Jean-Luc Pailler: „We Francji i w Europie za występy w cyrku płaci klaun”

Rekordzista z 11 tytułami mistrza Francji na swoim koncie, nasz kierowca pozostaje blisko rallycrossu poprzez strukturę rodzinną Pailler Compétition, którą na torze reprezentują jego synowie. Pomiędzy renowacją starego DS a wspomnieniami z podróży po całym świecie, Bretończyk pamięta swoją niezwykle płodną… i burzliwą karierę.

opublikowany 07/07/2021 à 19:09

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Jean-Luc Pailler: „We Francji i w Europie za występy w cyrku płaci klaun”

Jean-Luc Pailler otworzył przed nami drzwi swojej budowli i zaproponował przejażdżkę swoim D Super 5./© Lucas Chrétien

To piękny samochód, który nam tam prezentujesz!

Tak to jest. Razem z moimi przyjaciółmi Bernardem Tallandierem i Michelem Vigouroux, z którymi jechałem na 2CV Cross, postanowiliśmy wybrać się na wycieczkę zagraniczną. Zaczęliśmy od Trofeum Andów (rallye-najazd na Amerykę Południową. Nota redaktora) w 2017 r. Podróż licząca 15 000 km w 45 dni, podczas której udało nam się odkryć tę część planety, od pustyni Atakama po Uyuni Salar, przez wodospady Iguaçu i Machu Picchu. To było fantastyczne. Mam z tego bardzo dobre wspomnienia, ponieważ podczas całej przygody spotkałem tam wspaniałych ludzi. Następnie mieliśmy okazję wziąć udział w Tour du Maroc w 2018 r. i w 2020 r. w Bab el Raid (nalot pomiędzy Francją, Hiszpanią i Marokiem. Nota redaktora) z Michelem. Jesteśmy teraz zobowiązani spotkać się z pokoleniem wyżu demograficznego w Maroku pod koniec roku (z 16 25 2021 listopada. Nota redaktora).

Mówisz o 2CV Cross, to dyscyplina, która otwiera przed tobą drzwi do sportów motorowych, prawda?

Otóż ​​to ! Wraz z Michelem Vigouroux zaczęliśmy ścigać się samochodami 2CV Cross w 1976 roku i nigdy nie przestaliśmy uprawiać sportów motorowych.

Jak się w to wpakowałeś?

To nie pochodzi z mojego dzieciństwa. Jako osoba dorosła, będąc wcześniej kierowcą ciężarówki i mieszkając na gospodarstwie rodziców, zostałam mężatką i kierowcą autobusu, mieszkając w mieszkaniu. Więc weekendy były trochę trudne, byliśmy dość znudzeni. Pewnego dnia w 1975 roku pojechałem zobaczyć wyścig 2CV. Nie wiedziałem zbyt wiele o mechanice. W 2 roku z przyjaciółmi zbudowaliśmy 1976CV i od tego wszystko się zaczęło. Krok po kroku robiliśmy postępy i zdobywaliśmy tytuły w tej kategorii. Mieliśmy wtedy okazję pojechać do rallycross dzięki pomocy Citroëna Bresta, który podał nam pomocną dłoń w przygotowaniu pierwszego

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz