Si la LC 500, et bientôt la Supra, tiennent le haut du pavé pour l’engagement de Lexus / Toyota dans le championnat Super GT au Japon, sur la scène européenne, Lexus est représentée dans la catégorie GT3 par la RC F, principalement exploitée par le Emil Frey Racing l’an passé en Blancpain GT Series.
Zwycięzca wyścigu Paul Ricard na 1000 km w czerwcu ubiegłego roku, RC F GT3, podczas swojej pierwszej pełnej kampanii w SRO Motorsports, był dość żywy. Jednocześnie marka będzie rozwijać swoją cywilną wersję do 2020 roku, a wejście do produkcji nowej wersji zaplanowano na drugą połowę 2019 roku.
Ale w przypadku tej przyszłej wersji musimy pamiętać o pojawieniu się edycji Track. Gwarantowany rozwój w połączeniu z zespołami wchodzącymi do auta IMSA w Stanach Zjednoczonych oraz w Super GT w Japonii i które będą oferować specyficzne funkcje, szczególnie na poziomie aerodynamiki.
Przednia osłona zostanie wykonana z włókna węglowego, natomiast aktywny tylny spojler w wersji podstawowej zostanie zastąpiony stałym skrzydłem z włókna węglowego, co zmniejszy opór powietrza i zapewni lepszy docisk.
Pogoń za zbędnymi kilogramami była jednym z motywów przewodnich inżynierów Lexusa, a RCF Track Edition wykazało utratę wagi o 80 kg. Zastosowanie włókna węglowego na dachu i pokrywie silnika, aluminium na wspornikach zawieszenia, a także tytanu w układzie wydechowym i tłumiku również przyczyniają się do zmniejszenia masy całkowitej.
Od strony mechanicznej Lexus RC F Track Edition otrzyma ten sam silnik, co „normalny” RC F, a mianowicie 8-litrowy silnik V5,0, którego moc zostanie zwiększona do 472 KM. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów będzie przekazywać moc wyłącznie na tylne koła.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)