Żaden producent samochodów nie uchronił się przed pandemią korona wirusa. Zamów książki Ferrari choć są one obficie zapełnione, a dostawy rosną, włoska marka obecnie celuje w obrót w 2020 r. na poziomie od 3,4 do 3,6 miliarda euro, podczas gdy przed pogorszeniem się sytuacji zdrowotnej liczyła na ponad 4,1 miliarda euro.
Producent Maranello dał o tym znać podczas prezentacji swojego modelu wyniki finansowe na koniec pierwszego kwartału 2020 roku. Ferrari wyjaśnia, że wymuszona przerwa w mistrzostwach świata Formuła 1 ma znaczący wpływ na jej sprawozdania finansowe, pomimo niemal stabilnych obrotów w wysokości 932 mln euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku.
W porównaniu do pierwszego kwartału 2019 roku Maranello odnotowało spadek o 30% i prawie 40 mln euro przychodów komercyjnych i sponsoringowych (89 mln w porównaniu do 128 w zeszłym roku), co w dużej mierze zależy od aktywności F1. Przychody z wizyt w muzeach i sklepach Ferrari, a także ze sprzedaży silników Maserati, również osiągnęły połowę masztu.
« Nie ma sposobu, aby zrekompensować utratę przychodów ze sponsoringu, zwłaszcza tych generowanych przez posiadacza praw komercyjnych. (FOM), powiedział Louis Camilleri, dyrektor generalny Ferrari. Strata jest odczuwalna głównie w zysku netto, z pewnymi kompensacjami, ale nadal jest to strata znacząca. Dobra wiadomość jest taka, że dotyczy to przynajmniej tego sezonu ".
Włoski producent również planuje skomplikowany drugi kwartał 2020 roku, ale właśnie wznowił produkcję w warsztatach w Maranello i Modenie, przy bardzo rygorystycznych warunkach higienicznych określonych w biznesplanie tzw. "Z powrotem w grze".
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)