Volkswagena Taigo

Będzie jedną z gwiazd pokazu w Monachium (7-12 grudnia), który zastępuje teraz pokaz we Frankfurcie. Ta nowa propozycja poszerza i tak już szeroką ofertę niemieckiego producenta.

opublikowany 03/09/2021 à 17:00

Didiera Laurenta

0 Zobacz komentarze)

Volkswagena Taigo

SUV, coupe, miejski: trzy słowa, które ze sobą kolidują, ale które Volkswagenowi udało się zmieszać w przemysłowym shakerze, aby wypuścić nowy model. Specjaliści ds. marketingu wykonają resztę pracy i wyjaśnią, dlaczego Taigo nie można przegapić.

Po raz pierwszy to Europa czerpie korzyści z pomysłowości i śmiałości Mercosuru, a nie kraje Ameryki Środkowej i Południowej, które otrzymują prymitywnie zaprojektowane sedany na bioetanol z bagażnikami. Taigo to tak naprawdę owoc wyobraźni brazylijskiej spółki zależnej Volkswagena, która wyczuła zainteresowanie tego typu nadwoziami i ponad rok temu wprowadziła ten model pod nazwą Nivus. Trochę jak piosenkarz, który przed atakiem na stolicę ćwiczy swoje tournée po prowincji, tak więc po sukcesie odniesionym w Brazylii, połączonym z nagłym zapotrzebowaniem na nadwozia z nieszczelnością dachu, niemiecka marka rozpoczęła produkcję (w Hiszpanii ) tej dopracowanej i wzbogaconej wersji na rynek europejski.

Bardziej modne polo

To więcej niż SUV w wersji coupe, Taigo to przede wszystkim ulepszone Polo. Wykorzystuje tę samą platformę MQB-A0, która jest również stosowana w Audi A1, Seat Ibiza i Arona czy Skoda Fabia. Ma wspólną górną część z Polo (przednią szybę, boczne szyby, dach, ale także przednie i tylne drzwi). Tylko dwa końce są nowe, z sygnaturą tylnych świateł charakterystyczną dla naszego regionu. Dzięki temu możesz tanio kupić coś świeżego i spróbować przyciągnąć klientów, których odstraszają standardowe produkty wielofunkcyjne. Mając 4,27 m długości, czyli o 20 cm więcej niż Polo, Taigo jest również o 16 cm dłuższe od T-Cross (przy identycznym prześwicie wynoszącym 18 cm) i o 4 cm większe od T-Rocka.

Trochę kiepskie ustawienie, zwłaszcza, że ​​​​rozstaw osi i możliwości zamieszkania są mniejsze niż w tym drugim przypadku. Zachowuje jednak atrakcyjną pojemność bagażnika, przy obiecanej pojemności 438 litrów. Z drugiej strony jest to minimum usług pod względem modułowości: składana kanapa 60/40, ale nie przesuwana jak T-Cross. Ponieważ Taigo jest dłuższe, wybór ten nie był oczywisty. Pod względem wysokości dach tego nowego miejskiego SUV-a coupe jest zaledwie cztery centymetry wyższy od dachu Polo (1,50 m w porównaniu z 1,46 m), ale siedem centymetrów niższy niż w T-Rocu. Jest zatem pierwszą firmą, która nie respektuje ustalonych kodeksów o nietypowych proporcjach, ale skoro wydaje się, że jest na to popyt, a produkcja nie kosztuje dużo...

Bogactwo Volkswagena

Niemiecki producent nazywa wszystkie swoje termiczne SUV-y inicjałem T: Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan, Touareg. W grupie Volkswagena umieszczamy je z reguły co dziesięć centymetrów i według kilku wysokości dachu, w wersjach nadwozia (Tiguan Allspace), a nawet kabriolecie. A co z Audi, które przesuwa suwak jeszcze dalej? Przeciwieństwo skrajnej racjonalności wielu konkurentów, takich jak Stellantis, który trzyma się trzech głównych kategorii za pomocą kuzynów SUV-ów. Po ogłoszeniu inwestycji w energię elektryczną o wartości 73 miliardów euro w ciągu pięciu lat (w porównaniu do 30 miliardów do 2025 roku w przypadku Stellantis) możemy sądzić, że niemiecki gigant skorzysta również ze swobody projektowania, jaką zapewniają silniki „zero emisji”, aby zapewnić nawet więcej sylwetek. Do tego stopnia, że ​​tracisz własnych klientów w zakrętach swojego asortymentu? Bardziej niż kiedykolwiek i choć na ścieżce klienta technologia cyfrowa ma pierwszeństwo przed człowiekiem, praca sprzedawcy w salonie nigdy nie była tak ważna.

Uproszczony asortyment

Volkswagen nie zawraca sobie głowy dieslem, paliwem, które na rynku francuskim zanika, a które w Niemczech wciąż jest popularne. Nawet na benzynie jest krótkowzroczny: trzy cylindry o mocy 95 KM i 110 KM lub cztery cylindry o mocy 150 KM, tylko z napędem na dwa koła. Na elektryfikację też nie ma nadziei: platforma mogłaby obsługiwać hybrydowy zaczep typu plug-in, ale nie będzie tak w przypadku tego modelu, który wydaje się chcieć pozostać prosty i dostępny. Dwa określenia, które nie bardzo pasują do Volkswagena. Natomiast automatyczna skrzynia biegów DSG7 będzie dostępna ze wszystkimi silnikami.

W kabinie ci, którzy znają Polo, nie będą zdezorientowani, ponieważ to ta sama deska rozdzielcza. I to jest dobra wiadomość, bo jakość jest tam obecna. Jeśli chodzi o wyposażenie, Taigo nie może jednak pomieścić wyposażenia, które stało się powszechne, takiego jak elektryczny hamulec postojowy. Wina leży po stronie tej generacji platformy, opracowanej w połowie 2010 roku i oddanej do użytku w 2017 roku. Volkswagen stara się to nadrobić efektownymi wykończeniami (Style lub R-Line), ale także niektórymi funkcjami o wysokiej wartości technologiczne, takie jak zaawansowane reflektory (tzw. reflektory matrycowe), adaptacyjny tempomat z asystentem utrzymania pasa ruchu czy autonomiczne hamowanie awaryjne. Oczywiście nie zapomniano o komponencie cyfrowym i wszystko pochodzi z niedawno odnowionego Polo: 8-calowy zestaw wskaźników w wersji podstawowej wraz z 6,5-calowym centralnym ekranem dotykowym do sterowania systemem informacyjno-rozrywkowym. Z poziomu Style (3. miejsce z 4) liczniki osiągają rozmiar 10,25 cala, a centralny ekran osiąga 9,2 cala. To już jest poważniejsze i bardziej konkurencyjne. Jak zawsze w przypadku Volkswagena, najlepiej sprzedającymi się poziomami będą poziomy 3 i 4.

Kiedy przyjrzymy się, czym naprawdę jest Taigo, zdajemy sobie sprawę, że nie wnosi on absolutnie nic poza figurą retoryczną w sercu dobrze zaopatrzonej kategorii pojazdów miejskich, ale modnych. Przepis, który się sprawdza, zwłaszcza gdy obserwujemy bezczelne zachowanie tych modeli w porównaniu do niektórych innych marek na rynku francuskim. Zamówienia na Taigo rozpoczną się dość szybko – ceny powinny zostać ujawnione w momencie pokazu w Monachium – a pierwsze dostawy będą miały miejsce pod koniec roku. Bazowa cena ma oscylować w okolicach 21 000 euro i sięgać 30 000 euro za najlepiej wyposażoną wersję.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz