On jest nie do zatrzymania! Kilka miesięcy po ukończeniu drugie miejsce w Dakarze 2023 Puis wygrał Rajd Azorów, Sébastien Loeb ogłosiło swoje nowe wyzwanie sportowe: Mistrzostwa Świata rallycross (World RX) z Guerlainem Chicheritem. Pilot-przedsiębiorca z Sabaudii przekonał dziewięciokrotnego mistrza świata WRC do prowadzenia Delta Evo-e RX zmodernizowanego na elektryczny.
???????? @GChicherit ogłasza powstanie Special ONE Racing, nowego zespołu wyścigowego, w ramach którego wystartuje dla siebie i @SebastienLoeb @FIAWorldRX.#Sporty motorowe #worldrx #rallycross #sébastienloeb pic.twitter.com/OPhzTvDImd
— Specjalny JEDEN (@sp1racing) 17 kwietnia 2023 r.
Sébastien Loeb i Guerlain Chicherit utworzą tandem w ramach nowego zespołu Special ONE Racing, sportowej gałęzi Special ONE, podmiotu odpowiedzialnego za produkcję i dystrybucję ekologicznych pojazdów, takich jak Delta Evo-e, opartych na benzynie Lancia Delta. Oddział sportowy Special ONE Racing będzie promował komercyjne produkcje marki, wystawiając ich wersje wyścigowe na najważniejszych międzynarodowych imprezach sportowych.
„Należę do pokolenia, które uśpiły zwycięstwa Lancii Delty rallye, skomentował Sébastien Loeb. Widocznie mam słabość do tego auta. Ale kiedy Guerlain po raz pierwszy rozmawiał ze mną o startowaniu w rallycrossie… Pomyślałem, że oszalał! A potem testowałem samochód w grudniu 2022 w Charade (Puy de Dome) i od razu urzekły mnie jego dynamiczne właściwości. Bardzo wierzę w ten projekt i nie mogę się doczekać, aby bronić go na torach na całym świecie. »
Jak wyjaśnia Guerlain Chicherit, ambicje związane z tym nowym projektem są duże. „Moim marzeniem jest wystawienie dwóch samochodów mojej własnej marki w World RX, z których jeden powierzono legendzie tego sportu. Istnieją wszystkie warunki, aby Special ONE Racing stał się wiodącym zespołem. W tym sezonie będziemy mieli okazję zapisać się w historii, stając się pierwszymi, którzy wygrają zmodernizowany samochód w wyścigu o mistrzostwo świata. »
Podobnie jak pozostałe samochody World RX, Delta Evo-e RX wyposażona jest w dwa silniki o mocy 250 kW każdy (czyli łącznie 680 KM).
Sébastien Loeb nie jest obcy światowi Rallycross. W latach 2016-2018 bronił interesów m.in Peugeot sport z 208, odnosząc zwycięstwo w Mettet (Belgia) i Rydze (Łotwa), a także dwukrotnie stając na podium na koniec sezonu (2017, 2018) wśród specjalistów w swojej dyscyplinie.
CZYTAJ TAKŻE > World RX – Obiecujący debiut niesamowitej, zmodernizowanej Lancii Delta
Jeśli chodzi o Guerlaina Chicherita, pokazał on obiecujący potencjał podczas pierwszego przejazdu elektryczną Deltą na torze Nürburgring pod koniec sezonu 2022, a następnie pod okiem GCK Motorsport (półfinał). Pierwszy wyścig World RX w 2023 r. zaplanowano w Montalegre (Portugalia) w dniach 3 i 4 czerwca 2023 r. Do bezprecedensowego finału w Hongkongu w listopadzie zaplanowano dziewięć spotkań.
Special One Racing zaprezentuje swój samochód i kierowców w niedzielę 21 maja podczas zawodów Szarada Super Show, wydarzenie otwarte dla rodzin i entuzjastów na wspaniałym torze w Clermont.
Znajdź w numerze AUTO 2409tygodniowo, w sprzedaży w poniedziałkowy wieczór w wersji cyfrowej i w środę w kioskach, nasza relacja z testów Sébastiena Loeba i Guerlaina Chicherita w World Rallycross oraz ekskluzywny wywiad z Sébastienem Loebem.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)