wiadomość tygodnia

opublikowany 12/08/2021 à 08:00

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

wiadomość tygodnia

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25

Wszystkiego najlepszego, Manthey Racing!

Czy Porsche 911 typ 991 nigdy nie umrze? Zastąpiony pod koniec 992 roku przez generację 2018, model nadal służy jako podstawa do homologacji dla GT3 R i innych wyścigowych RSR. Prawie trzy lata po zakończeniu swojej cywilnej kariery niemiecki producent przedstawia nowy, ekstremalny wariant tego 911 typu 991. GT2 RS Clubsport 25 bazuje na GT2 RS Clubsport zaprezentowanym w 2018 roku, zarezerwowanym do użytku na torze i torze. dopuszczony do ruchu drogowego. Zachowuje 6-konny silnik twin-turbo typu flat-700 i dwusprzęgłową skrzynię biegów. Jednak jego nacisk różni się pod względem aerodynamiki i ustawień podwozia. Zaprojektowany we współpracy z Manthey Racing, upamiętnia 25-lecie słynnego zespołu wyścigowego, który często reprezentuje interesy Porsche w zawodach GT. Przypomnijmy, że ten samochód, kosztujący 525 000 euro bez podatków, limitowany do 30 egzemplarzy, nie będzie dopuszczony do ruchu drogowego ani startowego. Kiedy kochamy…

 

Morgan Plus Cztery CX-T

Angielskie safari

Każdy zna Morgany, te urocze angielskie roadstery, których styl niewiele się zmienił od lat 50. Wprowadzony na rynek w 1950 roku Plus Four nadal korzysta z nowoczesnych technologii pod swoją sylwetką kabrioletu według -war. A tutaj jest dostępny w nieprawdopodobnej wersji terenowej dla tych, którzy naprawdę chcą się pobrudzić z dala od asfaltowych dróg. CX-T wykorzystuje mały czterocylindrowy turbodoładowany silnik pochodzący od BMW, rozwijający moc 258 KM i współpracujący z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Wyposażony w znacznie wzmocnione zawieszenie i oferujący prześwit pod pojazdem wynoszący 230 milimetrów, CX-T jest również wyposażony w opony terenowe. Pozostaje autentyczny napęd na tylne koła, ale Morgan obiecuje doskonałą przyczepność dzięki tylnemu mechanizmowi różnicowemu BMW xDrive, którego tryb „All Terrain Extreme” blokuje w 100% tylną oś w przypadku naprawdę trudnego przejazdu. Morgan zbuduje tylko osiem egzemplarzy tej niezwykłej maszyny, sprzedawanej za cenę 170 000 funtów szterlingów (200 000 euro).

 

Czingera C21

Rekord hybrydowy

Podobnie jak Hennessey, Koenigsegg czy Rimac, Czinger chce zaprojektować najbardziej wydajny samochód sportowy na świecie. Zamiast potężnego silnika cieplnego lub w pełni elektrycznego układu napędowego, kalifornijska marka woli polegać na technologii hybrydowej, aby osiągnąć swoje cele. Pod tylną maską kryje się silnik V8 o pojemności 2.88 litra z płaskim wałem korbowym, rozwijający prędkość 11 000 obr./min. Każde przednie koło napędzają dwa silniki elektryczne, co daje łączną moc wynoszącą 1250 koni mechanicznych przy zaledwie 1151 kg suchej masy (i przy docisku aerodynamicznym sięgającym 2500 kg przy bardzo dużej prędkości!). Oprócz prędkości od 0 do 100 km/h ogłoszonej w rozmiarze 1”9 i 0-300-0 km/h w rozmiarze 13”8, Czinger właśnie wysłał C21 na tor Laguna Seca. Dzięki oponom Michelin Pilot Sport Cup 2R samochód jest obecnie najszybszym samochodem drogowym na świecie z czasem 1 25 cali 44, dwie sekundy przed McLaren Sennę. Oczekiwana cena? 1,7 miliona euro.

 

Renault Clio VI

Miejski samochód przyszłości?

Pojawiło się w 1990 roku, Renault Clio istnieje obecnie w piątej generacji. Wiemy, że za kilka lat do oferty dołączy w pełni elektryczny samochód miejski, inspirowany oryginalnym Renault 5. I Alpine pracuje nad sportową wersją tego elektrycznego Renault 5. Co zatem stanie się z Clio? Titouan Lemarchand, Guillaume Mazerolle i César Barreau zastanawiają się nad tą kwestią. Wspierani przez centrum stylu Renault, trzej studenci designu ze szkoły Strate przedstawiają nam swoją wizję Clio przyszłości. W pełni elektryczny i w wyobraźni oparty na przyszłej platformie elektrycznej marki Diamond, wygląda jak prawdziwy samochód koncepcyjny i kładzie nacisk na przestrzeń wewnętrzną. Totalne zerwanie z obecnym Clio.

 

Lotos Typ 62-2 Radford

Bardziej retro

Décidément, la mode est plus que jamais aux évocations des sportives du passé. Après la très jolie Renault 5 Turbo 3 d’il y a quelques jours, voilà un projet mené par le carrossier anglais Radford qui veut rendre hommage à la Lotus Type 62, une voiture de course conçue par la marque d’Hethel en 1969. Les dessous de la Type 62-2 de Radford n’auront en revanche rien à voir avec le passé : la voiture se basera sur le châssis de la toute nouvelle Lotus Emira, rivale du Porsche 718 Cayman. Elle reprendra aussi son V6 Toyota compressé de 3.5 litres de cylindrée, dans une version poussée à 430 ch. Grâce à une masse n’excédant pas la tonne, les performances devraient permettre de suivre une Porsche 911 Carrera S sur circuit. À noter que Jenson Button fait partie des actionnaires de cette marque anglaise ressuscitée. Il s’occupera lui-même de la mise au point dynamique de la Type 62-2.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz