Trudno sobie wyobrazić uczucie, gdy jedzie się samochodem z prędkością niemal 500 km/h. Tę zdumiewającą liczbę prawie osiągnął Andy Wallace na torze testowym Ehra-Lessien w Dolnej Saksonii (Niemcy), na pokładzie zmodyfikowanego Bugatti Chiron 2 sierpnia 2019 r.
Zwycięzca 24 godziny Le Mans 1988 (z Janem Lammersem i Johnnym Dumfriesem na Jaguarze XJR-9LM) został najszybszym człowiekiem na świecie w samochodzie. I co za samochód!
Bugatti Chiron został zmodyfikowany aerodynamicznie przez firmę Dallara. Zmiany dotyczą głównie tyłu, wraz z usunięciem spojlera i hamulca aerodynamicznego wydłużenie nadwozia o 25 centymetrów.
Aby zmniejszyć wagę o kilka gramów, usunięto siedzenie pasażera. Zysk ten jest kompensowany przez dodanie pałąka zabezpieczającego. Jeśli chodzi o opony, Michelin opracował ekskluzywne opony Pilot Sport Cup 2, które przetestowano w Stanach Zjednoczonych na stanowiskach testowych przy prędkości do 511 km/h. „W ciągu jednej minuty opony obracają się aż 4100 razy”, gdy zbliża się znak 500 km/h!
Pod tylną maską ogromny silnik W16 8.0-litrowy quad-turbo osiąga moc 1 koni mechanicznych. Dlatego też Andy Wallace zabrał tę bestię z misją przekroczenia granicy 300 mil na godzinę (czyli 482,80 km/h).
Szalone zadanie, ale najwyraźniej nie przeszkadzało pilotowi. „Chiron był dobrze przygotowany, czułem się całkowicie bezpiecznie, nawet przy tak dużych prędkościach. »
„Podczas uruchamiania wcisnąłem silnik na pełne otwarcie przepustnicy na około 70 sekund. Ważne było, aby powyżej 200 km/h wyjść z zakrętu i osiągnąć maksymalną prędkość na prostej. Musiałem być w pełni skoncentrowany”, analizuje.
Dla przypomnienia, Andy Wallace doskonale zna tor Ehra-Lessien, ponieważ widział rekord prędkości ustanowiony w 1998 r. McLaren F1. Osiągnął wówczas „tylko” 391 km/h!
Ten mechaniczny wyczyn najwyraźniej bardzo cieszy Stephana Winkelmanna, prezesa Bugatti. „Dzięki rekordowi świata Chirona po raz kolejny wkraczamy w zupełnie nowy świat. Nigdy wcześniej producent seryjny nie osiągnął takiej prędkości. »
Od teraz firma Melsheim (Bas-Rhin) skupi się na innych obszarach technologicznych. Rekordy się skończyły! „Niejednokrotnie udowodniliśmy, że budujemy najszybsze samochody na świecie. W przyszłości priorytetowo skupimy się na innych obszarach. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)