Indycar
Rajd Monte Carlo 2018
Załogi będą rywalizować w drugim przejściu drugiego etapu Rajdu Monte Carlo od godz. 13:58.
Jan Kopecky (Skoda) objął prowadzenie w WRC 2, ale Czechowi w dalszym ciągu zagraża Éric Camilli (Ford), który traci tylko cztery sekundy do swojej Fabii R5. Belg Guillaume de Mevius wspiął się na tymczasowe podium w tej kategorii za kierownicą swojego Peugeota 208 T16 R5, wyprzedzając Teemu Suninena (Ford) wypadającego z trasy SS4. Stéphane Sarrazin (Skoda) zajmuje trzecie miejsce w RC2, zaledwie osiem dziesiątych za swoim rodakiem Ériciem Camilli.
Nowe zdjęcie Fiesty R5 firmy Suninen po zjeździe z SS4:
Oto ogólna klasyfikacja po SS5:
Po SS5OgierTanak +40.4 Sordo +47.5 Latvala+1m17.3Meeke +2m45.1#WRC #RajdMonteCarlo pic.twitter.com/QdrscO50mk
— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) 26 stycznia 2018
Craig Breen (Citroën) stracił ponad dwie minuty na odcinku specjalnym Vaumeilh-Claret (15,18 km), SS5 Rajdu Monte Carlo. Irlandczyk miał ogromne trudności po zerwaniu hamulca na pierwszym przejeździe i musiał nawet się zatrzymać, aby przepuścić Esapekkę Lappi (Toyota).
Elfyn Evans (M-Sport) wyróżniła się, uzyskując czas 8'42''6. Najbliżej był Ott Tänak (Toyota) ze stratą trzech dziesiątych, a za nim Thierry Neuville (Hyundai) – siedem dziesiątych. Sébastien Ogier (M-Sport) utrzymał dobre tempo, kończąc wyścig na 2''4 sekundy, wyprzedzając Jari-Mattiego Latvalę (Toyota), który wyprzedził swojego kolegę z drużyny Esapekkę Lappiego o siedem dziesiątych. Kris Meeke (Citroën) dojechał do mety ze stratą 7”4, 2”4 przed Bryanem Bouffierem (M-Sport). Dani Sordo (Hyundai) stracił jednak tempo, gdy do mety zabrakło ponad 11 sekund.
Sébastien Ogier wraca na środkowy etap z przewagą 40 cali nad Ottem Tänakiem, który zajmuje drugie miejsce za Danim Sordo o siedem sekund. Esapekka Lappi pozostaje czwarty, przed swoim kolegą z drużyny Jari-Matti Latvalą. Kris Meeke utrzymał swoją szóstą pozycję, wyprzedzając obecnie Bryana Bouffiera, Elfyna Evansa i Craiga Breena, który traci w tym odcinku trzy miejsca.
Godziny w końcu zaktualizowane. Lappi ustanowił szósty czas tymczasowy, 6″4 za Evansem i pozostaje 2. z 4″12 przewagą nad Latvalą. Breen jest ostatni ze stratą 7:2. Kierowca Citroëna wypadł poza pierwszą dziesiątkę 23-stek, za Neuvillem. Bouffier ustanowił ósmy czas w niecałe dziesięć sekund od zera i zajmuje 18. miejsce, niecałe 8 sekund za Meeke.
Lappi: „Odcinek specjalny był zabawniejszy niż poprzedni. SS4 było koszmarem, bo było mokro. Dziękuję Breenowi, który dobrze manewrował, tak że nie stanął mi na drodze. »
Breenowi również udało się ukończyć odcinek specjalny. Jego czas również nie jest znany, ale jego opóźnienie będzie znaczne. Powinien oddać swoje 7. miejsce na rzecz Bouffiera.
Lappi dobiegł do mety. Jego czas nie jest jeszcze znany.
Breen zatrzymuje się na chwilę, aby przepuścić Lappiego. Wygląda na to, że kierowca Toyoty stracił bardzo mało czasu na manewrze.
Lappi wraca do Citroëna C3 WRC Breen, który nadal wydaje się być znacznie spowolniony przez problemy z hamulcami.
Meeke notuje szósty czas tymczasowy, 6″7 za Evansem. Irlandczyk z Irlandii Północnej w klasyfikacji generalnej zajmuje 4. miejsce.
Sordo brakowało tempa w tym odcinku specjalnym, 11”4 za Evansem i 11”1 za Tänakiem. Kierowca Hyundaia spadł na 4. miejsce za Estończykiem, tracąc 7″1.
Evans poprawia benchmark z czasem 8'42″6. To o 3 dziesiąte więcej niż Tänak. Walijczyk w klasyfikacji generalnej zajmuje 9. miejsce.
Latvala uzyskał najgorszy czas ze stratą 3″2. Fin w klasyfikacji generalnej traci prawie 37 sekund do swojego kolegi z drużyny Tänaka i awansuje na 5. miejsce.
Neuville: „Dziś rano nie mogę być zadowolony z wyniku, jaki uzyskałem po przebiciu opony. Mam nadzieję, że wrócę do czołowej piątki, nigdy nie wiadomo, co może się wydarzyć. »
Tänak uzyskuje tymczasowy wynik z czasem 8'42″9. Kierowca M-Sport wyprzedza Neuville'a o 4 dziesiąte i Ogiera o 2″1. Estończyk traci ponad 40 sekund do lidera wyścigu.
Ogier: „Byłem zadowolony z jazdy w tym odcinku specjalnym. Myślałem, że scena jest mokra i założyłem super miękkie buty. Ale to dzień dobry. »
Neuville poprawia benchmark o 1″7 z czasem 8’43″3. Kierowca Hyundaia jest na 10. miejscu.
Ogier ustanawia pierwszy czas, pokonując odcinek specjalny na dystansie 15,18 km z czasem 8:45″0.
Aby przeczytać także
Wytrzymałość