Rajd Argentyny 2017
Citroën Racing potwierdził, że Craig Breen odchodzi na emeryturę z powodu uszkodzonej skrzyni biegów w jego C3.
@Craig_Breen & @scottmartinat muszę się wycofać z dzisiejszego dnia. Uszkodzona skrzynia biegów…#WRC #RajdArgentyny pic.twitter.com/z9jGKwPdf2
— Citroën Racing (@CitroenRacing) 28 kwietnia 2017 r.
Kolejny etap OS, Parque Tematico Super Special (6,04 km), wystartuje o godzinie 17:29.
Argentyna-SS4: Evans nadal mocny, klan Citroëna pozostawiony w tyle
Trzeci odcinek specjalny w ten piątek w Argentynie i trzeci czas zdrapki dla Elfyna Evansa (Ford). Brytyjczyk uzyskał najlepszy czas 13'44″8 i wyprzedził Jari-Mattiego Latvalę (Toyota) o 2″8. Ott Tänak plasuje swojego Forda Fiestę z zespołu M-Sport na trzecim miejscu z wynikiem 5″6.
W klasyfikacji generalnej Evans umacnia swoją pozycję lidera, mając już 23″6 przewagi nad Latvalą. Fin wykorzystał fakt, że Kris Meeke (Citroën) wypadł z drogi i dotarł do przystanku ES z ponad 6-30-calowym opóźnieniem oraz z dość uszkodzonym C3.
Mads Ostberg (Ford) jest obecnie trzeci w klasyfikacji generalnej z wynikiem 32″3. Ott Tänak (Ford) awansował z 7. na 4. miejsce i wyprzedził Sébastiena Ogiera (Ford), który pozostaje w pierwszej piątce ze stratą 5″35 do lidera Evansa.
Thierry Neuville (Hyundai), który od SS20 jeździ z uszkodzonym amortyzatorem w swoim i3, stracił kolejne 22″9 na Evansie i zajmuje w sumie szóste miejsce z wynikiem 48″.
Lorenzo Bertelli (Ford) zajmuje siódmą pozycję, przed Pontusem Tidemandem (Skoda), liderem WRC-2, Haydenem Paddonem (Hyundai) i Juho Hänninenem (Toyota), którego Yaris pozostaje spowolniony z powodu problemów z mocą silnika.
Po zatrzymaniu się Huberta Ptaszka (Skoda) w odcinku specjalnym, Pontus Tidemand (Skoda) zaobserwował, że jego pozycja w czołówce w WRC-2 została wzmocniona. Szwed ustanowił najlepszy czas w kategorii na tym SS4 z czasem 14:41″0 i wyprzedza Gustavo Sabę Rodrigueza (Skoda), obecnie drugiego z czasem 1’40″4. Benito Guerra (Skoda), poprzednio trzeci, również zatrzymał swoje R5 w SS, dzięki czemu Pedro Heller (Ford) awansował na trzecie miejsce.
Mads Ostberg (Ford) utrzymuje tempo liderów z czwartym najszybszym czasem SS, ze stratą 8″2 do Evansa. Norweg w sumie awansował na trzecie miejsce, 32″2 za Evansem.
Trudny dzień także dla Juho Hänninena, wciąż spowolnionego przez niską moc silnika swojej Toyoty Yaris. Finn przegrał w tym odcinku specjalnym 1'15" z Evansem.
Kris Meeke (Citroën) dojechał do mety OS z ponad 6 stóp i 31 cali za Evansem. „Byłem całkowicie zaskoczony. Wyboje na drodze zdestabilizowały samochód. Trudno jest prowadzić, ale zobaczmy, czy uda nam się to naprawić. »
Skomplikowany ES w klanie Citroëna, między odejściem Meeke a problemami ze skrzynią biegów Breena. Wydaje się, że oba C3 są wykluczone z regularnego zwycięstwa.
Dani Sordo (Hyundai) jest tymczasowo piąty w ES z czasem 13'53″9, 9″1 za Elfynem Evansem.
Tymczasem Elfyn Evans (Ford) kontynuował swój niemal idealny rajd, ustanawiając tymczasowy najlepszy czas 13'44″8, 2″8 przed Latvalą. „Wszystko idzie całkiem dobrze. Atakowaliśmy na poprzednim etapie, ale tutaj nie czułem się do końca komfortowo, więc się utrzymałem. Margines błędu jest niewielki, dlatego chcieliśmy jechać ostrożnie. »
Craig Breen stracił ponad 5 stóp po jeździe z C3, który utknął na piątym biegu po dużej kompresji.
Hayden Paddon (Hyundai) traci 9″6 do czasu referencyjnego Latvali. „Kris zjechał z drogi i minęliśmy Craiga, który pchał swój samochód na środek drogi. »
Kris Meeke wypadł z toru i był w stanie wystartować ponownie, ale dla francuskiego klanu wygląda to na szczególną katastrofę.
#WRC #RajdArgentyny@krismeeke zgasł w SS4, ale znowu się porusza…
— Citroën Racing (@CitroenRacing) 28 kwietnia 2017 r.
W końcu do przystanku specjalnego dotarł Hayden Paddon (Hyundai). Craig Breen (Citroën) i Kris Meeke (Citroën) doświadczają problemów w tym sektorze. Citroën Racing potwierdził zatrzymanie Meeke, podczas gdy Breen stracił 5 stóp.
Brytyjczyk C12,7 zatrzymał się dopiero na kilometrze 3 km.
Doniesiono, że Kris Meeke (Citroën) został aresztowany w ES!
SS4: Meeke – WRC+ pokazuje, że Kris zatrzymał się na 12.7 km. #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 28 kwietnia 2017 r.
Ott Tänak (Ford) traci jedynie 2″8 punktów do tymczasowego najlepszego czasu Latvali. „W zeszłym roku rozbiłem tutaj samochód, więc byłem trochę bardziej ostrożny. Nie czujemy się jeszcze świetnie, ale zaszliśmy już tak daleko. »
To zirytowany Thierry Neuville, który kończy SS4. Kierowca Hyundaia traci 20″1 do najlepszego czasu Latvali. Belg od poprzedniego odcinka specjalnego jeździ z uszkodzonym amortyzatorem.
Latvala (Toyota) na koniec OS8 wyprzedza Ogiera o 8″4. „Wcześniej na odcinku wodnym straciliśmy część przedniego zderzaka i czuję to na odcinkach wymagających dużej prędkości. »
„To dla mnie zawsze trudny SS. Na drodze jest więcej żwiru. Spodziewam się marnować czas. » komentuje Ogier.
Sébastien Ogier kończy czwarty sektor z czasem 13'56″4.