Trudna trasa i zielona energia: co warto zapamiętać z prezentacji Dakaru 2021

Dakar 2021 rozpocznie rewolucję wraz z wprowadzeniem do 2030 r. planu przejścia na energię wodorową dla samochodów osobowych i ciężarowych. Trasa będzie w 100% nowa i będzie honorowym miejscem dla umiejętności nawigacyjnych i technicznych.

opublikowany 25/11/2020 à 14:15

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Trudna trasa i zielona energia: co warto zapamiętać z prezentacji Dakaru 2021

Wątpliwości mogły pozostać po drugiej fali koronaawirusa i napiętym klimacie panującym na Bliskim Wschodzie w stosunku do Zachodu, ale ponure umysły działają ich kosztem: Dakar 2021 odbędzie się w dniach 2–15 stycznia w Arabii Saudyjskiej. David Castera i jego zespół z Amaury Sport Organisation szczegółowo zaprezentowali nadchodzącą edycję podczas konferencji w środę 25 listopada. Oto główne punkty:

1. Trasa trudniejsza niż w 2020 roku

Krytyka ze strony uczestników pierwszego saudyjskiego Dakaru wskazywała na względną łatwość drugiego tygodnia. ASO dobrze to zrozumiało i w 2021 roku koryguje sytuację. 12 etapów jest zupełnie nowych i ogranicza długość najgładszych sektorów. Innymi słowy, kwestie techniczne będą wyższe i będziesz musiał pomyśleć przed naciśnięciem grzybka.

 

 

Na 4 km odcinków pomiarowych załogi będą musiały mądrze korzystać z nowej elektronicznej książki drogowej, udostępnionej na kilka minut przed startem każdego etapu. Mityczny składnik rallye-raid, piasek będzie obecny w kilku etapach oznaczonych grzbietami wydm. Tym samym przedostatni, najdłuższy etap (511 km) będzie trzymał w napięciu do samego końca ze 100 terminalami na wydmach, czyli m.in. „ocean piasku” zapewnia David Castera.

 

 

2. Mniejsza ilość, większa jakość

Ze względu na kryzys zdrowotny i ograniczenia w podróżowaniu lista zarejestrowanych jest mniejsza niż w latach ubiegłych. W tym bezprecedensowym kontekście musimy pochwalić wyniki zgromadzenia łącznie 321 pojazdów (129 motocykli i quadów, 124 samochodów osobowych, T3 i SSV), 42 ciężarówek i 26 staruszków na start Dakar Classic, regularny rajd zarezerwowany dla samochodów osobowych i ciężarowych od 1979 do 2000 roku.

W samochodzie, Sebastian Loeb powraca w towarzystwie nowego buggy pod markizą zespołu Bahrain Raid Xtreme, zarządzanego przez Anglików z Prodrive. Alzatczyk jest kojarzony ze swoim wieloletnim pilotem Danielem Eleną, a jego towarzyszem jest Hiszpan Nani Roma, zwycięzca 2014 roku na Mini.

>>Lista uczestników<

Dokładnie Mini wraca do szarży z wózkiem dla odchodzących zwycięzców, Carlos Sainz-Lucas Cruz. Stéphane Peterhansel ze swoim nowym nawigatorem Édouardem Boulangerem będzie chciał osiągnąć więcej niż trzecie miejsce.

 

W Toyota, on fait confiance au solide Hilux V8. L’artiste du désert, Nasser Al-Attiyah, visera la passe de trois grâce au travail de son copilote, le Français Mathieu Baumel. Moins ébouriffant mais régulier, Giniel de Villiers tiendra à coup sûr la baraque.

Wśród 144 początkujących zauważamy obecność byłego kierowcy rajdowego Krisa Meeke na pokładzie SSV Zephyr zbudowanego przez francuską firmę PH Sport. Cyril Despres powraca do najwyższej kategorii samochodów z poszukiwaczem przygód Mikiem Hornem na prawym siedzeniu Peugeot DKR. Kolejna postać rajdowa, Christian Lavieille, jeździ na Optimusie ze struktury MD Rallye Sport.

 

3. Wodór rozwiązaniem na przyszłość

Nie dotyczy to kolejnego Dakaru, ale wkrótce będziemy musieli pożegnać się z silnikami wysokoprężnymi Mini i V8 Toyoty. Do 2030 roku ASO chce uogólnić wykorzystanie wodoru do biwakowania samochodów osobowych i ciężarowych!

Odważne rozwiązanie, które ignoruje energię elektryczną i bezpośrednio skupia się na bardziej przyjaznym dla środowiska sposobie napędu, choć w powijakach. Początkowo do dokonania tej zmiany zachęcane będą elity (profesjonalistów) samochodów osobowych i ciężarowych, a następnie rozszerzenie tego zjawiska na amatorów i osoby niezależne.

 

4. Urządzenie telewizyjne

Tradycyjnie wydarzenie będzie transmitowane przez France Télévisions. Każdego wieczoru od 20:40 we France 4 będzie można oglądać 3 minut transmisji na żywo, a o 20:45 dziennik „Journal du Dakar” przełączy się na France 2. Nocne marki zostaną nagrodzone pokazem biwakowym na France XNUMX w drugiej części wieczoru. Transmisja na żywo i harmonogram będą dostępne na stronie internetowej francetvsport.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz