Nowość w tym tygodniu: Nissan Z

Japoński producent właśnie zaprezentował 7. generację swojego sportowego coupe pod prostą nazwą „Z”, po raz pierwszy bez przedrostka numerycznego. Na chwilę obecną nie jest planowany jego import do Europy…

opublikowany 27/08/2021 à 11:00

Quentina DUBOISA

0 Zobacz komentarze)

Nowość w tym tygodniu: Nissan Z

To właśnie w 1969 roku japoński producent wprowadził na rynek pierwszą generację coupe, 240Z, którego ducha i pewne kody estetyczne można odnaleźć w tym nowym modelu. Ten ostatni mógłby nazywać się 400Z, ale docelowo będzie się nazywał Z. W skrócie. W ciągu nieco ponad 50 lat Nissan sprzedał 1,8 miliona egzemplarzy swojego „przystępnego” coupe, zawsze charakteryzującego się tą samą recepturą: długą maską, przesuniętą do tyłu pozycją do jazdy i bardzo krótkim zwisem tylnym. Przed przystąpieniem do projektowania nowej generacji japoński producent przesłuchiwał właścicieli poprzednich wersji, ale także przyglądał się rynkowi, aby nadać futurystyczny charakter modelowi, który jednak musi czerpać ze swojego DNA, aby nadal uwodzić. Ponadto nowy Z bawi się swoją przeszłością. Jego reflektory LED, składające się z dwóch półokręgów, przypominają Fairlady 240ZG z lat 1970. XX wieku (który był sprzedawany wyłącznie w Japonii), natomiast stylistyka pierwszych generacji jest jeszcze bardziej efektowna z tyłu, szczególnie przez światła. które są podobne do stylu 300ZX.

Kabina przeznaczona do sportu

Kto lepiej niż kierowca Nissana może wpłynąć na ergonomię oprzyrządowania Twojego Nissana (sport)? Japoński producent zwrócił się do Tsugio Matsudy, referenta w mistrzostwach Super GT, o zdefiniowanie najlepszego oprzyrządowania. Główne informacje są następnie wyświetlane na 8-calowym ekranie dotykowym, który nawiązuje do 12,3-calowego zestawu wskaźników i oferuje trzy tryby wyświetlania.

Konsola środkowa, bardziej klasyczna, zawiera informacje, które nie są zbyt przydatne (doładowanie, turbo, napięcie), ale które tworzą atmosferę. Nowe są dźwignie zmiany biegów, ręczne i automatyczne, a wielofunkcyjna kierownica zapewnia szybszy dostęp do elementów sterujących. Fotele zyskały nową konstrukcję, bliższą duchowi GT-R, z poprawionym podparciem bocznym.


Rosnąca wydajność

Przechodząc z 337 KM do 400 KM (przy 6400 obr./min), 6-litrowy silnik V3.0 z podwójnym turbodoładowaniem obiecuje wiele, zwłaszcza że Nissan ogłasza, że ​​zwiększył wartość momentu obrotowego o 30%, czyli 475 Nm w przedziale od 1600 do 5600 obr./min Ogłaszana jest prędkość od 0 do 100 km/h z poprawą o 15%, co powinno pozwolić nowemu Z zejść poniżej 5”0 w tym ćwiczeniu. Osiągi te były możliwe dzięki zastosowaniu dwóch turbosprężarek o małej średnicy, które równoważą moc i czas reakcji, podczas gdy elektronicznie regulowany układ zaworów dolotowych poprawia responsywność mechaniczną. Wszystkie te cechy podyktowały rozwój podwozia, skrzyni biegów, obwodu chłodzenia i zawieszenia. W amortyzatorach zastosowano konstrukcję jednorurową o większej średnicy. Uważa się, że poprawiają filtrację i prowadzenie, podobnie jak nowa geometria przedniego zawieszenia z aluminiowymi podwójnymi wahaczami jest reklamowana jako zwiększająca stabilność na prostych.

Zaprojektowany przez entuzjastów dla entuzjastów, Z nigdy nie poszedł na żadne większe kompromisy, faworyzując relację człowiek-maszyna, nawet jeśli oznaczało to nieco radykalność. Każdy, kto próbował driftować po rondzie starym 350Z, wie, o co w tym wszystkim chodzi. Aby nadal angażować kierowcę, Nissan nadal dostarcza nowego Z z 6-biegową manualną skrzynią biegów, ale oferuje także BVA9 i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu ze sprzęgłem mechanicznym. Nissan twierdzi, że tak wyposażony nowicjusz będzie postrzegany jako „partner do tańca” podczas przygód na drogach. Cały program. Nowy Nissan Z trafi do sprzedaży w Japonii pod koniec roku (pod nazwą Fairlady Z), a następnie wiosną 2022 roku w Stanach Zjednoczonych. Co z Europą, ale zawsze jest nadzieja.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz