Vanwall prezentuje swój pierwszy samochód produkcyjny

Vanwall zaprezentował swój pierwszy model dopuszczony do ruchu drogowego, dostępny w dwóch wersjach: Vandervell S i Vandervell S Plus. Nazwa samochodu jest hołdem dla Tony’ego Vandervella, brytyjskiego przemysłowca, który założył markę w 1951 roku.

opublikowany 16/01/2023 à 18:07

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Vanwall prezentuje swój pierwszy samochód produkcyjny

Vanwall zaprezentował modele Vandervell S i Vandervell S Plus (zdjęcie: Vanwall)

Tydzień po otrzymaniu potwierdzenia zgłoszenia zespołu Floyd Vanwall Racing Team do WEC 2023 i w związku z tym jego wejście do 24 godziny Le Mans, Vanwall, którego własność kupił Colin Kolles, prezentuje swój pierwszy samochód drogowy.

Celem tego nowego sportowego sedana jest kolejny dowód powagi zaangażowania i możliwości technicznych producenta, w szczególności poprzez realizację dwóch projektów jednocześnie.

W konkursie Hypercar Vanwall Vandervell 680 zostanie powierzone kierowcom Tomowi Dillmannowi (Francja), Estebanowi Guerrieri (Argentyna). Jacques Villeneuve (Kanada), mistrz świata F1 w 1997 r., zwycięzca wyścigu Indianapolis 500 w 1995 r. i mistrz IndyCar w 1995 r. dołączy do nich.

Vandervell S to czterodrzwiowy elektryczny hatchback o agresywnych kształtach, charakteryzujących się aerodynamicznymi detalami.

Niezwykle sportowy wygląd podkreślają duży przedni spoiler aerodynamiczny z włókna węglowego, boczne listwy progowe i tylny spojler, które podkreślają ognisty charakter samochodu. Kolorem premierowym jest klasyczna zieleń, która nawiązuje do angielskich korzeni marki Vanwall, pierwszego producenta, który wygrał Formułę 1. Było to w 1958 roku.

Jeśli chodzi o stylistykę, przód samochodu charakteryzuje się bardzo odważnymi geometrycznymi liniami i agresywnym kształtem skrzydła, który obejmuje duży wlot powietrza do układu chłodzenia.

Profil maski ma dwa boczne nacięcia zakończone bocznymi błotnikami, które otaczają 22-calowe felgi aluminiowe i niskoprofilowe opony. Boki o bardzo smukłym, dynamicznym profilu podkreślono szerokim rowkiem bocznym nadwozia, który rozciąga się na dwoje drzwi. Tył samochodu ma kolejny sportowy detal ze zintegrowanym spojlerem nad tylną szybą.

Wnętrze samochodu charakteryzuje kokpit ze szczególnym uwzględnieniem pozycji za kierownicą, niezwykła ergonomia i nawiązania do świata sportów motorowych. Wszystko to osiągnięto bez utraty komfortu dzięki zastosowaniu materiałów najwyższej jakości, takich jak delikatna skóra i odsłonięte włókno węglowe.

Ten sedan jest dostępny w dwóch wersjach o różnych specyfikacjach technicznych:

Vandervell S, napęd na 4 koła, 320 KM, zasięg w cyklu mieszanym ok. 450 km, prędkość maksymalna 185 km/h, 0-100 w 4,9 s
Vandervell S Plus, napęd na 4 koła, 580 KM, zasięg w cyklu mieszanym ok. 420 km, prędkość maksymalna 265 km/h, 0-100 w 3,4 s

Vandervell S Plus będzie produkowany w limitowanej serii 500 sztuk w Greding (Niemcy). Modele S i S Plus będą sprzedawane bezpośrednio i dystrybuowane przez partnerów, a dostawy rozpoczną się w trzecim kwartale 2023 r.

Będzie dostępny od 128 000 euro bez VAT. Wybór kolorów dokonywany jest na życzenie klientów i obejmuje pięć uzupełniających się opcji wyposażenia kokpitu. Na życzenie dostępne są również opcje niestandardowe.

Samochód jest w pełni dopuszczony do ruchu drogowego i objęty 2-letnią gwarancją jakości i serwisu.

« Celem Vanwall jest tworzenie unikalnych samochodów nowej generacji o wysokiej jakości i świetnych osiągach, doprowadzenie ich do maksymalnego możliwego rozwoju, zdolnego do przekazywania silnej pasji, która napędza firmę Vanwall. „, mówi Colin Kolles, dyrektor zarządzający Vanwall GmbH.

Plany Vanwall na przyszłość obejmują produkcję limitowanej wersji Vanwall Vandervell 1000 Hypercar, LMH dopuszczonego do ruchu drogowego. Samochód jest obecnie w fazie rozwoju i przeszedł już kilka sesji testów drogowych i wyścigowych.



CZYTAJ TAKŻE > Wersja produkcyjna Vanwall Hypercar

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz