Pierwszy „drogowy” Hypercar marki Glickenhaus sprzedano za 2,7 mln euro

Glickenhaus ogłosił rozpoczęcie produkcji dopuszczonego do ruchu drogowego Hypercara 007S, opartego na wersji wyścigowej zgłoszonej do WEC. Pierwszy model sprzedano za prawie 2,7 mln euro.

opublikowany 31/01/2023 à 17:17

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Pierwszy „drogowy” Hypercar marki Glickenhaus sprzedano za 2,7 mln euro

Oto „dopuszczona do ruchu drogowego” wersja Hypercar Glickenhaus! © Glickenhaus

Czy kiedykolwiek marzyłeś o jeździe w wersji dopuszczonej do ruchu drogowego samochodem z ul 24 godziny Le Mans ? Dzięki Glickenhaus Twoje życzenia mogą się spełnić! Planowany od kilku miesięcy „drogowy” projekt Hypercar, pożądany przez amerykańskiego producenta, dochodzi do skutku. Na Twitterze Glickenhaus przekazał informacje na temat produkcji swojego przyszłego modelu, 007S. 

Glickenhaus szczegółowo przedstawił pierwsze parametry techniczne swojego przyszłego Hypercara dopuszczonego do ruchu drogowego. Przejmując kody stylistyczne i podwozie 007LMH zgłoszonego do Mistrzostw ŚwiataWytrzymałośćGlickenhaus 007S będzie samochodem trzymiejscowym (jeden z przodu i dwa z tyłu, podobnie jak McLaren F1 Na przykład). Napędzany będzie turbodoładowanym silnikiem V8 rozwijającym moc około 1000 koni mechanicznych przy masie własnej 1270 kg.

Amerykański producent podaje też, że pierwszy model został już sprzedany, a jego cena wyniosła 2,9 mln dolarów (czyli 2,67 mln euro). Łącznie do sprzedaży trafią 24 egzemplarze. Dostawy powinny rozpocząć się dwa lata po złożeniu 24 zamówień. 

Przypominamy, że Glickenhaus bierze udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata od czasu wprowadzenia w 2021 roku klasy Hypercar. Zespołowi Jima Glickenhausa udało się zdobyć podium podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2022, a stawką było 3. miejsce. Amerykańska drużyna powróci w tym roku do WEC jednym samochodem i potencjalnie dwoma Hypercarami w Le Mans.

CZYTAJ TAKŻE > Glickenhaus wypowiada się na temat Porsche w sprawie zjednoczenia LMH – LMDh w WEC

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz