Sébastien Loeb powraca do World Rallycross na elektrycznej Delcie

Zespół Special ONE Racing zobowiązał się do trzech sezonów w World RX na Delcie Evo-E RX. Jego piloci? Guerlain Chicherit i Sébastien Loeb na sezon 2023!

opublikowany 17/04/2023 à 09:00

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Sébastien Loeb powraca do World Rallycross na elektrycznej Delcie

Sébastien Loeb i Guerlain Chicheront będą współpracować przy tym samochodzie. © Special One Racing

On jest nie do zatrzymania! Kilka miesięcy po ukończeniu drugie miejsce w Dakarze 2023 Puis wygrał Rajd Azorów, Sébastien Loeb ogłosiło swoje nowe wyzwanie sportowe: Mistrzostwa Świata rallycross (World RX) z Guerlainem Chicheritem. Pilot-przedsiębiorca z Sabaudii przekonał dziewięciokrotnego mistrza świata WRC do prowadzenia Delta Evo-e RX zmodernizowanego na elektryczny.

Sébastien Loeb i Guerlain Chicherit utworzą tandem w ramach nowego zespołu Special ONE Racing, sportowej gałęzi Special ONE, podmiotu odpowiedzialnego za produkcję i dystrybucję ekologicznych pojazdów, takich jak Delta Evo-e, opartych na benzynie Lancia Delta. Oddział sportowy Special ONE Racing będzie promował komercyjne produkcje marki, wystawiając ich wersje wyścigowe na najważniejszych międzynarodowych imprezach sportowych.

Sébastien Loeb i Guerlain Chicherit w nowych barwach.

„Należę do pokolenia, które uśpiły zwycięstwa Lancii Delty rallye, skomentował Sébastien Loeb. Widocznie mam słabość do tego auta. Ale kiedy Guerlain po raz pierwszy rozmawiał ze mną o startowaniu w rallycrossie… Pomyślałem, że oszalał! A potem testowałem samochód w grudniu 2022 w Charade (Puy de Dome) i od razu urzekły mnie jego dynamiczne właściwości. Bardzo wierzę w ten projekt i nie mogę się doczekać, aby bronić go na torach na całym świecie. »

Jak wyjaśnia Guerlain Chicherit, ambicje związane z tym nowym projektem są duże. „Moim marzeniem jest wystawienie dwóch samochodów mojej własnej marki w World RX, z których jeden powierzono legendzie tego sportu. Istnieją wszystkie warunki, aby Special ONE Racing stał się wiodącym zespołem. W tym sezonie będziemy mieli okazję zapisać się w historii, stając się pierwszymi, którzy wygrają zmodernizowany samochód w wyścigu o mistrzostwo świata. »

Podobnie jak pozostałe samochody World RX, Delta Evo-e RX wyposażona jest w dwa silniki o mocy 250 kW każdy (czyli łącznie 680 KM).

Sébastien Loeb nie jest obcy światowi Rallycross. W latach 2016-2018 bronił interesów m.in Peugeot sport z 208, odnosząc zwycięstwo w Mettet (Belgia) i Rydze (Łotwa), a także dwukrotnie stając na podium na koniec sezonu (2017, 2018) wśród specjalistów w swojej dyscyplinie.

CZYTAJ TAKŻE > World RX – Obiecujący debiut niesamowitej, zmodernizowanej Lancii Delta

Jeśli chodzi o Guerlaina Chicherita, pokazał on obiecujący potencjał podczas pierwszego przejazdu elektryczną Deltą na torze Nürburgring pod koniec sezonu 2022, a następnie pod okiem GCK Motorsport (półfinał). Pierwszy wyścig World RX w 2023 r. zaplanowano w Montalegre (Portugalia) w dniach 3 i 4 czerwca 2023 r. Do bezprecedensowego finału w Hongkongu w listopadzie zaplanowano dziewięć spotkań.

Special One Racing zaprezentuje swój samochód i kierowców w niedzielę 21 maja podczas zawodów Szarada Super Show, wydarzenie otwarte dla rodzin i entuzjastów na wspaniałym torze w Clermont. 

Znajdź w numerze AUTO 2409tygodniowo, w sprzedaży w poniedziałkowy wieczór w wersji cyfrowej i w środę w kioskach, nasza relacja z testów Sébastiena Loeba i Guerlaina Chicherita w World Rallycross oraz ekskluzywny wywiad z Sébastienem Loebem.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz