Flowwell: oznakowanie świetlne zabezpieczające pieszych i rowerzystów

Przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe, ustąpią pierwszeństwa… A co by było, gdyby te oznakowania naziemne zapaliły się, aby zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników dróg, w szczególności rowerzystów i pieszych?

opublikowany 22/12/2021 à 11:20

Romaina Heuillarda

0 Zobacz komentarze)

Flowwell: oznakowanie świetlne zabezpieczające pieszych i rowerzystów

© Matthieu Latry dla Colas

Taki jest pomysł grupy Colas, spółki zależnej Bouygues specjalizującej się w robotach publicznych, z rozwiązaniem Flowwell, będącym jeszcze w fazie eksperymentalnej. Nowy eksperyment zlecony w połowie grudnia pozwala nam odkryć lub odkryć na nowo ten system zachęcający do lepszego dzielenia się drogą.

Po stuleciu urbanistyki służącej samochodowi nie zawsze łatwo jest dostosować istniejącą przestrzeń publiczną do rozwoju miękkiej mobilności, takiej jak ruch pieszy czy rowerowy. W tym kontekście jasne i dynamiczne oznaczenia podłóg pozwalają lepiej uporządkować przestrzeń.

Indeksowane według sygnalizacji świetlnej

Na przykład w Lyonie Metropolis przebudowuje drogi na terenie kampusu uniwersyteckiego Doua, aby zapewnić więcej miejsca dla miękkiej mobilności. Na skrzyżowaniu ścieżki rowerowej z linią tramwajową Colas zainstalował jasne i dynamiczne pasy ustąpienia pierwszeństwa. Gdy nadjeżdża tramwaj, oznaczenia naziemne migają, zapalają się, a po przejechaniu gasną.

Inne eksperymenty są już prowadzone w Mandelieu-la-Napoule, Cahors i Nantes. W 15. dzielnicy Flowell znajduje się przy przejściu dla pieszych prowadzącym przez rampę dojazdową do obwodnicy. Tam białe paski przejścia dla pieszych zapalają się, gdy światło dla pieszych jest zielone, a czerwona linia zapala się, gdy jest czerwone. Nie sposób ich przegapić.

We wszystkich tych eksperymentach oznakowanie drogowe jest indeksowane w stosunku do istniejącej sygnalizacji świetlnej. Możemy zatem żałować, że musimy wprowadzić innowacje, aby egzekwować istniejące oznakowanie. Z pierwszych informacji wynika, że ​​urządzenie jest skuteczne, czyli poprawia bezpieczeństwo, jednak można się zastanawiać, czy po ustaniu efektu nowości będzie nadal skuteczne. Z pewnością taki jest cel tych eksperymentów.

Colas rozważa jednak inne zastosowania, takie jak dynamiczne przydzielanie pasów ruchu, co mogłoby również przynieść korzyści w zakresie zanieczyszczenia.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz