Nowość w tym tygodniu: Porsche 718 Cayman GT4 RS

Po drugiej stronie Atlantyku targi samochodowe w dalszym ciągu są wypełnione nowościami. Wśród pięciu światowych premier Porsche w Los Angeles znajduje się 718 Cayman GT4 RS.

opublikowany 25/11/2021 à 14:00

Didiera Laurenta

0 Zobacz komentarze)

Nowość w tym tygodniu: Porsche 718 Cayman GT4 RS

Pomarzyć zawsze można i niemiecki producent doskonale to zrozumiał. Ponieważ jeśli Europa wprowadzi świat w elektryczne delirium, wciąż jest czas, aby wypuścić na drogi najnowocześniejsze modele. Dla niektórych także dekadencki, z pewnością taki sam, jak ci, którzy spędzają godzinę lub dwie tygodniowo na parkingu turbosprężarki. Są też tacy, którzy wciąż wibrują przy dźwiękach i zapachach najnowocześniejszej mechaniki, zdolnej wznieść się bardzo wysoko w wieżach. To dobrze, 6-litrowy sześciocylindrowy silnik typu bokser w 4.0 Cayman GT718 RS generuje moc 4 KM i może osiągnąć 500 obr./min. To coś innego niż banalne 9000-cylindrowe silniki, które serwują nam już od pięciu lat. Następnie pozwól włosom zjeść się na ramionach, gdy wyobrażasz sobie tę scenę i ciesz się chwilą obecną, wózek To prawdopodobnie ostatni raz. Do 2024 roku 718 Cayman będzie elektryczny. Dla przeciwników samochodów sportowych zasilanych akumulatorowo pozostanie gama 911, która stanie się hybrydą, alea priori nie nadaje się do ponownego naładowania. Honor jest bezpieczny.

Ze stylistycznego punktu widzenia ta zuchwała wersja 718 wyróżnia się wlotami powietrza umieszczonymi za przednimi szybami. Zastępują tylne szyby, mają poprawiać przepływ dolotowy i wydawać dźwięk określany jako emocjonalny. Prosimy o usłyszenie. GT4 RS otrzymuje również stałe tylne skrzydło, pochodzące z wyścigowego dziedzictwa, pochodzące z 911 RSR. Przedni dyfuzor można regulować na kilku poziomach, a żebrowana krawędź spoilera może zwiększyć siłę docisku o 25% w porównaniu z 718 Cayman GT4. Jednak w tym przypadku jest to pozycja „Performance”, zabroniona na drodze. Jest to ta sama zasada, która jest proponowana Alfa Romeo w Giulii GTAm, z ręcznie regulowanym mechanicznym spojlerem. Oczywiście zoptymalizowano układ jezdny, dodając twardsze sprężyny, usztywnione stabilizatory i podwozie obniżone o 30 mm.

Nürburg dla ogrodu

Jörg Bergmeister, wewnętrzny kierowca testowy, przejechał prawie 21 km toru Nürburgring w czasie 7'04''511. To o 23”6 mniej niż wersja GT4 na starej trasie (20,6 km). Znacząca różnica, większa niż jedna sekunda na kilometr, którą zawdzięczamy blokowi, który rozwija o 80 KM więcej przy nieco większym momencie obrotowym (450 Nm wobec 430 Nm). Ten pierwszy Cayman RS jest również lżejszy. Zatwierdzony przy masie zaledwie 1415 kg, czyli o 35 kg mniej niż GT4, otrzymuje maskę i przednie błotniki z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym oraz usuwa część izolatorów (wśród innych mniej godnych uwagi elementów). Ogłoszona jako 3”4 przy prędkości od 0 do 100 km/h, wersja RS jest oferowana wyłącznie z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów PDK. Tym lepiej dla szybkości zmiany biegów, tym gorzej dla przyjemności manipulacji dźwignią i piętą.

Le Porsche 718 Cayman GT4 RS est commercialisé à partir de 144 485 euros, hors malus de 40 000 euros sur le marché français. Autant dire qu’il s’adresse à des passionnés fortunés qui se moqueront, au-delà de la question financière, de la philosophie fiscale de la transaction. À moins qu’il ne s’agisse d’investisseurs qui guettent la bonne affaire et qui croient au potentiel de spéculation d’un modèle déjà annoncé comme un collector. Ils n’auraient pas tort…

 

Dobrze wiedzieć

  • 500 KM z silnika 911 GT3
  • Maksymalna prędkość przy 9000 obr./min
  • 3 »4 od 0 do 100 km/h
  • Od 144 485 euro + kara 40 000 euro
  • Dostawa od drugiego kwartału 2022

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz