Lotus składa hołd Emersonowi Fittipaldiemu bardzo limitowaną Eviją

Aby uczcić 50-lecie dubletu kierowców i konstruktorów, Lotus zaprezentował Eviję Fittipaldi w hołdzie Emersonowi Fittipaldiemu.

opublikowany 14/10/2022 à 13:20

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Lotus składa hołd Emersonowi Fittipaldiemu bardzo limitowaną Eviją

Lotus przedstawił Eviję Fittipaldi jako hołd dla Emersona Fittipaldiego. ©Lotos

Lotus świętuje w tym roku 2022. To 50. rocznicae rocznica dubletu Kierowcy/Konstruktorzy uzyskanego w szczególności dzięki Emersonowi Fittipaldiemu, mistrzowi z 1972 roku, po raz pierwszy w swojej karierze. Aby uczcić te dwa tytuły zdobyte 50 lat temu, angielski producent zdecydował się wyprodukować bardzo limitowaną serię swojej Eviji.

W ten sposób Lotus urodziła Eviję Fittipaldi ubraną w czarno-złotą sukienkę, nawiązującą do historycznych kolorów Lotus Type 72 używanego w F1. W tej limitowanej edycji 8 przykładów angielskiego elektrycznego hipersamochodu znajdziemy pewne cechy jednomiejscowy o którym mowa na obrazie obrotowej tarczy wykonanej z aluminium pochodzącego z recyklingu z Type 72 oraz ręcznie wszytym podpisem na desce rozdzielczej.

Należy pamiętać, że 8 egzemplarzy Evija Fittipaldi, które opuszczą warsztaty Hethel w Wielkiej Brytanii, zostanie zbudowanych ręcznie. Wszystkie zostały już sprzedane, a pierwsi klienci dostarczą je na początku 2023 roku, według szacunków Lotusa.

« Wspaniale jest wrócić do Hethel przy tak wyjątkowej okazji jak ta, wita Emersona Fittipaldiego. Bardzo podobało mi się bycie częścią tego projektu i zaprezentowanie samochodu niektórym z jego nowych właścicieli było wspaniałym doświadczeniem. Możliwość prowadzenia zarówno Eviji Fittipaldi, jak i mojego zwycięskiego w mistrzostwach Type 72 na torze testowym Hethel była niesamowitym przeżyciem. "

Dzięki silnikowi elektrycznemu w każdym kole i akumulatorowi o pojemności 93 kWh, Evija Fittipaldi oferuje moc 1500 kW, czyli nieco ponad 2000 koni mechanicznych. Angielski hipersamochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w niecałe 3 sekundy, a od 0 do 300 km/h w niecałe 9, przy maksymalnej prędkości szacowanej na 350 km/h i zasięgu około 400 kilometrów. Jenson Button miał zaszczyt testować samochód na torze testowym Hethel.



CZYTAJ TAKŻE > Alpenglow, przyszłe obliczeAlpine w sportach motorowych

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz