Za tym akronimem kryje się system pokładowy, z którym wkrótce zapoznają się nowi nabywcy samochodu: ISA od inteligentnego wspomagania prędkości lub AIV od inteligentnego dostosowywania prędkości. Nowe rozporządzenie europejskie, które będzie obowiązywać od lipca przyszłego roku dla nowych modeli, a dwa lata później dla nowych pojazdów wszystkich typów. Wyznaczony cel: zmniejszenie liczby wypadków o 30% i liczby zgonów o 20%. Zmniejszyłoby to również emisję CO.2 o 8%, dzięki niższym uzyskanym średnim prędkościom.
Opcje 4
Ograniczenia prędkości będą stale wyświetlane na desce rozdzielczej. Jak dotąd nic, ale dość powszechne w wielu nowoczesnych modelach. Ponadto ISA może wybrać (można połączyć kilka opcji), czy w przypadku wyprzedzania będzie emitować sygnał dźwiękowy lub wibracje, przekazywać dotykową informację zwrotną na pedał, aby spowolnić wysiłek, a nawet, proszę bardzo, ograniczyć samą prędkość.
Jednak ta funkcjonalność nie jest obowiązkowa, chociaż powinna do niej zachęcać nowa ocena EuroNCAP w zakresie bezpieczeństwa czynnego, co popchnie producentów w tym kierunku. To powiedziawszy, zawsze można przesunąć nacięcie w dół pedału przyspieszenia, aby uzyskać kontrolę. Układ ISA włącza się przy każdym uruchomieniu, ale można go również wyłączyć w momencie uruchomienia, np. asystenta utrzymania pasa ruchu.
Niezawodność, o której mowa
Ale skąd wiesz, jakie jest ograniczenie prędkości na odcinku, na którym się znajdujesz? Możliwe są dwa różne źródła. Kamera w przedniej szybie, która bezpośrednio odczytuje znaki, to najprostszy i najbardziej bezpośredni sposób, zawsze będzie obecny w standardzie. Zaletą jest to, że pozwala to na posiadanie właściwych informacji nawet w tymczasowych strefach pracy. Jednak w niektórych przypadkach kamera może źle zrozumieć i odczytać na przykład znak pasa zwalniającego przy zjeździe. Gdy warunki pogodowe są złe, niektórych znaków nie da się odczytać.
Dlatego rozważa się rozwiązanie typu „pas i szelki”, krzyżując tę informację z danymi mapowymi z systemu nawigacji GPS. Umożliwia to stworzenie tego, co specjaliści nazywają „cyfrowym horyzontem”, przewidując ograniczenia prędkości podróży.
Aby zapewnić większą dokładność informacji, należy zaoferować 7 lat bezpłatnych aktualizacji. Planowana jest minimalna niezawodność na poziomie 90%, aby uniknąć błędów interpretacyjnych, które są obecnie dość powszechne w przypadku tempomatów podczas jazdy półautonomicznej. Przypomina to o złożoności naszych dróg i bogactwie informacji, które je otaczają, a które ludzki mózg wciąż jest czasami jedyną rzeczą zdolną do analizy.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)