Aston Martin Valhalla, 1000 KM DNA F1

Nowy supersamochód Aston Martin Valhalla czerpie z technologii marki i doświadczenia w Formule 1.

opublikowany 08/10/2023 à 10:40

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Aston Martin Valhalla, 1000 KM DNA F1

Z toru na drogę i z powrotem!

Aston Martin Valhalla, pierwszy produkowany supersamochód Astona Martina z silnikiem umieszczonym centralnie, czerpie korzyści z najszybszego na świecie laboratorium rozwojowego, Formuły. Sprawdzony know-how wykorzystywany przez zespół Aston Martin F1 zintensyfikować rozwój swojego przyszłego modelu, który będzie sprzedawany w zaledwie 999 egzemplarzach.

Za kierownicą homologowanego F1

Ergonomia kokpitu Valhalla czerpie korzyści z bezpośredniej inspiracji Formułą 1, ponieważ pozycja za kierownicą została zoptymalizowana w celu maksymalizacji przyjemności z jazdy. Pięty kierowcy są podniesione przez fałszywą podłogę, która zawiera również moduły elektroniczne, a unikalny kubełkowy fotel z włókna węglowego można odchylić pod większym kątem, aby uzyskać pozycję siedzącą zbliżoną do tej, jaką zajmują kierowcy Formuły 1, a wszystko to przy zapewnieniu względnego „komfortu”. jako samochód drogowy.

Aerodynamiczne podejście Valhalli wykorzystuje wektory wspólne z Formułą 1, aby wygenerować siłę docisku i zminimalizować opór. całość generuje ponad 600 kg docisku przy prędkości 240 km/h. Valhalla ma do tego wieloelementowe skrzydła z przodu i z tyłu. Przednie skrzydło można odchylić jak w F1 DRS, aby zmniejszyć opór, lub można je odchylić do góry, aby wytworzyć ogromny docisk bezpośrednio przed przednimi kołami. Zainspirowane generatorami wirów F1, małe żaluzje przed tylnym kołem działają jak mini-dyfuzory, ciągnąc strumień powietrza do góry, zwiększając siłę docisku.

Ponad 1000 KM dla Valhalli

Zaprojektowany na zamówienie, płaski silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem firmy Valhalla to najpotężniejszy silnik V8, jaki kiedykolwiek zamontowano w Astonie Martinie, a w połączeniu z trzema silnikami elektrycznymi tworzy hybrydowy układ napędowy z napędem na wszystkie koła o mocy 1 KM.

Dwa silniki elektryczne na przedniej osi umożliwiają Valhalli napęd na cztery koła, ale umożliwiają także inżynierom pełną niezależną kontrolę momentu obrotowego przekazywanego na każde z przednich kół, co jest techniką znaną jako wektorowanie momentu obrotowego. Przednie silniki elektryczne zapewniają również funkcję biegu wstecznego, zmniejszając masę tylnego układu napędowego. Trzeci silnik elektryczny jest zintegrowany ze skrzynią biegów, dostarczając dodatkową moc na tylne koła i służąc jako rozrusznik/generator dla silnika ICE. CZYTAJ TAKŻE > Kolekcjoner – Aston Martin Valkyrie AMR Pro

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz