzwanie w Le Mans w 2018 roku. Za kierownicą Porsche 911 RSR Niemiec wraz z Dumasem i Müllerem wkracza do GTE Pro. Wyścig, którego nie będą w stanie ukończyć. 

4. Opinia AUTOhebdo

Timo Bernhard spełnia wszystkie wymagania idealnego kierowcy fabrycznego: utalentowanego, lojalnego wobec pracodawcy i pasjonującego się historią sportów motorowych. Niemiec, którego bohaterem w dzieciństwie była kometa Stefan Bellof, utrzymuje szacunek z rodziną późnej nadziei lat 1980. Po biciu rekordu Nordschleife Porsche 919 Hybrid Evo o 52 sekundy, wcześniej zatrzymanego przez… Stefana Bellofa, on otrzymał wiadomość od ojca: „ Brawo Timo, ogromnie cię szanuję. » Anegdota, która wiele mówi o nienagannej reputacji Timo Bernharda w branży. 

Wyniki Timo Bernharda w WEC

Najważniejsze momenty w karierze Timo Bernharda

AUTO-LE MANS 24 GODZINY 2002

16 czerwca 2002: Timo Bernhard wygrywa 24-godzinny wyścig Le Mans w kategorii GT. Niezwykły występ jak na jego pierwszy udział. ©DPPI.

Bernhard

21 listopada 2015: załoga Bernhard-Webber-Hartley zostaje mistrzem świata WEC. Tytuł, który zdobyli dzięki 4 zwycięstwom z rzędu w środku mistrzostw. ©DPPI.

bernhard wec

18 czerwca 2017: jego ostatnie zwycięstwo w Le Mans. Ten, który poprowadzi Bernharda do nowego tytułu WEC. ©DPPI.

Timo Bernharda
Timo Bernharda
Pays Flaga_Niemiec
Stabilny Porsche
wiek 24 lutego 1981 (43 lat)

powiązane badania

Niel Jani
Niel Jani
Pays ch.png
Stabilny Porsche

Kierowcy swojego pokolenia

Niel Jani
Niel Jani
Pays ch.png
Stabilny Porsche
Jose Marii Lopeza
Jose Marii Lopeza
Pays Srebrzyk
Stabilny Toyota
Loic Duval
Loic Duval
Pays Flaga_Francji.svg
Stabilny Peugeot

Listy utworów