Kiedy Porsche veut présenter un nouveau modèle, les grands moyens sont de sortie. Ainsi, pour annoncer l’arrivée de la Taycan, la première voiture 100 % électrique du constructeur allemand, ce ne sont pas une ni deux mais bien trois conférences de presse simultanées à travers le monde qui ont été organisées ce 4 septembre !
Pojazd zaparkował przed polem paneli słonecznych w Niemczech, wodospadem Niagara w Kanadzie i oceanem wypełnionym turbinami wiatrowymi w Chinach. Ekologiczne włókno jest zatem oczywiste, ale nas interesuje to, co znajduje się pod maską… no cóż, na dwóch osiach.
Wersja Turbo S (nawet jeśli nie ma turbo…) może dostarczyć aż do 560 kW, czyli 761 koni mechanicznych ! Wersja Turbo radzi sobie z mocą 500 kW (680 koni mechanicznych, to nieźle). W wersji Turbo S przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 2''8, natomiast Turbo robi to w 3''2. Prędkość maksymalna nie jest tu priorytetem, bo kończy się na 260 km/h. Trzeba powiedzieć, że Taycan waży 2 kg.
Oficjalnie zasięg wynosi 412 kilometrów w przypadku Turbo S i 450 kilometrów w przypadku Turbo. Na koniec tej podróży konieczne będzie naładowanie akumulatorów o napięciu 800 V (w porównaniu do 400 w przypadku innych pojazdów elektrycznych). I wtedy jest już mniej śmiesznie: na ładowanie w domu trzeba będzie poczekać 40 godzin… ale tylko 25 minut na terminalu sieciowym Ionity !
Cennik wygląda dokładnie tak samo jak Porsche Panamera : policzcie 155 552 euro za wersję Turbo i 189 152 euro za Turbo S. Zamówienia są już otwarte. Dostawy będą realizowane pod koniec 2019 roku.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)