Renault potwierdza redukcję prawie 15 000 stanowisk pracy na całym świecie

Renault oficjalnie zaprezentowało swój plan restrukturyzacji w obliczu obecnego kryzysu. Na całym świecie zniknie prawie 15 000 miejsc pracy, w tym 4 we Francji.

opublikowany 29/05/2020 à 08:23

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Renault potwierdza redukcję prawie 15 000 stanowisk pracy na całym świecie

Grupa mocno dotknięta kryzysem związanym z pandemią koronawirusa i już znajdująca się w trudnej sytuacji Renault w nadchodzących latach zmuszony jest do podjęcia drastycznych działań oszczędnościowych. Spółka wpłaca kwotę dwóch miliardów euro w ciągu trzech lat.

Należy przede wszystkim zaznaczyć, że jest to dziedzina konkurencji, a dokładniej stajni F1 nie jest uwzględniony w tym planie.

Ta poważna restrukturyzacja będzie częściowo obejmować dostosowanie siły roboczej, używając słów firmy Losange. Konkretnie, w wyniku działań w zakresie przekwalifikowania, mobilności wewnętrznej i dobrowolnych odejść prawie 15 000 stanowisk pracy na całym świecie, w tym 4 we Francji, zostanie zlikwidowanych. Koszty ogólne i marketing zostaną zoptymalizowane przy użyciu narzędzi cyfrowych.

Renault planuje także zmniejszyć swoje moce produkcyjne z 4 mln pojazdów w 2019 r. do 3,3 mln w 2024 r. Część przemysłowa obejmie także m.in. „usprawnienie projektowania i rozwoju pojazdów przy większej standaryzacji.

Rozwój technologii strategicznych o wysokiej wartości dodanej powinien koncentrować się w zakładach inżynieryjnych w Ile-de-France, a wykorzystanie zagranicznych ośrodków badawczo-rozwojowych i podwykonawstwo zostanie zoptymalizowane. » Francuski producent planuje także dużą modernizację swoich fabryk, a koszty tych działań wokół aparatury przemysłowej wyniosą 650 milionów euro.

Energia elektryczna nadal w centrum produkcji

Jeśli chodzi o Francję, Renault w swoim planie restrukturyzacji przedstawia cztery konkretne hipotezy robocze, zgodnie z którymi pojazdy elektryczne i użytkowe będą produkowane w centrum doskonałości na północy Francji, z fabryk w Douai i Maubeuge.

Fabryka w Dieppe, gdzieAlpine A110, jego ponowna konwersja zostanie zbadana pod koniec produkcji reinkarnacji Berlinette, kiedy zakład we Flins będzie mógł pomieścić „utworzenie ekosystemu gospodarki o obiegu zamkniętym na terenie, w tym przeniesienie działalności z Choisy-le-Roi. » Ocenie zostanie także poddana strategia dotycząca Fonderie de Bretagne.

W Chinach, które są kluczowym rynkiem dla wielu producentów, Renault przeniesie swoje udziały w Dongfeng Renault Automotive Company Ltd na rzecz Dongfeng Motor Corporation i zaprzestanie działalności w zakresie samochodów termicznych ze znaczkiem Renault na rynku lokalnym.

„Wierzę w nasze aktywa, w nasze wartości i w kierownictwo firmy, że dzięki wdrożeniu tego planu odniesiemy sukces w planowanej transformacji i przywrócimy całą wartość naszej Grupy, – wskazuje Jean-Dominique Senard, Prezes Zarządu Renault.

Planowane zmiany mają fundamentalne znaczenie dla zapewnienia trwałości firmy i jej długoterminowego rozwoju. Tylko wspólnie i przy wsparciu naszych partnerów z Sojuszu będziemy w stanie osiągnąć nasze cele i uczynić Grupę Renault głównym graczem w branży motoryzacyjnej w nadchodzących latach.

Doskonale zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności, jaka na nas ciąży, a planowana transformacja może zostać przeprowadzona jedynie z szacunkiem dla wszystkich interesariuszy naszej Grupy i w ramach wzorowego dialogu społecznego. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz