Rajd Turcji 2018

14h58

Mads Ostberg (Citroën) i Elfyn Evans musieli zatrzymać się tuż przed metą OS6 Rajdu Turcji po uszkodzeniu zawieszenia w tym samym miejscu. O ile Walijczyk znajdował się już poza czołową dziesiątką ze względu na problemy mechaniczne, które miał wcześniej tego dnia, Norweg nadal znajdował się na 10. miejscu po tym, jak w poprzednim odcinku specjalnym doznał dwóch przebić opon.

Thierry Neuville (Hyundai) odpowiedział Sébastienowi Ogierowi (M-Sport), podpisując notatkę z czasem 15'59''7 na koniec 21,75 km i odbierając Francuzowi prawie 9 sekund, prawie remisując z Esapekką Lappi ( Toyoty). Jari-Matti Latvala (Toyota) był 13 sekund przed swoim kolegą z zespołu Ottem Tänakiem i Haydenem Paddonem (Hyundai). Andreas Mikkelsen (Hyundai) stracił dużo czasu, tracąc ponad 18 sekund do swojego belgijskiego kolegi z drużyny. Craig Breen (Citroën) wyprzedza Teemu Suninena (M-Sport) o 22 sekundy.

Andreas Mikkelsen utrzymuje prowadzenie w Rajdzie Turcji, ale ma teraz niecałe 2 sekundy przewagi nad swoim kolegą z zespołu Thierrym Neuvillem. Sébastien Ogier traci miejsce za Belgiem na sekundę. Jari-Matti Latvala pozostaje na 4. miejscu, a Hayden Paddon wspiął się na 5. miejsce, przed Ottem Tänakiem i Esapekką Lappi. Craig Breen pozostaje 8. przed Teemu Suninenem.

14h54

Inne zdjęcia C3 WRC Ostberga zatrzymanego na SS6:

 

14h51

Citroën C3 WRC należący do Ostberga zatrzymał się na poboczu:

 

14h47

Jeśli Evans po porannych problemach mechanicznych znajdował się już poza czołową dziesiątką, Ostberg był na 10. miejscu, kilka dziesiątych za Latvalą.

14h46

Zdjęcie wypadku, w którym Evans obrócił się po uderzeniu w kamień:

 

14h44

Ostberg zatrzymuje się w odcinku specjalnym. Wygląda na to, że kierowca Citroëna uszkodził zawieszenie... Norweg z kolei próbuje zaparkować swój pojazd na poboczu.

14h41

Na nagraniu widać, jak Evans, utrzymując kurs, uderzył w skałę. Następnie kierowca M-Sport obrócił się i jechał pod prąd.

14h40

Evans stara się zaparkować swojego forda na ramieniu, aby nie przeszkadzać zawodnikom. To bardzo skomplikowany dzień dla kierowcy M-Sport.

14h38

Evans właśnie złamał zawieszenie o nasyp. Wygląda na to, że kierowca M-Sport utknął na środku drogi! Walijczyk wysiada z samochodu…

14h35

Latvala zajmuje 13. miejsce za Neuvillem. Kierowca Toyoty traci 13 sekund do czołowej trójki uzupełnionej przez Ogiera. „”Thierry zrobił niesamowity występ specjalny. Ziemia jest bardzo luźna, a trasa bardzo kręta, to chyba nie są najlepsze warunki dla tego samochodu. Rajd jest długi i wiele może się wydarzyć. »

14h28

Lappi jest najbliżej Neuville ze stratą 8″7 do Belga i jedną dziesiątą przed Ogierem. Fin w sumie traci niecałe 2 sekundy do swojego kolegi z drużyny, Tänaka. „Robię, co w mojej mocy, ale coś jest nie tak, ale nie powiem, co. »

14h26

Obecnie w WRC 2 prowadzi Ingram, mając 6 sekund przewagi nad Tidemandem i 23 sekundy nad Kopeckym. Obaj kierowcy Skody musieli zmienić 2 koła i do końca trasy nie mieli już zapasowych.

14h22

Tänak przegrywa prawie 16 sekund za Neuvillem. Estończyk znajduje się w sporej odległości od dwóch liderów mistrzostw. „Brakuje nam przyczepności. W tej chwili nie ma zbyt wiele do zrobienia. »

14h16

Neuville zakończył wyścig z czasem 15'59″7. „Musimy zachować ostrożność, ponieważ drogi są zbyt nierówne. Bycie pierwszym na drodze jest jeszcze bardziej skomplikowane. »

14h11

Ogier nadal traci przewagę nad Neuville, tracąc 4 sekundy do kierowcy Hyundaia w trzecim splicie.

14h01

Klasyfikacja generalna po SS5:

 

13h58

Neuville wyruszył po drugim podaniu Uli, podczas którego dziś rano zdobył rysę.

13h57

Nadeszła kolej Tempestiniego, aby zostać zatrzymanym w SS5! Obecnie bardzo trudno jest określić przyszłą klasyfikację w tej kategorii, ponieważ na początku odcinka specjalnego Ingram tracił ponad minutę do Rumuna.

13h57

Załogi wyruszają z Uli na dystansie 21,75 km. Neuville uzyskał czas 16'14″8 w pierwszym przejeździe.

Aby przeczytać także