Porsche Cayenne TurboGT

Dzięki 8-litrowemu silnikowi V4.0 z podwójnym turbodoładowaniem i mocy 640 KM maszyna ta jest sprzeczna z poprawnością polityczną w zakresie motoryzacji. Spójrzmy prawdzie w oczy: to dobre uczucie!

opublikowany 08/07/2021 à 03:26

Didiera Laurenta

0 Zobacz komentarze)

Porsche Cayenne TurboGT

Si Porsche verse comme tout le monde dans le 100 % électrique (avec la Taycan et sa déclinaison Cross Turismo, ou la prochaine génération de Macan), il prend aussi le contre-pied d’une automobile que les instances européennes veulent rendre moins passionnelle.

Z pewnością premia w wysokości 30 000 euro, ale zwłaszcza przedziały pośrednie (od 10 000 do 20 000 euro) zabiły samochody sportowe, które były nadal dostępne. Jednak niektórzy producenci nadal oferują ekscytujące modele obok ofert o zerowej emisji. W Porsche, jeśli 911 jest nadal w 100% termiczne, Cayenne już dawno stało się hybrydą. Ale jego prawdziwie sportowe wersje stają się coraz bardziej muskularne. Po ogłoszeniu powrotu silnika V8 w miejsce silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem pod maską Cayenne GTS, dzisiaj pojawiła się nowa kolorystyka Turbo GT (która pozostawia wątpliwości co do istnienia jeszcze mocniejszego Turbo S?), która pojawia się. Ten ostatni również wykorzystuje 8-litrowy silnik V4.0 z podwójnym turbodoładowaniem, ale rozwija moc 640 KM w porównaniu do 460 KM w GTS. To też o 90 KM więcej od wersji Turbo, z momentem obrotowym sięgającym 850 Nm. Zapowiada się sportowo.

Rekord na torze Nürburgring

Ta wiadomość wystarczy, aby wywołać uśmiech, jeśli założymy, że SUV nie ma sensu jeździć na torze. Jednak nawet najpiękniejsze tory na świecie – a zwłaszcza producenci samochodów – dostrzegają korzyści marketingowe w tworzeniu kategorii rekordów, aby zaprezentować osiągi swoich nowych produktów. A ponieważ pętla północna słynnego niemieckiego toru Nürburgring jest przez wszystkich uważana za prawdziwą sprawiedliwość pokoju, wszyscy na tym korzystają. Zatem nawet jeśli Cayenne Turbo GT „ograniczy” prędkość do 300 km/h, rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3”3 i osiąga imponujący czas, najlepszy w kategorii SUV: 7'38'' 9. Daleko nam do 6'43''3 911 GT2 RS z zatwierdzonym zestawem Manthey (rekord osiągnięty 25 czerwca przez Larsa Kerna, który jest także autorem trasy Cayenne), ale nadal możemy wypożyczyć wyjątkowy charakter ćwiczenia dla pojazdu tej wielkości i masy.

Obniżone o 17 mm w porównaniu z wersją Turbo, podwozie tego SUV-a „GT” korzysta z ustawień ukierunkowanych na zwinność i dynamikę. Zawieszenia pneumatyczne spełniają przepisy, które zwiększają ich sztywność o 15%, a cała elektroniczna część układu sterowania podwoziem została zmieniona. Krótko mówiąc, jest to najostrzejsze Cayenne. Aby zapewnić przyczepność do asfaltu, Porsche we współpracy z Pirelli opracowało specjalne opony zamontowane na 22-calowych felgach. Niemiecki producent wskazuje, że pracował głównie nad śladem, aby jak najwięcej gumy odłożyć na podłoże i tym samym zaspokoić potrzeby trakcyjne, absorbując jednocześnie siłę hamowania (w standardzie karbonowo-ceramiczna). Co oznacza, że ​​Cayenne Turbo GT będzie również mniej komfortowy na mokrej nawierzchni, gdy bieżnik XXL jego opon zmieni się w łopatkę...

Pod maską wszystko zostało zmienione z myślą o osiągach: wał korbowy, korbowody, tłoki, łańcuch rozrządu i tłumiki drgań są specyficzne. Ze względu na wzrost mocy zmodyfikowano 8-biegową automatyczną skrzynię biegów, aby była mocniejsza i szybsza. Wreszcie sportowy wydech i jego środkowe wyloty są standardem i są zarezerwowane dla tej wersji. Należy zwrócić uwagę, że usunięto „środkowy” tłumik, a linkę wykonano z lekkiego tytanu. To sprawia, że ​​chcesz nacisnąć przycisk Start.

Z drugiej strony jego cena wymaga nieco więcej powściągliwości. Nie znamy jeszcze ceny na rynku francuskim, ale Cayenne Turbo GT sprzedawany jest w Niemczech za 198 078 euro. U nas trzeba będzie doliczyć karę 30 000 euro i na pewno tyle samo opcji, aby uzyskać idealną konfigurację za pomocą unikalnego lakieru, zestawu nadwozia, dachu z włókna węglowego lub spersonalizowanego wnętrza. Ale czy na tym poziomie cenowym naprawdę trzeba o tym wspominać?

Dobrze pamiętać

  • Wyposażony w w 8% termiczny silnik V100 z podwójnym turbodoładowaniem
  • 640 KM i 850 Nm
  • Dostawa od września
  • Około 220 000 euro łącznie z karą… bez opcji
  • Będzie również oferowany jako SUV coupe

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz