Caterham przedstawia EV Seven: przyszłego elektrycznego Sevena

Elektryczny Caterham Seven to koncepcja rozwoju technologicznego prezentująca przyszły akumulator elektryczny Caterham.

opublikowany 24/05/2023 à 17:37

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Caterham przedstawia EV Seven: przyszłego elektrycznego Sevena

Caterham zaprezentował EV Seven: elektryczną siódemkę przyszłości – zdjęcie: Caterham

W środę, 24 maja, Caterham zaprezentował EV Seven, swoją koncepcję rozwoju technologicznego przyszłego, w pełni elektrycznego Sevena. Koncepcja przetestuje wykonalność lekkiego elektrycznego Sevena i pozwoli Caterhamowi zbliżyć się do wprowadzenia na rynek modelu zasilanego akumulatorowo, który będzie równie skupiony na kierowcy, jak jego benzynowy odpowiednik.

EV Seven został zaprojektowany we współpracy z Swindon Powertrain Ltd, liderem w rozwoju zaawansowanych, wyjątkowo wytrzymałych układów napędowych do sportów drogowych i motorowych. EV Seven opiera się na większym podwoziu Seven i zawiera specjalnie zaprojektowaną wersję osi E Swindon Powertrain w połączeniu z akumulatorem chłodzonym zanurzeniowo.

Chłodzenie akumulatora zanurzeniowego wykorzystuje płyn dielektryczny, w tym przypadku dostarczany przez wieloletniego partnera technicznego Caterham, firmę Motul. Płyn ma bezpośredni kontakt z ogniwami, co pozwala na lepsze zarządzanie temperaturą podczas cykli ładowania i rozładowywania. Ta najnowocześniejsza technologia znajduje się w czołówce pojazdów o napędzie akumulatorowym i do tej pory była zwykle wykorzystywana do chłodzenia superkomputerów, które generują ogromne ilości ciepła.

« Każdy przyszły model pojazdu elektrycznego, który będziemy produkować, musi być wierny DNA Caterhama: lekki, dający radość z jazdy i skupiony na kierowcy, mówi Bob Laishley, dyrektor generalny Caterham. Głównym celem tego projektu jest opracowanie pojazdu o delcie masy nie przekraczającej równowartości posiadania pasażera na pokładzie. Nigdy nie wypuścimy jednotonowego Sevena – wolelibyśmy tego nie robić. »

Brytyjskiemu producentowi zależy na tym, aby każdy elektryczny Seven nadawał się do użytku zarówno na drodze, jak i na torze. Obejmuje to powtarzalny cykl jazdy 20-15-20: możliwość jazdy przez 20 minut, ładowanie przez 15 minut i jazda przez kolejne 20 minut.

„Zbudowanie siódemki zdolnej do jazdy w niedzielę rano jest możliwe przy obecnej technologii akumulatorów, ale wyzwaniem jest korzystanie z toru, na którym zużycie energii jest znacznie zwiększone. Obecnie zanurzeniowe chłodzenie akumulatorów jest jednym z najlepszych rozwiązań pozwalających poradzić sobie z szybkimi cyklami ładowania i rozładowywania, jakie można spotkać na torze wyścigowym” – dodał Laishley.

« Na tym etapie nie planujemy wprowadzenia EV Seven do produkcji – jest to stanowisko testowe, w którym możemy sprawdzić, jak układ napędowy EV sprawdza się w konkretnych zastosowaniach naszych klientów, on kontynuuje. Realizujemy ten projekt z szeroko otwartymi oczami, aby dowiedzieć się, jak zapewnić specyficzne cechy pojazdu Caterham potrzebne Siódemce: lekkość, prostotę i przyjemność z jazdy. Wprowadzimy go na rynek we właściwym czasie, gdy pozwoli na to przyszła generacja technologii akumulatorów, dlatego teraz jest dla nas właściwy czas na przetestowanie tej koncepcji. »

« Nasza historia współpracy z Caterham obejmuje ponad trzydzieści lat – opracowaliśmy silnik Vauxhall zastosowany w JPE Seven Edition [Ewolucja Jonathana Palmera] na początku lat 1990. i jesteśmy zachwyceni możliwością kontynuowania tej współpracy dzisiaj poprzez naszą pracę nad tym ekscytującym projektem, wyjaśnia Raphaël Caillé, dyrektor zarządzający Swindon Powertrain Ltd.

Cele postawione nam w zakresie niskiej masy pojazdu i prędkości ładowania akumulatorów są niewątpliwie ambitne, ale zastosowanie najnowocześniejszej technologii akumulatorów chłodzonych zanurzeniowo, a także układu napędowego z własnych komponentów grupy oznacza, że ​​jesteśmy w stanie opracować elektryczną siódemkę, która utrzyma rdzeń wartości oryginału. »

Koncepcyjny EV Seven będzie miał swoją publiczną premierę w lipcu podczas Goodwood Festival of Speed ​​w Wielkiej Brytanii. Caterham pracuje także nad kolejnym koncepcyjnym w pełni elektrycznym samochodem sportowym, który zaprezentuje w tym roku. Za projekt tego projektu odpowiada nowy główny projektant marki, Anthony Jannarelly, a dalsze szczegóły zostaną ogłoszone w nadchodzących miesiącach.

Specyfikacja EV Seven

Pojazd

Caterham EV Siedem

silnik

Niestandardowa oś Swindon HPDE E

Transmisja

Jednobiegowa, dwustopniowa redukcja z dostosowanym przełożeniem

Szkolenie końcowe

Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu

Stos

51 kWh (użyteczna 40 kWh) – akumulator chłodzony zanurzeniowo

Opłata

Szybkie ładowanie do 152 kW DC

podwozie

Duże podwozie

Rozmiar

(dł.: 3 mm, szer.: 350 mm, wys.: 1 mm)

Maksymalna moc (KM / obr./min)

240 KM przy 9,000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min)

250 Nm przy 0 XNUMX obr./min

Waga

<700 kg

Wydajność (0 – 60 mil na godzinę)

4,0 sekundy (oszacowanie)

Waga-moc

~340 KM na tonę

Maksimum Vitesse

130 mil na godzinę (oszacowanie)

zawieszenie

Bilstein regulowany (od 420 Cup)

koła

Czarne aluminiowe koła Apollo 13" (6" z przodu i 8" z tyłu)

opony

Avon ZZR

hamulce

Wentylowane tarcze z czterotłoczkowymi zaciskami

Kierunek

Zębatka i zębnik, 1,93 obrotu od blokady do blokady

*Seven 485 (SV) jest dostępny wyłącznie na rynku europejskim i japońskim i jest bieżącym modelem produkcyjnym używanym do testów porównawczych.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz