Porsche prezentuje nowe 935

Porsche zaprezentowało nową edycję legendarnego 935 stworzoną na bazie 911 GT2 RS.

opublikowany 27/09/2018 à 23:13

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Porsche prezentuje nowe 935

Ta wiadomość wystarczy, aby podniecić „Porschistów”! Producent ze Stuttgartu zaprezentował nową edycję słynnego 935 podczas imprezy „Rennsport Reunion” na torze Laguna Seca (Kalifornia).

 

 

Ta wiadomość Porsche 935 powstał na bazie 911 GT2 RS, wykorzystując wiele aspektów pojazdu, który zdobył hat-tricka w 24 godziny Le Mans 1979. Projektanci niemieckiej marki przyjęli zwłaszcza zwężający się kształt legendy o pseudonimie „Moby Dick”. Jego całkowita długość wynosi 4,87 m i 2,03 m szerokości. Nowe 935 ma również białe barwy, które można było zobaczyć kilka dekad wcześniej w Sarthe lub Daytona. Dekoracja Martini będzie opcjonalna.

 

 

To nowe Porsche faktycznie oferuje sprytne połączenie nostalgii i modernizmu. Te tylne światła LED umieszczone na spojlerze pochodzą z modelu 919 Hybrid LM P1. Lusterka pochodzą z 911 RSR, ale tytanowa końcówka wydechu pochodzi z 908 z 1968 roku. W kabinie pasażerskiej nie brakuje różnych elementów z 917, 909 Bergspyder czy Carrera GT. Kierownica jest taka sama jak w 911 GT3 R z 2019 roku.

 

 

Nowe Porsche 935 nie będzie dopuszczone do ruchu drogowego, a docelowymi odbiorcami będą kluby sportowe. W rezultacie niemiecka marka zainstalowała 3.8-cylindrowy silnik bi-turbo o pojemności 6 l, podobny do tego z 911 GT2 RS, który rozwija 700 KM na tylnych kołach. Zamontowany zostanie tylko jeden fotel kubełkowy, ale kabina pasażerska umożliwi montaż drugiego siedzenia.

 

 

Kierowcy pomoże 7-biegowa sekwencyjna skrzynia biegów PDK (Porsche Doppelkupplung), ABS i specjalne systemy wspomagające prowadzenie (PSM: Porsche Stability Management, oczywiście konfigurowalne) oraz zoptymalizowany rozkład masy. Za hamowanie odpowiadają 6-tłoczkowe aluminiowe zaciski połączone z wentylowanymi tarczami o średnicy 380 mm. Tylną oś zapewniają tarcze o średnicy 355 mm z 4 tłokami. Całkowita masa wynosi 1380 kg (podobnie jak 911 GT2 RS) z aluminiowym nadwoziem.

 

 

„Ten spektakularny samochód to prezent urodzinowy dla fanów Porsche Motorsport na całym świecie. Ponieważ samochód nie posiada homologacji, inżynierowie i projektanci nie musieli przestrzegać zwykłych zasad i mogli skorzystać z większej swobody rozwoju” – komentuje dr Frank-Steffen Walliser, wiceprezes Porsche Motorsport.

 

Pierwsi klienci będą mogli zaoszczędzić kwotę 701 948 bez podatków, aby skorzystać z tego „prezentu”. Pierwsze zamówienia zostaną dostarczone w czerwcu 2019 roku.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz