W środę, 24 maja, Caterham zaprezentował EV Seven, swoją koncepcję rozwoju technologicznego przyszłego, w pełni elektrycznego Sevena. Koncepcja przetestuje wykonalność lekkiego elektrycznego Sevena i pozwoli Caterhamowi zbliżyć się do wprowadzenia na rynek modelu zasilanego akumulatorowo, który będzie równie skupiony na kierowcy, jak jego benzynowy odpowiednik.
EV Seven został zaprojektowany we współpracy z Swindon Powertrain Ltd, liderem w rozwoju zaawansowanych, wyjątkowo wytrzymałych układów napędowych do sportów drogowych i motorowych. EV Seven opiera się na większym podwoziu Seven i zawiera specjalnie zaprojektowaną wersję osi E Swindon Powertrain w połączeniu z akumulatorem chłodzonym zanurzeniowo.
Chłodzenie akumulatora zanurzeniowego wykorzystuje płyn dielektryczny, w tym przypadku dostarczany przez wieloletniego partnera technicznego Caterham, firmę Motul. Płyn ma bezpośredni kontakt z ogniwami, co pozwala na lepsze zarządzanie temperaturą podczas cykli ładowania i rozładowywania. Ta najnowocześniejsza technologia znajduje się w czołówce pojazdów o napędzie akumulatorowym i do tej pory była zwykle wykorzystywana do chłodzenia superkomputerów, które generują ogromne ilości ciepła.
« Każdy przyszły model pojazdu elektrycznego, który będziemy produkować, musi być wierny DNA Caterhama: lekki, dający radość z jazdy i skupiony na kierowcy, mówi Bob Laishley, dyrektor generalny Caterham. Głównym celem tego projektu jest opracowanie pojazdu o delcie masy nie przekraczającej równowartości posiadania pasażera na pokładzie. Nigdy nie wypuścimy jednotonowego Sevena – wolelibyśmy tego nie robić. »
Brytyjskiemu producentowi zależy na tym, aby każdy elektryczny Seven nadawał się do użytku zarówno na drodze, jak i na torze. Obejmuje to powtarzalny cykl jazdy 20-15-20: możliwość jazdy przez 20 minut, ładowanie przez 15 minut i jazda przez kolejne 20 minut.
„Zbudowanie siódemki zdolnej do jazdy w niedzielę rano jest możliwe przy obecnej technologii akumulatorów, ale wyzwaniem jest korzystanie z toru, na którym zużycie energii jest znacznie zwiększone. Obecnie zanurzeniowe chłodzenie akumulatorów jest jednym z najlepszych rozwiązań pozwalających poradzić sobie z szybkimi cyklami ładowania i rozładowywania, jakie można spotkać na torze wyścigowym” – dodał Laishley.
« Na tym etapie nie planujemy wprowadzenia EV Seven do produkcji – jest to stanowisko testowe, w którym możemy sprawdzić, jak układ napędowy EV sprawdza się w konkretnych zastosowaniach naszych klientów, on kontynuuje. Realizujemy ten projekt z szeroko otwartymi oczami, aby dowiedzieć się, jak zapewnić specyficzne cechy pojazdu Caterham potrzebne Siódemce: lekkość, prostotę i przyjemność z jazdy. Wprowadzimy go na rynek we właściwym czasie, gdy pozwoli na to przyszła generacja technologii akumulatorów, dlatego teraz jest dla nas właściwy czas na przetestowanie tej koncepcji. »
« Nasza historia współpracy z Caterham obejmuje ponad trzydzieści lat – opracowaliśmy silnik Vauxhall zastosowany w JPE Seven Edition [Ewolucja Jonathana Palmera] na początku lat 1990. i jesteśmy zachwyceni możliwością kontynuowania tej współpracy dzisiaj poprzez naszą pracę nad tym ekscytującym projektem, wyjaśnia Raphaël Caillé, dyrektor zarządzający Swindon Powertrain Ltd.
Cele postawione nam w zakresie niskiej masy pojazdu i prędkości ładowania akumulatorów są niewątpliwie ambitne, ale zastosowanie najnowocześniejszej technologii akumulatorów chłodzonych zanurzeniowo, a także układu napędowego z własnych komponentów grupy oznacza, że jesteśmy w stanie opracować elektryczną siódemkę, która utrzyma rdzeń wartości oryginału. »
Koncepcyjny EV Seven będzie miał swoją publiczną premierę w lipcu podczas Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii. Caterham pracuje także nad kolejnym koncepcyjnym w pełni elektrycznym samochodem sportowym, który zaprezentuje w tym roku. Za projekt tego projektu odpowiada nowy główny projektant marki, Anthony Jannarelly, a dalsze szczegóły zostaną ogłoszone w nadchodzących miesiącach.
Specyfikacja EV Seven
Pojazd |
Caterham EV Siedem |
silnik |
Niestandardowa oś Swindon HPDE E |
Transmisja |
Jednobiegowa, dwustopniowa redukcja z dostosowanym przełożeniem |
Szkolenie końcowe |
Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu |
Stos |
51 kWh (użyteczna 40 kWh) – akumulator chłodzony zanurzeniowo |
Opłata |
Szybkie ładowanie do 152 kW DC |
podwozie |
Duże podwozie |
Rozmiar |
(dł.: 3 mm, szer.: 350 mm, wys.: 1 mm) |
Maksymalna moc (KM / obr./min) |
240 KM przy 9,000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min) |
250 Nm przy 0 XNUMX obr./min |
Waga |
<700 kg |
Wydajność (0 – 60 mil na godzinę) |
4,0 sekundy (oszacowanie) |
Waga-moc |
~340 KM na tonę |
Maksimum Vitesse |
130 mil na godzinę (oszacowanie) |
zawieszenie |
Bilstein regulowany (od 420 Cup) |
koła |
Czarne aluminiowe koła Apollo 13" (6" z przodu i 8" z tyłu) |
opony |
Avon ZZR |
hamulce |
Wentylowane tarcze z czterotłoczkowymi zaciskami |
Kierunek |
Zębatka i zębnik, 1,93 obrotu od blokady do blokady |
*Seven 485 (SV) jest dostępny wyłącznie na rynku europejskim i japońskim i jest bieżącym modelem produkcyjnym używanym do testów porównawczych.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)