Masz w kieszeni dwa miliony funtów (bez podatku) i masz dość hipersamochodów z przemyślanym sosem hybrydowym? Najnowszy projekt Gordona Murraya powinien Cię skusić. W środę 5 czerwca południowoafrykański inżynier ujawnił pierwsze informacje na temat T.50, supersamochodu, który taki miał być „duchowy potomek McLaren F1 », tylko to !
Za budowę samochodu, oferowanego jedynie 100 nabywcom, odpowiada firma Gordon Murray Automotive. Pierwsze dostawy zaplanowano na początek 2022 roku. Do tego czasu możemy pomarzyć z karty technicznej ujawnionej przez twórcę Brabhama F1 w latach 1973-1986 oraz McLarena MP4/3 i MP4/4.
« Absolutnie nie interesują mnie rekordy prędkości i przyspieszenia. Skupiamy się na najczystszym i najbardziej satysfakcjonującym doświadczeniu, jakie kiedykolwiek oferował supersamochód, ale bądźcie pewni, że będzie szybko. »
Silnik nie ma układu turbo, hybrydowego ani elektrycznego. Wróć do wielkich organów poprzedniego stulecia, m.in Kompaktowy i lekki silnik V12 pochodzenia Cosworth, osiągający 12 100 obr./min i mocy 650 koni mechanicznych. Wszystko o pojemności 3,9 litra!
T.50 będzie wyposażony w napęd na tylne koła i hamulce węglowo-ceramiczne. Wrażenia z jazdy będą wciągające zmiana biegów za pomocą pokrętła w kształcie litery H, bez manetek! Silnik zostanie umieszczony centralnie z tyłu, podobnie jak w swoim czasie McLaren F1. Najważniejszym elementem łączącym oba supersamochody jest pozycja za kierownicą, z kierownicą umieszczoną na środku deski rozdzielczej i otoczoną dwoma siedzeniami pasażera.
Najbardziej niezwykłą innowacją jest obecność wentylatora 400 mm średnicy z tyłu, coś, czego nigdy wcześniej nie widziano…. Brabham BT46B stworzony przez Gordona Murraya w 1978 roku! Będzie kontrolował przepływ powietrza pod samochodem i pozwala zachować nadwozie „czystość i piękno, unikając w ten sposób zwykłych spoilerów w tym segmencie”. Przy takim efekcie gruntowym naprawdę możemy mówić o samochodzie „przyklejonym do drogi”!
Samochód może być mocny i posiadać najnowocześniejszą technologię aerodynamiczną, ale będzie niezdarny, jeśli jego waga będzie nadmierna. Dokładnie, biuro projektowe wyeliminowało ten problem zapewniając wagę 980 kg ! Znacznie lżejsze od LaFerrari, McLarena P1 i Senny, które z łatwością przekraczają 1, a nawet 300 kg…
„Pogoń za prędkością tylko zwiększa wagę samochodu, zwłaszcza w przypadku coraz mocniejszych silników” – wyjaśnia Gordon Murray. Wymaga to większego i cięższego sprzętu. Przyjmujemy radykalnie inne podejście. » W istocie les dimensions sont plus petites qu’une Porsche 911 Carrera S, o długości 4,38 m i szerokości 1,85 m (w porównaniu do 4,519 m długości i 1,852 m szerokości)!
Szybko, rok 2022 wydaje się odległy!
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)