Toyota GR86: Życie we dwoje

Wprowadzone na rynek w 2012 roku, niezwykle przyjazne, małe japońskie coupe 2+2, opracowane we współpracy z Subaru (gdzie przyjmuje nazwę BRZ), będzie zatem doczekało się drugiej generacji.

opublikowany 05/04/2021 à 09:58

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Toyota GR86: Życie we dwoje

Pierwsze 200 000 sprzedanych egzemplarzy przekonało rodziców do kontynuowania przygody i to dobrze.

Przepis na sukces został zachowany, a nawet nieco udoskonalony. Jeśli zauważymy subtelną zmianę nazwy – z GT86 na GR86, nawiązującą do Gazoo Racing – uwagę przykuwa przede wszystkim silnik wolnossący, którego pojemność wzrasta z 2.0 do 2.4 litra.

Ten blok, nadal płaski 4-cylindrowy silnik Subaru, skrystalizował się do tej pory jako jedyna „mała” krytyka, jaką można było wysunąć przeciwko GT86, ponieważ jego przyjemne wyważenie mogło wchłonąć znacznie więcej mocy i momentu obrotowego.

Dlatego japońska para wysłuchała oczekiwań klientów i GR86 zyskała 30 KM (obecnie 230 KM) i 45 Nm momentu obrotowego (250 Nm). Rozwiązanie to pozwala na utrzymanie masy całkowitej wynoszącej 1270 kg na niemal niezmienionym poziomie oraz rozkład mas, który stał się legendą tego modelu.

Ze sztywnością konstrukcyjną zwiększoną o 50% i środkiem ciężkości nadal utrzymanym bardzo nisko (dzięki płaskiemu silnikowi), ta druga generacja nadal zapewnia wspaniałe wrażenia z jazdy po krętych drogach. Jego wprowadzenie do obrotu w Europie powinno nastąpić w 2022 roku, ale nie podano ani ceny, ani kary ekologicznej (niestety).

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz