Prodrive ożywia mit Subaru Impreza dzięki P25

Ćwierć wieku po grzmiącym występie w WRC Subaru Impreza 22B ma prawo do zadziwiającej aktualizacji pod przewodnictwem zespołu Prodrive.

opublikowany 02/08/2023 à 14:58

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Prodrive ożywia mit Subaru Impreza dzięki P25

No cóż, brakuje tylko złotych felg... © Prodrive

Wygląda jak Subaru Impreza, ma niebieski kolor Subaru, jest zbudowany przez zespół, który zgłosił Subaru do Rajdowych Mistrzostw Świata… ale to nie jest Subaru. Rzeczywiście samochód, który widzicie, to Prodrive P25 i to nie z lat 1990., ale z 2023 roku!

Prodrive P25 jest tym, co Anglicy nazywają „rekreacją”, czyli reinterpretacją starego modelu, w tym przypadku Imprezy 22B z 1997 roku. 26 lat temu zaczęło się to coupe ze zintegrowaną skrzynią biegów wyposażoną w turbosprężarkę WRC w rękach gwiazdy rallye, Colin McRae i zanotował pięć zwycięstw, po czym przegrał jednym punktem z Tommim Mäkinenem w walce o tytuł mistrza świata.

Ćwierć wieku później Prodrive przywraca do życia struny serca. P25 bazuje na oryginalnym podwoziu Impreza WRX. Zastosowanie węgla pozwala na redukcję masy do zaledwie 1 kg. Silnik pochodzi z najnowszego 200-litrowego silnika, który opuścił warsztat Subaru, ale został gruntownie przerobiony przez inżynierów Prodrive.

Turbosprężarka została wyprodukowana przez specjalistę Garretta i współpracuje z chłodnicą powietrza doładowującego, wysokowydajną skrzynią powietrzną, nowymi tulejami cylindrowymi, tłokami, korbowodami i mechanizmem rozrządu ze zmiennymi fazami rozrządu. Blok zapewnia 450 koni mechanicznych przy momencie obrotowym 600 Nm.

Skrzynia biegów jest półautomatyczna z sześcioma przełożeniami, ale największą frajdę w tym samochodzie może sprawiać kontrola startu wywodząca się z WRC. Dzięki systemowi zapobiegającemu opóźnieniom Prodrive P25 może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w niecałe 3,5 sekundy! A dla tych, którzy chcą jeszcze bardziej zanurzyć się w atmosferze dawnych rajdów, hydrauliczny hamulec ręczny umożliwi łatwe zablokowanie tylnej osi. To wymknie się spod kontroli!

Marketing produktu się rozpoczął, ale musimy działać szybko, ponieważ wyprodukowanych zostanie tylko 25 egzemplarzy. Z drugiej strony wpisowe jest wygórowane: 460 000 funtów szterlingów bez podatków, czyli około 535 000 euro! Za tę cenę można jednak wybierać pomiędzy kierownicą po prawej lub lewej stronie.

David Richards, prezes Prodrive, powiedział: „Kultowy niebieski Subarus przywołuje wspomnienia z niezwykłej ery WRC, a to właśnie Impreza 22B przeniosła ten samochód rajdowy na drogi. Wymyślając na nowo ten samochód przy użyciu najnowszych technologii i materiałów, Prodrive P25 składa hołd swoim korzeniom i nic innego nie będzie w stanie dorównać jego osiągom na drodze. Myślę więc, że osiągnęliśmy naszą wizję stworzenia własnej, nowoczesnej interpretacji najbardziej kultowej Subaru Imprezy wszechczasów. »

CZYTAJ TAKŻE > Prodrive oferuje Huntera Sébastiena Loeba jako zatwierdzony hipersamochód 4×4

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz