Zanim porozmawiamy o WTCR, co nowego zobaczymy w ETCR w 2022 roku?
Zamierzamy jeszcze bardziej ułatwić społeczeństwu zrozumienie. Wykorzystamy międzynarodowe kody sportowe, aby wzmocnić drużynę turniejową. Nie będziemy już rozmawiać o eliminacjach, ale o ćwierćfinałach, półfinałach i finale. Nie będzie już losowania w celu ustalenia kolejności startów w pierwszych wyścigach, powrócą kwalifikacje. Chcemy zachować spektakularną stronę sportu i uczynić go bardziej zrozumiałym dla wszystkich.
Czy WTCR ewoluuje w stronę hybrydy, jak np WRC w 2022 roku?
Tak, są projekty w toku. W najbliższej przyszłości nastąpi transformacja WTCR. Z pewnością nie będzie w pełni elektryczny jak ETCR, ale zobaczymy zmianę. Od ubiegłego sezonu dyscyplina korzysta z biopaliwa, ale to nie wystarczy. Oczekuje się, że WTCR przejdzie na napęd hybrydowy po 2023 r.
Czy kalendarz WTCR 2022 zapowiada powrót do normalności?
Tak, wracamy z kultowymi datami w kalendarzu. Oczywiście myślę o Grand Prix Pau. Ważne było dla nas, aby było to wspólne wydarzenie z ETCR, aby odtworzyć tradycję samochodów turystycznych na ulicach Pau. Portugalia to także runda, na którą wszyscy czekają, to prawdziwa impreza. Soczi zajmuje swoje miejsce w kalendarzu na dłuższą metę, wyścig w 2021 roku był znakomity.
Kalendarz WTCR 2022:
9-10 kwietnia: Most (Czechy)
7-8 maja: Pau
26-28 maja: Nürburgring (Niemcy)
11-12 czerwca: Budapeszt (Węgry)
25–26 czerwca: Motorland Aragon (Hiszpania)
2-3 lipca: Vila Real (Portugalia)
6-7 sierpnia: Soczi (Rosja)
8-9 października: Inje (Korea Południowa)
5-6 listopada: Ningbo (Chiny)
18-20 listopada: Makau
CZYTAJ TAKŻE > Ehrlacher, Hyundai, FIA ETCR… Rok 2022 spędzą w turystyce
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)