Nissan Qashqai 1.3 Mild hybrid 158 KM Xtronic

Po przejściu od pioniera do pretendenta Qashqai powraca do wyścigu wraz z trzecią generacją. Pierwsze jazdy na pokładzie wersji o mocy 158 KM z automatyczną skrzynią biegów.

opublikowany 22/07/2021 à 10:00

Didiera Laurenta

0 Zobacz komentarze)

Nissan Qashqai 1.3 Mild hybrid 158 KM Xtronic

W 2007 roku pierwszy Qashqai ukuł koncepcję i słowo crossover. UFO na rynku francuskim, gdzie minivan był normą. Pięć lat później Japończyk napotkał na swojej trasie około piętnastu zawodników. To był początek „samochodów 4x4 z napędem na dwa koła”, które wraz ze wzrostem wzrostu stały się SUV-ami.

Spadkobierca prekursora mody crossover

Prawie piętnaście lat i 300 000 sztuk później Qashqai nadal jest bestsellerem Nissana, ale od tego czasu kategoria ta znalazła swoją nową gwiazdę. TO Peugeot 3008, który pojawił się w staromodnej stylistyce pod koniec 2000 roku, jest dziś jednym z najbardziej stylowych samochodów we Francji, ale także liderem bardzo dobrze zaopatrzonego segmentu. To właśnie w tym kontekście nowy Qashqai podejmie próbę przebicia się po stosunkowo dyskretnym okresie w obliczu swoich wieloletnich wrogów.

Repozycjonowanie cen

Jego poprzednia generacja chciała być bardziej przystępna niż przeciętna. Jednak w segmencie, w którym rozwój technologii następuje bardzo szybko, trudno pozostać najatrakcyjniejszym w czasach, gdy czynsze szybują powyżej cen katalogowych w reklamach. Qashqai 3 wyciągnął lekcję. Utrzymuje agresywną cenę wywoławczą, jednak dobra wersja pod względem silnika i wykończenia mieści się w tym samym przedziale cenowym co pozostałe. Co może zrobić różnicę? Styl, pierwsze kryterium zakupu, ale także jakość relacji handlowej i aktualne oferty. Rynek motoryzacyjny nigdy nie był tak zmienny. Pod względem asortymentowym, jeśli Japończyk utrzyma dość szeroką strukturę wykończeń, definitywnie wyklucza ze swojej oferty olej napędowy. Na razie dostępny jest jedynie w wersji 1.3 Mild Hybrid o mocy 140 KM w wersji podstawowej lub w wersji 158 KM z automatyczną skrzynią biegów CVT, będącą przedmiotem naszego testu, a nawet z napędem na cztery koła. Qashqai uzasadnia swoją cenę także imponującą aktualizacją wyposażenia standardowego.

Imponujące wyposażenie standardowe.

Nie zapomina o nowych pomocach w prowadzeniu i przesuwa kursor w tym obszarze dość daleko. Deska rozdzielcza pozostaje klasyczna w swoim stylu, ale jest pełna technologii. Z miejsca kierowcy widzimy 12,3-calowy zestaw wskaźników oraz wyświetlacz przezierny o niespotykanej w świecie motoryzacji szerokości. Należy również pamiętać, że GPS jest szczególnie wydajny, a jakość ekranu jest lepsza niż u wielu konkurentów, zwłaszcza francuskich. Dostępna jest również łączność, dzięki czemu Qashqai może prezentować takie funkcje, jak pogoda w czasie rzeczywistym i natężenie ruchu, ale także wyświetlacz Google Street View. W niektórych wersjach, standardowych lub opcjonalnych, panoramiczny szklany dach lub pikowana skórzana tapicerka mogą uczynić podróż jeszcze przyjemniejszą. Ale nie wszystko jest idealne...

Pudełko na pasek

En 158 ch, la boîte automatique CVT est livrée de série. Ces transmissions à variateur ont quelques vertus, notamment en termes de souplesse mécanique (elles lissent les rapports) et, selon l’usage et le style de conduite, peuvent améliorer la consommation. Généralement, elles font aussi bon ménage avec les motorisations hybrides, comme on peut le constater sur toutes les Toyota qui en sont équipées. Néanmoins, en cas de conduite dynamique, cette boîte connaît des variations de régime désagréables. À pleine charge, le moteur gueule, pendant longtemps à un régime élevé, au fil que la vitesse augmente. C’est aussi le cas sur cette version 1.3 158 ch, dont la puissance semble muselée par la nature de la transmission. Sur le papier, les 9 »2 annoncées au 0 à 100 km/h ne sont pas mauvaises.

Dziwna dychotomia stylu pomiędzy dość futurystycznym przodem i dość banalnym tyłem.

Ale wrażenie z kierownicy nie jest takie samo. Qashqai ma jednak inne zalety, które warto podkreślić, takie jak komfort i prowadzenie. Całość jest dość żwawa i oferuje żwawą jazdę w serii zakrętów. Zawsze rozważny, ale nieco bardziej mobilny z tyłu, wyraźnie koncentruje się na wydajności na drodze. Docenimy to także na autostradzie, gdzie zastosowano system jazdy autonomicznej poziomu 2, który zarządza prędkością i dystansem w zależności od pojazdu poprzedzającego, a także centruje się na pasie ruchu. Należy także pochwalić jego rodzinne aspekty, ze zwiększoną przestrzenią mieszkalną, zwłaszcza z tyłu, i bagażnikiem, który powiększa się o ponad 70 litrów, aby osiągnąć pojemność 504 litrów, czyli prawie tyle samo, co Peugeot 3008, będący punktem odniesienia w materiał.

 

OCENA

Jeśli odstrasza Cię Peugeot 3008, który widzisz na każdym rogu ulicy lub nie jesteś fanem designu koreańskich produkcji, nowy Qashqai może Ci się spodobać. Dobrze wyposażony, z wesołym prowadzeniem, sprawi, że będziesz szczęśliwy za kierownicą. Ta wersja ze skrzynią CVT z pewnością nie jest najlepsza i należy ją wypróbować przed zakupem. W przypadku napędu na dwa koła bardziej odpowiednia jest barwa 140 KM i ręcznej skrzyni biegów.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz