Wybór samochodu przez redakcję

opublikowany 05/11/2021 à 15:00

Cedric Pinatel

0 Zobacz komentarze)

Wybór samochodu przez redakcję

Range Rover

Powrót króla

Niezależnie od tego, jakie masz wyobrażenie o SUV-ach, „Range” pozostaje odrębną maszyną. Wprowadzony na rynek w 1970 roku, ten duży, nieco snobistyczny angielski samochód 4x4 nadal wyróżnia się na tle wielu obecnych konkurentów czystym designem i filozofią. W miarę zbliżania się do piątej generacji modelu, w kontekście restrukturyzacji grupy Jaguar-Land Rover, Range Rover nadal wywiera duży wpływ swoim minimalistycznym wyglądem, pomimo swoich gigantycznych wymiarów (5,05 m długości w normalnym podwoziu, 5,25 m w długie podwozie). Należy zwrócić uwagę, że pod dużym korpusem kryje się najlepszy współczynnik aerodynamiczny Cx w swojej kategorii (0,30) oraz wnętrze maszyny zaznajomione z zaawansowanymi technologiami. Oferując większy niż kiedykolwiek komfort limuzyny, Range Rover zachowuje również opcję dużego silnika V8 pod maską (4.4-litrowy blok biturbo pochodzący z BMW i rozwijający 530 KM). Ale będzie oferować dwie wersje hybrydowe, a od 2024 r. wersję w 100% elektryczną. Ceny zaczynają się od 122 600 euro za olej napędowy i 139 000 euro za V8… z wyłączeniem kary w wysokości 40 000 euro.

 

 

Chevrolet Corvette Z06

Wielka ósemka

La fiche technique complète de la nouvelle Corvette Z06 donne des frissons. Au lieu du V8 compressé de l’ancienne C7 Z06 à moteur avant, la C8 Z06 s’équipe en effet d’un tout nouveau bloc de 5.5 litres à quatre soupapes par cylindre et double arbre à cames en tête (une révolution pour les Corvette habituellement rompues au V8 culbuté). Doté d’un vilebrequin à plat, ce moteur très proche de celui de la C8.R de course demeure atmosphérique, mais revendique 679 ch à 8400 t./min, soit 20 ch de mieux que le précédent bloc suralimenté. Le rupteur du bloc se situe même à 8600 t./min, un chiffre plus proche d’une Porsche 911 GT3 que des sportives américaines habituelles. Cette architecture implique naturellement une chute du couple maximal, avec 623 Nm là où l’ancienne C7 Z06 dépassait les 880 Nm. Mais elle promet des sensations de pilotage inédites sur une Corvette, en plus d’un très haut niveau d’efficacité en piste.

 

 

Toyota bZ4X

Nie jest to łatwe imię

Wszyscy chwalą Toyotę za modele hybrydowe, spopularyzowane na całym świecie od czasu pojawienia się pierwszego Priusa pod koniec lat 1990. Ale czy znasz wiele w pełni elektrycznych Toyot? Nie, to normalne, japoński producent jest jedną z nielicznych marek samochodów na świecie, która nigdy nie wprowadziła na rynek modelu wyposażonego w tę technologię (jedyne pojazdy zeroemisyjne wykorzystują ogniwa paliwowe). Ale teraz gigant branży motoryzacyjnej wreszcie wprowadza na rynek swój pierwszy model elektryczny. bZ4X, którego nazwa przypomina przejście kota po klawiaturze komputera, wchodzi w skład nowej gamy „Toyota Beyond Zero” zarezerwowanej dla modeli bez silników cieplnych. Przyjmując formę kompaktowego SUV-a, bZ4X będzie rozwijał moc od 204 do 217 KM, w zależności od tego, czy wybierzesz przyczepność, czy napęd na cztery koła. Dzięki akumulatorom o pojemności 71,4 kWh maksymalny zasięg przekroczy 450 km.

 

 

Czarna odznaka Rolls Royce Ghost

Wesołego Halloween

Nie należy mylić Rolls-Royce'a z Bentleyem. Jeśli samochody marki Crewe na żądanie mogą być w miarę sportowe, Rolls-Royce jest zainteresowany jedynie zapewnieniem możliwie najlepszego komfortu i najwyższego stopnia wyrafinowania. Jest jednak kilka małych wyjątków od tej zasady: modele z serii „Black Badge”, które dodają nieco dodatkowej dynamiki i mocy. W przypadku Ghost, „podstawowej” limuzyny marki (nadal mówimy o maszynie zaczynającej się od ponad 300 000 euro), jego 12-litrowy silnik V6.75 z podwójnym turbodoładowaniem wzrośnie z 571 do 600 KM po otrzymaniu czarnej plakietki. Korzysta również z mocniejszego tłumienia, a także zmodyfikowanego zarządzania skrzynią biegów. Wszystko, aby dać mu to, czego potrzebuje, aby spokojnie stawić czoła Bentleyowi Flying Spur W12 w górskiej przełęczy…

 

 

Lamborghini Aventador

Zakończ klaskanie

Nieco ponad dziesięć lat temu Lamborghini zaprezentowało Aventadora LP700-4 podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2011 r. Dzięki absolutnie zapierającemu dech w piersiach stylowi i wolnossącemu silnikowi V12 o mocy 700 KM, dał on Ferrari 599 GTB tamtych czasów i udało mu się sprawić, że ludzie zapomną o wysublimowanym Murcielago, które zastąpił. Dziesięć lat później Aventador nie może już konkurować z najlepszymi supersamochodami na świecie pod względem osiągów. Ale i tak zachwyca swoją stylistyką, charakterem silnika i wyjątkowymi wrażeniami z jazdy, jakie zapewnia. Niestety, wszystkie 600 egzemplarzy najnowszej serii Ultimae znalazły nabywców. W związku z tym nie można już kupić na rynku nowego Lamborghini Aventador. Pocieszmy się, pamiętając, że jego zamiennik, hybrydowy i wyposażony w zupełnie nowy, wolnossący V12, pojawi się w 2023 roku. Ale czy sprawi, że ludzie będą marzyć tak samo jak Aventador?

 

Zyje

Volvo: Należąca do chińskiego Geely skandynawska marka właśnie zadebiutowała na giełdzie z wyceną na 20 miliardów dolarów.

Bonus: Oficjalnie o 6 miesięcy przesunięto redukcję pomocy na zakup nowych pojazdów elektrycznych. Obecna skala obowiązuje zatem do 30 czerwca 2022 r.

Cupra: Ceny Formentora VZ5, smacznego SUV-a o mocy 390 KM, zaczynają się od 59 990 euro. Niestety we Francji grozi mu kara 30 000 euro.

Jesteś tu : Po raz pierwszy w historii Model 3 stał się we wrześniu najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie (24 591 sztuk).

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz