Porsche przedstawia GT3 RS typ 992, nowy krok w stronę wyścigów

Dzięki mocy 525 koni mechanicznych, pojawieniu się DRS i nowemu układowi chłodzenia zapożyczonemu z konkurencji 911 RSR i GT3 R, Porsche 911 GT3 RS staje się coraz bardziej radykalne.

opublikowany 17/08/2022 à 17:28

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Porsche przedstawia GT3 RS typ 992, nowy krok w stronę wyścigów

Oto nowe Porsche 911 GT3 RS. ©Porsche

Z każdą nową iteracją Porsche 911 GT3 RS zbliża się do konkurencji. Nowa wersja, oparta na typie 992, zaprezentowana w środę, 17 sierpnia, jest tego kolejnym dowodem.

Niemiecki samochód torowy, nadal dopuszczony do użytku na otwartych drogach, zawiera kilka innowacji zastosowanych w wyścigach, w szczególności w 911 RSR zwycięskim w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) i do 24 godziny Le Mans w GTE Pro i 911 GT3 RIGTC oraz mistrzostwa odznaki SRO.

Przykładowo, po raz pierwszy w historii tego modelu, pojedynczy grzejnik umieszczono centralnie. We wcześniejszych wersjach GT3 RS układ chłodzenia zawierał nie jedną, ale trzy chłodnice. Nowe GT3 RS ma pochyloną chłodnicę w przedniej części pojazdu, gdzie bagażnik znajduje się przed przednią szybą.

Ta zmiana uwalnia przestrzeń po bokach Porsche, aby zintegrować aktywne elementy aerodynamiczne. To także druga innowacja w tym 911 GT3 RS. Z przodu i z tyłu samochodu zamontowano płynnie regulowane żebra, a inne procesy pozwalają zapewnić docisk o wartości 409 kg przy prędkości 200 km/h.

Wartość ta jest dwukrotnie większa niż w przypadku jej starszej siostry, GT3 RS typu 991.2 i trzykrotnie większa niż w przypadku obecnego 911 GT3! Przy wypuszczeniu z prędkością 285 km/h całkowity docisk aerodynamiczny wynosi 860 kg; nie będzie to zbyt wiele, jeśli przyjdzie czas na atak na Nürburgring Nordschleife.

Przyszedł z F1, DRS (system redukcji oporu powietrza) zostanie zastosowany po raz pierwszy w seryjnym Porsche. Umożliwia to otwarcie dwupłatowego tylnego skrzydła, co zwiększa prędkość maksymalną i zmniejsza siłę docisku. Ciekawostka: po raz pierwszy w seryjnym Porsche górna płaszczyzna tylnego skrzydła znajduje się wyżej niż dach samochodu!

911 GT3 RS jest o 29 mm szersze od cywilizowanej wersji 911 GT3. Musisz utrzymać się na kołach, gdy stoisz za tobą, 4.0-litrowy, wolnossący silnik generuje 525 koni mechanicznych! Rozwój nowych wałków rozrządu umożliwia uzyskanie tej mocy. Układ dolotowy z pojedynczą przepustnicą i sztywny układ rozrządu wywodzą się ze sportów motorowych.

Dodatkowo zmodyfikowano siedmiobiegową skrzynię biegów PDK, dzięki czemu przełożenie jest krótsze. Dzięki temu od 0 do 100 km osiąga się w zaledwie 3 sekundy, a prędkość maksymalna na ostatnim biegu wynosi 2 km/h. Waga maszyny wynosi 296 kg dzięki zastosowaniu lekkich materiałów. Cena zakupu w Niemczech wynosi 1 450 euro, a zamówienia są otwarte.

CZYTAJ TAKŻE > Dlaczego przyszłe przepisy dotyczące silników F1 2026 pozostawiają Porsche otwarte drzwi?

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz