Czy problem limitów torów nierespektowanych przez kierowców zawodowych od kilku lat zostanie rozwiązany? To właśnie ma nadzieję osiągnąć włoska firma specjalizująca się w technologiach sportowych Mermec Engineering.
Międzynarodowy koncern zaprezentował nowy system oparty na sztucznej inteligencji w ramach obwodu Vallelunga (Włochy) w połowie marca. „Pomysł zrodził się w wyniku interakcji z kierownictwem wyścigu, które podczas wyścigów musi radzić sobie z licznymi sygnałami ograniczeń toru, które często nie są rozwiązywane w jasny sposób, wyjaśnia dyrektor generalny firmy, Niccolo Cherroni.
Skutkuje to sporami i problemami w zarządzaniu. Pomyśleliśmy więc, że przydatne mogą być nasze systemy automatycznej analizy wideo, czyli sztuczna inteligencja zastosowana do widzenia komputerowego. System jest zatem w stanie automatycznie rozpoznawać samochody na torze, monitorując po kolei ich przekroczenie linii podziału.
Po zidentyfikowaniu naruszenia kierownictwo wyścigu otrzymuje w czasie rzeczywistym ekstrakt wideo powiązany z historią informacji, co pozwala mu przystąpić do ewentualnego nałożenia kar. Prosty i intuicyjny system, który można połączyć w symbiozie z kamerami już obecnymi w obwodzie i który zapewnia precyzję rzędu centymetrów, zależną głównie od rozdzielczości zainstalowanych kamer. Wszechstronność jest również jedną z mocnych stron, a „linie graniczne” łatwo dostosowują się do każdego rodzaju krzywizny.
CZYTAJ TAKŻE > Sztuczna inteligencja kontroluje limity torów w F1?
Mówi się, że system wywarł wrażenie na prezesie ACI, włoskim odpowiedniku FFSA, Angelo Sticchi Damiani. „Moje pierwsze wrażenia są doskonałe. To innowacyjna i niezawodna technologia. Uważam, że zasadnicze znaczenie ma wykorzystanie pewnych możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja, także po to, aby lepiej sprostać wyzwaniom przyszłości. »
Jeśli rozwiązanie to stanie się szerzej dostępne, będą mogły zostać wykorzystane na innych torach i innych organizatorach mistrzostw. Tam F1 przez kilka miesięcy pracował również nad procesem sztucznej inteligencji, zwłaszcza po Grand Prix Austrii w 2023 r., podczas którego kilka godzin po zakończeniu wydarzenia nałożono około dwudziestu kar.
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)