Z każdą nową iteracją Porsche 911 GT3 RS zbliża się do konkurencji. Nowa wersja, oparta na typie 992, zaprezentowana w środę, 17 sierpnia, jest tego kolejnym dowodem.
Niemiecki samochód torowy, nadal dopuszczony do użytku na otwartych drogach, zawiera kilka innowacji zastosowanych w wyścigach, w szczególności w 911 RSR zwycięskim w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) i do 24 godziny Le Mans w GTE Pro i 911 GT3 RIGTC oraz mistrzostwa odznaki SRO.
Pasja do motoryzacji.
Dzięki projektowi doprowadzonemu do granic możliwości, nowe 911 GT3 RS jest gotowe do wyruszenia w drogę. Już na pierwszy rzut oka widać jego potencjał dzięki dwuczęściowemu spojlerowi, licznym elementom aerodynamicznym czy pochylonej środkowej chłodnicy z przodu. pic.twitter.com/FJyABkpOCF- Porsche Francja (@Porsche_France) 17 sierpnia 2022 r.
Przykładowo, po raz pierwszy w historii tego modelu, pojedynczy grzejnik umieszczono centralnie. We wcześniejszych wersjach GT3 RS układ chłodzenia zawierał nie jedną, ale trzy chłodnice. Nowe GT3 RS ma pochyloną chłodnicę w przedniej części pojazdu, gdzie bagażnik znajduje się przed przednią szybą.
Ta zmiana uwalnia przestrzeń po bokach Porsche, aby zintegrować aktywne elementy aerodynamiczne. To także druga innowacja w tym 911 GT3 RS. Z przodu i z tyłu samochodu zamontowano płynnie regulowane żebra, a inne procesy pozwalają zapewnić docisk o wartości 409 kg przy prędkości 200 km/h.
Wartość ta jest dwukrotnie większa niż w przypadku jej starszej siostry, GT3 RS typu 991.2 i trzykrotnie większa niż w przypadku obecnego 911 GT3! Przy wypuszczeniu z prędkością 285 km/h całkowity docisk aerodynamiczny wynosi 860 kg; nie będzie to zbyt wiele, jeśli przyjdzie czas na atak na Nürburgring Nordschleife.
Przyszedł z F1, DRS (system redukcji oporu powietrza) zostanie zastosowany po raz pierwszy w seryjnym Porsche. Umożliwia to otwarcie dwupłatowego tylnego skrzydła, co zwiększa prędkość maksymalną i zmniejsza siłę docisku. Ciekawostka: po raz pierwszy w seryjnym Porsche górna płaszczyzna tylnego skrzydła znajduje się wyżej niż dach samochodu!
911 GT3 RS jest o 29 mm szersze od cywilizowanej wersji 911 GT3. Musisz utrzymać się na kołach, gdy stoisz za tobą, 4.0-litrowy, wolnossący silnik generuje 525 koni mechanicznych! Rozwój nowych wałków rozrządu umożliwia uzyskanie tej mocy. Układ dolotowy z pojedynczą przepustnicą i sztywny układ rozrządu wywodzą się ze sportów motorowych.
Dodatkowo zmodyfikowano siedmiobiegową skrzynię biegów PDK, dzięki czemu przełożenie jest krótsze. Dzięki temu od 0 do 100 km osiąga się w zaledwie 3 sekundy, a prędkość maksymalna na ostatnim biegu wynosi 2 km/h. Waga maszyny wynosi 296 kg dzięki zastosowaniu lekkich materiałów. Cena zakupu w Niemczech wynosi 1 450 euro, a zamówienia są otwarte.
CZYTAJ TAKŻE > Dlaczego przyszłe przepisy dotyczące silników F1 2026 pozostawiają Porsche otwarte drzwi?
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)