Pragmatyczny wybór opon całorocznych

W miarę zbliżania się zimy nowe prawo górskie wymaga wyposażenia samochodu w opony odpowiednie do jazdy w 48 odpowiednich departamentach. Ale zamiast instalować żmudne łańcuchy/skarpety lub na zmianę z oponami zimowymi, dlaczego nie jeździć swoim sportowym samochodem przez cały rok na oponach całorocznych?

opublikowany 04/11/2022 à 13:53

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Pragmatyczny wybór opon całorocznych

Od teraz elektroniczne pomoce i ciągłe udoskonalanie opon pozwalają cieszyć się sportowym samochodem przez cały rok © BMW / Dunlop

Obowiązuje od 1er Listopad 2021 r. ustawa Mountain II jest zgodna z dekretem nr 2020-1264 z dnia 16 października 2020 r. dotyczącym obowiązku wyposażania niektórych pojazdów, w tym opon, w okresie zimowym. Stanowi ona, że ​​w celu poprawy przyczepności pojazdów poruszających się po śniegu lub lodzie, a tym samym zminimalizowania drogi hamowania i bezpieczeństwa innych użytkowników dróg, pojazdy zarejestrowane lub nie w 48 wydziałach objętych prawem muszą posiadać specjalne opony od 1er 31 listopada i 4 marca każdego roku pod groźbą naruszenia mandatu 135. klasy, tj. XNUMX euro, ale także ryzyko unieruchomienia pojazdu. Zeszłej zimy na przestępców nie nałożono żadnych kar, aby dać im czas na zapoznanie się z systemem. Od tej zimy już tak nie będzie.

Na szczęście rozwiązań „antypoślizgowych” oferowanych kierowcom jest mnóstwo. Miłośnikom sportów zimowych znane są oczywiście tradycyjne łańcuchy śniegowe, rozwiązanie szczególnie skuteczne w przypadku drastycznych warunków atmosferycznych, jednak dla nowicjuszy ich montaż może być bardzo skomplikowany, a maksymalna dopuszczalna prędkość wynosi 40 km/h, w przeciwnym razie łańcuchy mogą ulec uszkodzeniu. Mniej skomplikowane w montażu i pozwalające osiągnąć prędkość 50 km/h, natomiast skarpetki dość szybko się zużywają i wymagają regularnej wymiany. Co oznacza prawdziwy budżet.

Dotyczy to 48 departamentów

Mieszkańcy terenów górskich mają zwyczaj co roku zmieniać opony letnie i zimowe. Nawet jeśli zaleceniem jest użycie co najmniej dwóch opon zimowych w pociągu, w którym znajduje się siła napędowa Twojego samochodu, ideałem pozostaje zamontowanie czterech opon zimowych i dodanie 0,2 bara do ciśnienia zalecanego przez konstruktora. Należy pamiętać, że możliwy jest montaż opon zimowych, których indeks prędkości jest niższy niż w przypadku opon letnich, pod warunkiem umieszczenia naklejki na przedniej szybie. Wreszcie, wbrew powszechnemu przekonaniu, z tym wyposażeniem kompatybilne są także SUV-y, nawet jeśli posiadają już napęd na wszystkie koła. Jednak dla okazjonalnych gości odwiedzających te górskie regiony inwestycja w dodatkowy komplet opon na zaledwie kilka dni spędzonych na uprawianiu sportów zimowych pozostaje znacząca.

Piktogram dla lepszego zrozumienia.

Kolejna alternatywa dla naszych preferencji. Nazywa się ją oponą „całoroczną”, która jak sama nazwa wskazuje, przeznaczona jest do jazdy zarówno latem, jak i zimą, i sprawdza się w temperaturach od -10°C do +30°C. W przeciwieństwie do opon zimowych (które zachowują większą skuteczność w przypadku dużych opadów śniegu) ograniczają nadmierne zużycie paliwa i hałas toczenia. Jeśli wielu użytkowników zna ten sprzęt sygnowany marką M+S (od błota i śniegu lub błota i śniegu w dobrym języku francuskim), przyszły standard nosi nazwę 3PMSF (dla 3 szczytowych płatków śniegu w górach lub 3 szczytów w postaci płatków śniegu w górach). Norma, która będzie obowiązkowa od 1er Listopad 2024. Udział opony „całorocznej” w rynku w ostatnich latach wykładniczo wzrósł do tego stopnia, że ​​na koniec września 24 roku stanowił 2022% segmentu opon. Rosnący segment, który przekonał brytyjskiego producenta opon Dunlop po raz pierwszy w swojej historii wprowadziła na rynek oponę „całoroczną”.

Dunlop Sport na cały sezon

Dunlop Sport All Season, już zatwierdzony przez 3PMSF, jest produkowany w szczególności w fabryce w Amiens (Somme) i pozwala na jazdę przez cały rok na tych samych gumach, bez martwienia się o przepisy górskie. „ Opony Dunlop Sport All Season zostały opracowane z myślą o zapewnieniu najwyższej jakości osiągów w regionach o umiarkowanych zimach, wyjaśnia Stéphanie Caramico, dyrektor marketingu Goodyear France. Dzięki oznaczeniu 3PMSF spełnia wymagania zróżnicowanych warunków klimatycznych na drogach suchych, mokrych i zaśnieżonych. » Na koniec warto zaznaczyć, że użytkowanie tych opon nie może być zastrzeżone dla 48 działów „ograniczonych” przez to górskie prawo. Być może mieszkasz w Akwitanii lub Bretanii i obawiasz się porannych przymrozków lub intensywnych sezonowych opadów, aby wyposażyć się i w ten sposób odeprzeć niebezpieczeństwo.

Wszystkie przydatne informacje: opona „całoroczna” wymaga dodatkowej inwestycji w wysokości około 10 do 15% w porównaniu z oponą letnią tego samego rozmiaru. Dodatkowy koszt szybko się amortyzuje, gdyż generalnie eliminuje konieczność zakupu łańcuszków i innych skarpetek, a przede wszystkim poprawia codzienne bezpieczeństwo. Poza tym życie jest bezcenne.

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz